کدخبر : 12594 تاریخ انتشار :
A

رهن آپارتمان نقلی در جمهوری چقدر آب می‌خورد؟

رهن آپارتمان نقلی در جمهوری چقدر آب می‌خورد؟

رهن کامل آپارتمانی 40 متری در جمهوری به 430 میلیون تومان ودیعه نیاز دارد

جهش سراسری قیمت مسکن ، واکنش‌های متفاوت نشان داد. از میزان تورم مسکن و افت تیراژ تولید مسکن در ۳۱استان در بازه زمانی ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۲ حاکی است، سهم تهران در بازار ساخت‌وساز نصف شده و در برخی استان‌های دارای کلان‌شهر یک تا ۲واحد درصد کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید: اجاره آپارتمان ۵٠ متری در میدان حر چقدر هزینه دارد؟


طبق استانداردهای رایج در طراحی و معماری مسکونی، متراژ مناسب خانه برای خانواده‌های بزرگ و حداقل ۵ نفره و بیشتر، ۱۲۰ تا ۱۵۰ مترمربع و ۴ نفره، ۹۰ تا ۱۲۰ متره و برای خانوار ۳ نفره، حدود ۷۰ تا ۹۰ متر و خانوارهای یک الی دو نفره هم حدود ۵۰ تا ۷۰ مترمربع است؛ که بسته به موقعیت جغرافیایی، سطح اقتصادی خانواده، و فرهنگ زندگی این متراژ تغییر می کند.

این موضوع در ایران به دلیل تمکن مالی پایین اکثریت مستاجران مورد توجه قرار نمی‌گیرد، آنطور که برخی از واسطه‌های ملکی می‌گویند در تابستان امسال، مراجعه‌کنندگانی داشته‌اند که با وجود ۴ الی ۵ نفره بودن خانواده آنها، حاضر به اجاره واحدی با ۵۰ مترمربع و دارای یک خواب بوده‌اند.

نکته دیگر اینکه، از قدرت رهن کامل برای اکثر مستاجرا کاسته شده و آنطور که به ما می‌گویند، بازه مستاجران رهن و اجاره برای واحدهای ۵۰ متری با اجاره‌ای تا حدود ۵ الی ۶ میلیون تومان بیشتر است؛ هرچند خواسته آنها واحدی بزرگ متراژ است.

قیمت+رهن+و+اجاره

منبع اکو ایران
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین