کدخبر : 9993 تاریخ انتشار :
A

تعرفه واردات خودرو کارکرده واقعا چقدر است؟

تعرفه واردات خودرو کارکرده واقعا چقدر است؟

تعرفه گمرکی واردات خودرو کارکرده به احتمال زیاد از رویه واردات خودرو صفرکیلومتر تبعیت می‌کند

قیمت ۳۶۰- تعرفه واردات خودرو کارکرده در آیین‌نامه ۱۰ ماده‌ای که به امضا محمد مخبر رسیده، به‌شکل دقیق و رسمی مشخص نشده اما از همین الان می‌توانیم نسبت به عدد نهایی حدس و گمان‌های نزدیکی داشته باشیم.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ تعرفه واردات خودرو کارکرده تا حدودی در آیین‌نامه در قالب پرداخت حق گمرکی، مالیات و سود بازرگانی تعیین‌تکلیف شده است.


بیشتر بخوانید: پنج بند جنجالی در آیین‌نامه واردات خودرو کارکرده


تعرفه گمرکی خودرو وارداتی و مالیات، باید توسط شخص حقیقی یا حقوقی پرداخت ‌شود. احیانا اگر پای شرکت‌های واردکننده وسط باشد، به عدد نهایی باید چیزی تحت‌عنوان سود بازرگانی هم اضافه شود.

تعرفه واردات خودرو کارکرده قیمت 360

مبنای تعیین ارزش خودرو و حقوق ورودی قوانین قبلی اعلام شده است، ولی اعلام نرخ سود بازرگانی را به یک کمیته محول کرده‌اند و فقط پیشنهاد داده‌اند سود بازرگانی به نحوی تعیین شود تا ضمن کاهش قیمت خودرو دست‌دوم، جلوی شکل‌گیری هر گونه امتیاز ویژه اقتصادی برای واردکنندگان را بگیرد.

تعرفه گمرکی واردات خودرو برای محصولات با حجم موتور زیر هزار سی‌سی، ۲۰ درصد است. تعرفه گمرکی خودرو وارداتی برای موتور هزار تا هزار و 500 سی‌سی، ۷۰ درصد، برای موتور هزار و 500 سی‌سی تا دو هزار سی‌سی ۹۵ درصد و برای موتور دو هزار تا دو هزار و 500 سی‌سی هم، معادل ۱۳۵ درصد خواهد بود.

تعرفه گمرکی واردات خودرو هیبریدی البته کمتر است. ۱۱ درصد برای موتو‌ر با حجم زیر هزار و 500 سی‌سی سی‌سی، ۱۶ درصد برای موتور هزارو 500 تا دو هزار سی‌سی و ۴۶ درصد برای موتور دو هزار تا دو هزار و 500‌ سی‌سی درنظر گرفته می‌شود.

تعرفه واردات خودرو کارکرده احتمالا با همین فرمول محسابه می‌شود و شاید میزان سود بازرگانی  در شیوه واردات خودرو کارکرده دستخوش کاهش اندکی شود.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین