کدخبر : 6588 تاریخ انتشار :
A

هزینه پیاده‌روی اربعین سال 1403 چقدر است؟

هزینه پیاده‌روی اربعین سال 1403 چقدر است؟

هرساله افراد زیادی در ایام محرم از طریق مسافرت زمینی به کربلا می‌روند. در مطلب زیر هزینه پیاده‌روی اربعین امسال بررسی شده است

اگر قصد سفر به کربلا در ایام اربعین را دارید، هزینه های شما به شدت کاهش پیدا می کند. به صورتی که حتی ممکن است فقط با ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان این سفر را به اتمام برسانید. البته در این ایام هزینه اتوبوس ها، کرایه های داخل مسیر و در برخی موارد بلیت هواپیما افزایش می باید، اما سفر شخصی به صورت زمینی بسیار ارزان قیمت خواهد بود. در ادامه به بررسی ریز هزینه ها در این سفر می پردازیم.

هزینه سفر به کربلا در پیاده روی اربعین

اولین و مهم ترین موضوع در مدیریت هزینه های سفر پیدا کردن دینار با قیمت مناسب است که میتواند در همه ی هزینه های سفر شما را کاهش بدهد.

قیمت هزار دینار عراق

محل تامین دینار عراق نرخ دینار عراق (قمیت هر هزار دینار عراق) مزایا و معایب
خرید دینار دولتی —– تومن شلوغی و صف های طولانی
نیاز به مدارک مختلف
محدودیت ۲۰۰ هزار دیناری برای هر نفر
نرخ سامانه دینارز ۴۱۵۰۰ تومن ارسال با پیک
خرید آنلاین و شبانه روزی
اختلاف کم با دینار دولتی
نرخ بازار آزاد —– تومن قیمت بالا
احتمال تقلبی بودن
رفت و آمد و خطرات حمل ارز
 

هزینه های رسیدن به مرز

اولین هزینه مورد نیاز شما برای سفر به اربعین رفتن به مرز است، روش های مختلفی مثل اینکه خودتان با ماشین شخصی و یا وسیله حمل و نقل عمومی به یکی از مرزهای مجاز سفر به عراق برسانید. مرزهای شلمچه و مهران و خسروی که از معروف ترین مرزها هستند می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. اگر به وسیله ماشین شخصی قصد سفر به مرز را دارید هزینه کمی برای پارکینگ و پس از آن حمل و نقله تا پایانه مرزی را باید بپردازید.

هزینه خروج از کشور

در ایام اربعین هیچ هزینه ای برای خروج از کشور و ورود به کشور عراق از زائران گرفته نمی‌شود.

هزینه حمل و نقل از مرز تا نجف

پس از عبور از مرز، هزینه رسیدن به نجف بر اساس کرایه های هر مرز متفاوت است. توجه داشته باشید که تاکسی یا ون ها و مینی بوس ها و اتوبوس های عراقی از مرزها به سمت نجف و کربلا حرکت می کنند و هر یک کرایه متفاوتی دارند. سعی کنید قبل از سفر، دینار عراقی خریداری کنید تا در هزینه های حمل و نقل عراقی دچار مشکل نشوید.

هزینه های نجف تا کربلا

پس از رسیدن به نجف و حرم مطهر امام علی (ع) دیگر هیچ هزینه ای شامل حال شما نخواهد شد، چون موکب ها محل مناسبی برای تامین غذا و جای خواب شما هستند. از حرم امام علی (ع) باید 200 عمود را طی کنید تا به مسیر پیاده روی اربعین برسید و پس از آن هم 1452 عمود برای رسیدن به بین الحرمین در پیش خواهید داشت. در طول این مسیر همیشه موکب ها حی و حاضر هستند و به صورت شبانه روزی به زائران خدمات ارائه خواهند داد.

هزینه زیارت کاظمین و سامرا

بعد از رسیدن به کربلا شما میتوانید با استفاده از روش های مختلف به زیارت کاظمین و سامرا بروید، روش اول که ارزانترین روش هم هست استفاده از اتوبوس های عتبه برای تور یک روزه زیارت کاظمین و سامرا و سید محمد است. روش دوم استفاده از ون ها و مینی بوس های شخصی است که با هزینه های مختلف و بالاتری شما را برای زیارت به کاظمین و سامرا میبرند.

هزینه بازگشت به مرز از کربلا

بازگشت به مرز از کربلا، آخرین مرحله‌ی سفر شما خواهد بود. پس از اینکه یک دل سیر زیارت کردید و از سفر زیارتی اربعین لذت بردید، وقت بازگشت به میهن رسیده است. معمولا ماشین های زیادی برای رساندن شما از کربلا به مرز ها وجود دارند که میتوانید به گاراژ های کربلا بروید و برای مرز مورد نظر خود ماشین کرایه کنید.

نرخ کرایه‌های عراق در اربعین ۱۴۰۳

مرز فاصله تا کربلا فاصله تا نجف  تعداد گیت خروجی کرایه تا کربلا کرایه تا نجف
مهران ۲۷۹ کیلومتر ۳۰۳ کیلومتر ۱۵۸ اتوبوس: ۸ تا ۱۲هزار دینار
ون: 13 تا 15هزار دینار
سواری: ۲۵ هزار دینار
اتوبوس: ۹ تا ۱۳ هزار دینار
ون: ۱۵ تا ۱۸ هزار دینار
سواری: ۲۵ هزار دینار
خسروی ۳۱۵ کیلومتر ۳۸۰ کیلومتر ۵۸ اتوبوس: ۱۰ تا ۱۵ هزار دینار
ون: 15 تا 18 هزار دینار
سواری : ۲۵ هزار دینار
اتوبوس: ۱۲ تا ۱۶ هزار دینار
ون: 15 تا 19 هزار دینار
سواری: ۲۵ تا ۳۰ هزار دینار
شلمچه ۵۴۹ کیلومتر ۴۶۰ کیلومتر ۴۸ ون یا اتوبوس: ۱۸ تا ۲۲ هزار دینار
سواری: ۲۸ تا ۳۲ هزار دینار
ون یا اتوبوس:۱۲ تا ۱۵ هزار دینار
سواری: ۲۵ هزار دینار
چذابه ۴۶۰ کیلومتر ۳۹۰ کیلومتر ۲۸ ون یا اتوبوس:۱۵ تا ۲۰ هزار دینار
سواری : 25 تا 30 هزار دینار
ون یا اتوبوس:۱۰ تا ۱۸ هزار دینار
سواری : 22 تا 25 هزار دینار

نرخ کرایه های اتوبوس های عتبه

مبدا مقصد کرایه تا نجف
کربلا سید محمد (عموی امام زمان)
سامرا
کاظمین
۱۲ هزار دینار (هر روز ساعت ۶ صبح)
کربلا سید محمد (عموی امام زمان)
سامرا
۹ هزار دینار (هر روز ساعت ۶ صبح)
کربلا دو طفلان مسلم
کاظمین
۷ هزار دینار (هر روز ساعت ۶:۳۰ صبح)

کرایه های مرز های مختلف تا نجف و کربلا

کرایه مهران تا نجف ۱۴۰۳

کرایه اتوبوس مهران تا نجف در سال 1403 برابر است با 9 تا 13 هزار دینار است و کرایه ون مهران تا نجف در اربعین سال 1403 برابر است با ۱۵ تا ۱۸ هزار دینار و کربه سواری برای مرز مهران تا نجف در اربعین برابر است با ۲۵ تا 30 هزار دینار عراق.

کرایه مهران تا کربلا ۱۴۰۳

برای رفتن از مهران به کربلا در سال 1403 با اتوبوس باید کرایه حدودی 8 تا 12هزار دینار و برای استفاده از ون و مینی‎بوس مبلغ حدودی 13 تا 15هزار دینار و برای اجاره سواری از مرز مهران تا کربلا مبلغ ۲۵ هزار دینار را پرداخت کنید.

کرایه مرز شلمچه تا نجف ۱۴۰۳

کرایه مرز شلمچه تا نجف در سال 1403 برای هر یک از موارد خودرو ها متفاوت است که میتوان به صورت ون یا اتوبوس:۱۲ تا ۱۵ هزار دینار یا سواری: ۲۵ هزار دینار در نظر گرفت.

کرایه مرز خسروی تا نجف ۱۴۰۳

کرایه های عراق در مرز خسروی برای رفتن به نجف در اربعین سال 1403 میتواند بر اساس نوع و سایز خودرو ها متفاوت باشد که میتوان آن را برای اتوبوس: 12 تا 16 هزار دینار ، برای ون: 15 تا 19 هزار دینار و برای سواری: 25 تا 30 هزار دینار در نظر گرفت.

ارسال نظر

پربیننده ترین