کدخبر : 12471 تاریخ انتشار :
A

مقایسه دناپلاس و پژو 207؛ دوئل گران‌ترین خودروهای داخلی‌

مقایسه دناپلاس و پژو 207؛ دوئل گران‌ترین خودروهای داخلی‌

پژو 207 پانورما اتوماتیک و دناپلاس اتوماتیک آپشنال دو محصول ایران‌خودرو هستند که در یک بازه قیمتی با یکدیگر رقابت می‌کنند

قیمت ۳۶۰- پژو ۲۰۷ پانورما اتوماتیک در حالی در بازار با قیمتی گران‌تر از دناپلاس آپشنال خرید و فروش می‌شود که قیمت کارخانه آن حدود ۹۰ میلیون تومان کمتر از دناپلاس آپشنال بوده و از نظر مشخصات فنی نیز دنا برتری دارد.  

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ اختلاف قیمت پژو 207 پانورما اتوماتیک با دناپلاس آپشنال در بازار حدود 55 میلیون تومان است.

قیمت، اختلاف ۵۵ میلیون تومانی در بازار 

قیمت دناپلاس اتوماتیک آپشنال مدل 1403 در کارخانه حدودا 701 میلیون تومان است، این قیمت در بازار به 940 میلیون تومان می‌رسد و بنابراین قیمت کارخانه و بازار دناپلاس آپشنال نزدیک 240 میلیون تومان با هم اختلاف دارد. 

قیمت پژو 207 پانورما اتوماتیک مدل 1403 با موتور TU5 در کارخانه 612 میلیون تومان است، اما قیمت آن در بازار حتی از قیمت دناپلاس آپشنال نیز بیشتر بوده و به 995 میلیون تومان می‌رسد.

207

مقایسه مشخصات فنی، پیشروی دناپلاس آپشنال

دنا پلاس توربو آپشنال به پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربو شارژ EF7 مجهز است که قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این خودرو با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT، توان را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی دناپلاس آپشنال 8.1  لیتر در هر صد کیلومتر است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو نیز 10.5 ثانیه زمان می‎‌برد.

پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه‌ای از پیشرانه TU5 با حجم 1.6 لیتر بهره می‌برد که در بهترین حالت ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو در این خودرو از گیربکس 4 دنده اتومات استفاده شده است. مصرف سوخت این خودرو 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و شتاب‌گیری آن نیز 12.6 ثانیه طول می‌کشد. 

بنابراین، دنا پلاس با پیشرانه قوی‌تر و گیربکس پیشرفته‌تر، گزینه بهتری برای کسانی است که به دنبال عملکرد بهتری هستند، در بخش مشخصات فنی، پژو 207 فقط مصرف سوخت بهینه‌تری دارد.

مقایسه آپشن‌های پژو ۲۰۷ پانورما اتوماتیک با دناپلاس آپشنال

با توجه به رده قیمتی تقریبا مشابه، هر دو خودرو از آپشن‌های مشترکی مثل تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی، مه‌شکن جلو و عقب، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، دی‌لایت،  فرمان با نیروی کمکی برقی و کروز کنترل بهره می‌برند.

پژو 207 اتوماتیک دارای سقف شیشه‌ای ثابت است که در دنا پلاس وجود ندارد اما در مقابل دنا پلاس اتوماتیک از وجود سانروف، آینه‌های جانبی تاشو برقی و تنظیم برقی صندلی‌های جلو بهره‌مند است.

مقایسه دنا پلاس آپشنال با پژو ۲۰۷ پانورما اتوماتیک

مشخصات

دناپلاس اتوماتیک آپشنال

پژو ۲۰۷ پانورما اتوماتیک

حجم متور

۱.۶۵ لیتر

۱.۶ لیتر

قدرت

۱۵۰ اسب بخار

۱۰۵ اسب بخار

گشتاور

۲۱۵ نیوتن‌متر

۱۴۲ نیوتن‌متر

مصرف سوخت ترکیبی

۸.۱ لیتر

۷.۱ لیتر

شتاب‌گیری

۱۰.۵ ثانیه

۱۲.۶ ثانیه

قیمت بازار

۹۴۰ میلیون تومان

۹۹۵ میلیون تومان

قیمت کارخانه

۷۰۱ میلیون تومان

۶۱۲ میلیون تومان

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین