کدخبر : 12369 تاریخ انتشار :
A

مقایسه جتا VS7 و جتا VS5‌؛ نبرد نوادگان فولکس واگن در ایران

مقایسه جتا VS7 و جتا VS5‌؛ نبرد نوادگان فولکس واگن در ایران

VS5 یک خودروی کراس اوور با اندازه متوسط است که به‌عنوان نسخه‌ای اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود. در مقابل، VS7 دارای سطح بالاتری بوده و به عنوان مدلی بزرگ‌تر و لوکس‌تر نسبت به VS5 معرفی می‌شود

جتا یکی از برندهای نوپا در صنعت خودروسازی است که در اصل جوینت ونچری میان فولکس واگن و فاو است. تا کنون دو محصول با کیفیت از این برند با نام های VS۵ و VS۷ وارد کشور شده که در ادامه به بیان تفاوت های این دو خودرو خواهیم پرداخت.

جتا ابتدا محصولی از شرکت فولکس واگن بود اما در حال حاضر تبدیل به یک جوینت ونچر یا یک زیر برند دو رگه شده است. فولکس واگن جتا یک خودروی سدان بود که توانست در چین طرفداران بسیاری پیدا و فروش بسیار خوبی را تجربه کند. همین مورد سبب شد تا جتا تبدیل به یک برند شود. فاو که جتا را برای فولکس واگن در چین و برخی کشورهای دیگر تولید می کرد طی قراردادی با فولکس واگن این جوینت ونچر را خلق کرد تا محصولات متنوعی با نام جتا وارد بازار شود. 

جتا VS7

برند جتا در سال ۲۰۱۹ متولد شد و تا امروز ۳ محصول را از جمله جتا VA3، VS5 و VS7 تولید کرده است. در این میان جتا VS5 یک خودروی کراس اوور سایز متوسط بوده که در اصل نسخه اقتصادی و ارزان قیمت فولکس واگن تیگوان و سئات آتکا محسوب می‌شود، اما VS7 رده بالاتری داشته و محصولی بزرگ‌تر و لوکس تر از VS5 محسوب می شود. 

محصولات جتا توسط شرکت ماموت خودرو وارد ایران شده است. برندی که تا قبل از محصولات شرکت جتا، نماینده رسمی فولکس واگن بوده و به واردات سه محصول از فولکس واگن از جمله پاسات، تیگوان و گلف GTI مشغول بود اما پس از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران همکاری این شرکت با فولکس واگن قطع شد. اکنون پس از گذشت چند سال مجدد ماموت خودرو به سراغ برندی رفته که مرتبط به فولکس واگن است. در ادامه نگاهی به تفاوت های این دو کراس اوور با کیفیت جتا و ماموت خودرو خواهیم انداخت. 

طراحی ظاهری 

جتاهای وارداتی از نظر طراحی ظاهری شکل کلی یکسانی دارند اما در برخی قسمت ها و جزئیات تفاوت هایی وجود دارد تا VS7 را از VS5 تشخیص دهید. مهمترین و بزرگترین تفاوت این دو برادر دورگه طول و ابعاد آنهاست که VS7 همانطور که از پسوند عددش مشخص است بزرگتر از VS5 است. اما از نظر ظاهری چه جزئیاتی در این دو کراس اوور وارداتی وجود دارد.

جتا VS5

جتا Vs7

در نمای جلو با اینکه فرم کلی چراغ ها و جلو پنجره تقریبا مشابه هم است اما قالب جلوپنجره در جتا VS7 بزرگتر بوده و کل چراغ جلو را در برگرفته است. ضمن اینکه جلوپنجره VS5 به صورت کرومی است که در برادر بزرگتر این امر وجود ندارد. سپر ها هم کمی با یکدیگر تفاوت دارند اما قسمتی که چراغ دیلایت را در هر دو خودرو درون خود جای داده فرمی مشابه را دارد. 

جتا Vs7

در نمای جانبی به غیر از طول بیشتر جتا VS7 از جتا VS5 فرم لچکی شیشه عقب و طراحی ستون D نیز تمایز وجود دارد. بخش عقب جتا ها هم در قسمت چراغ های اصلی تفاوتی کوچک در بخش گرافیک داخلی وجود داشته اما سپر عقب بیشترین تفاوت را در این دو کراس اوور برادر داشته و VS7 طراحی ساده‌تری نسبت به برادر کوچک‌تر خود دارد. 

کابین

کابین جتا VS5

کابین جتا VS7

جتا های وارداتی در بخش کابین نیز همانند نمای بیرونی تفاوت هایی با یکدیگر دارند. مهمترین و بزرگترین تفاوت این دو خودرو فضای کابین بوده که در جتا VS7 فضای صندوق بیشتر از جتا VS5 است. علاوه بر فضای کابین، متریال به کار رفته در رودری ها و پوسته داشبورد در این دو‌ محصول متفاوت است. علاوه بر این موارد در داشبورد میانی تنها تفاوت موجود میان جتا VS5 و‌ VS7 به پنل سیستم تهویه مطبوع بازگشته که برادر بزرگتر کمی مدرن تر به نظر می رسد. همچنین صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا نیز در برادر بزرگتر عریض‌تر و پهن تر است. 

مشخصات فنی 

جتا Vs5

در بخش فنی جتا های وارداتی ماموت خودرو هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و از یک اسپک فنی بهره می برند. این برادران دو رگه چینی – آلمانی با کیفیت در بخش فنی مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربوشارژ بوده که توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارند. خوشبختانه خبری از گیربکس‌های اتوماتیک دو کلاچه و یا CVT بر روی VS5 و VS7 نبوده و این خودروهای کراس اوور به یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت AISIN مجهز شده‌اند که تعویض دنده‌هایی دقیق و هماهنگ را برای آنها در پی دارد.

امکانات ایمنی و رفاهی

قطعا یکی‌ از بزرگترین تفاوت های موجود میان برادران کراس اوور جتا که در ایران حضور دارند سطح آپشن آنهاست. جتا VS5 در بخش امکانات به مواردی همچون سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، کروز کنترل هوشمند، ۶ ایربگ برای سرنشینان جلو، جانبی های جلو و پرده‌ای، شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی تاشونده برقی، سقف سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای اتوماتیک، صندلی راننده برقی، گرمکن صندلی های جلو، دوربین دنده عقب، سیستم مولتی مدیا با کلید های کنترل از روی فرمان، سنسور نور، سنسور باران، ترمز پارک برقی و اتوهلد مجهز شده است.

جتا VS7 هم امکاناتی نظیر سقف پانورامای برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، تهویه اتوماتیک دو کاناله، گرمکن صندلی های جلو، دریچه تهویه ردیف دوم، صندلی برقی راننده، جلو آمپر دیجیتال با قابلیت شخصی سازی، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، شارژر بی سیم تلفن همراه، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سنسور پایش باد تایرها، فرمان کمکی برقی، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، سنسور باران، محدود کننده سرعت، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، تریم داخلی چرم و پارچه و چراغ روشنایی روز مجهز شده است.

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین