کدخبر : 11293 تاریخ انتشار :
A

پرفروش‌ترین خودرو در اروپا؛ از ساندرو و فولکس‌واگن تا سیتروئن و اسپورتیج

پرفروش‌ترین خودرو در اروپا؛ از ساندرو و فولکس‌واگن تا سیتروئن و اسپورتیج

موضوع جالب در آمار فروش خودروی اروپا نیمهٔ اول سال ۲۰۲۴، کاهش فروش خودروهای الکتریکی محبوب مثل تسلا مدل Y و افزایش فروش خودروهای درون‌سوز سنتی مثل داچیا ساندرو و فولکس‌واگن گلف است

داچیا ساندرو، فولکس‌واگن گلف و رنو کلیو پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در نیمهٔ اول امسال بوده‌اند درحالی‌که تسلا مدل Y به رتبه هشتم سقوط کرده است.


بیشتر بخوانید: نسل جدید میتسوبیشی پاجرو رونمایی شد (عکس)


فروش خودرو در اروپا در نیمهٔ نخست سال جاری رشدی ۴.۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است. فروش خودرو در این قاره فقط در ماه ژوئن افزایشی ۳ درصدی داشته است. طبق آمارها، از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ در ۲۸ کشور اروپایی مجموعاً ۶,۸۴۷,۸۴۲ دستگاه خودرو به فروش رسیده درحالی‌که این رقم در نیمهٔ نخست سال قبل ۶,۵۵۹,۲۱۳ دستگاه بوده است. موضوع جالب در آمار فروش خودروی اروپا نیمهٔ اول سال ۲۰۲۴، کاهش فروش خودروهای الکتریکی محبوب مثل تسلا مدل Y (کاهش ۲۶ درصدی) و افزایش فروش خودروهای درون‌سوز سنتی مثل داچیا ساندرو (افزایش ۱۶ درصدی) و فولکس‌واگن گلف (افزایش ۴۳ درصدی) است.

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا

در شش ماه اول امسال، داچیا ساندرو پرفروش‌ترین خودروی قارهٔ سبز بوده است. فروش این خودرو با رشدی ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۱۴۳,۵۹۶ دستگاه رسیده است. فولکس‌واگن گلف نیز که طی سال‌های گذشته به رتبه‌های پایین جدول سقوط کرده بود، در این مدت با رشد فروش قابل‌توجه ۴۳ درصدی، بازگشتی آشکار داشته و با ۱۲۶,۹۹۳ دستگاه رتبهٔ دوم را از آن خود کرده است. در رتبهٔ سوم هم رنو کلیو را می‌بینیم که با فروش ۱۱۴,۶۲۳ دستگاهی، افزایشی ۱۵ درصدی را تجربه کرده است.

تسلا مدل Y که در سال ۲۰۲۳ توانست به پرفروش‌ترین خودروی اروپا تبدیل شود، تا اینجا امسال با کاهش فروش ۲۳ درصدی، به رتبهٔ هشتم سقوط کرده است. بااین‌حال، این کراس‌اوور آمریکایی هنوز هم پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی اروپا محسوب می‌شود و پس‌ازآن تسلا مدل ۳ با فروش ۵۸,۴۰۰ دستگاه (افزایش ۳۷ درصدی) و ولوو EX30 با ۳۶,۹۸۰ دستگاه، دیگر خودروهای الکتریکی پرفروش در قارهٔ سبز بوده‌اند. در بخش خودروهای پلاگین‌هیبریدی، ولوو XC60 با فروش ۲۹,۹۰۳ دستگاه و رشد ۴۲ درصدی، پیشتاز است درحالی‌که فورد کوگا با وجود کاهش فروش ۲۱ درصدی، با ۲۰,۸۴۸ دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفته و ب‌ام‌و X1 با رشد ۵۹ درصدی و فروش ۱۷,۶۶۹ خود را به رتبهٔ سوم پرفروش‌ترین خودروی پلاگین‌هیبریدی بازار اروپا رسانده است.

پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا در نیمه اول سال ۲۰۲۴

رتبه خودرو فروش تغییر (درصد)
۱ داچیا ساندرو ۱۴۳,۵۹۶ +۱۶
۲ فولکس‌واگن گلف ۱۲۶,۹۹۳ +۴۳
۳ رنو کلیو ۱۱۴,۶۲۳ +۱۵
۴ فولکس‌واگن تی‌راک ۱۱۱,۳۸۱ ۰
۵ پژو ۲۰۸ ۱۰۷,۰۹۷
۶ اشکودا اکتاویا ۱۰۲,۹۴۵ +۲۵
۷ سیتروئن C۳ ۱۰۲,۳۰۴ +۵۰
۸ تسلا مدل Y ۱۰۱,۱۸۱ -۲۶
۹ تویوتا یاریس کراس ۹۹,۶۹۴
۱۰ تویوتا یاریس ۹۳,۵۷۶ +۱۰
۱۱ پژو ۲۰۰۸ ۹۳,۴۳۶ +۱۱
۱۲ داچیا داستر ۸۹,۴۳۵
۱۳ کیا اسپرتیج ۸۷,۱۶۴ +۱۳
۱۴ اوپل کورسا ۸۷,۱۰۲ -۱۸
۱۵ فورد پوما ۸۳,۹۷۲
منبع پدال
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین