کدخبر : 11407 تاریخ انتشار :
A

5 پیشنهاد برای سفر با بودجه کم

5 پیشنهاد برای سفر با بودجه کم

در این مطلب 5 پیشنهاد درمورد سفر مطرح شده است که به شما کمک می‌کند جلو هزینه‌های اضافی را بگیرید و در مدیریت بودجه سفر به شما کمک می‌کند تا با کمترین هزینه‌ها از بیشترین فرصت‌ها استفاده کنید

به نظر شما برای سفر باید به یک منبع لایتناهی پول وصل بود؟! سفر همیشه چیزی نیست که به هزینه‌های عجیب‌وغریب و گزاف نیاز داشته باشد. مطمئناً برای سفر در جهان و حتی رفتن به نقاط دور‌افتاده یا خاص نباید میلیون‌ها تومان پول داشته باشید یا در یک قرعه‌کشی برنده شده باشید؛ فقط کافی است بدانید چگونه پول خود را برای سفر بودجه‌بندی کنید و چطور با کمترین هزینه‌ها از بیشترین فرصت‌ها استفاده کنید! در این مطلب در مورد پنج پیشنهاد کارآمد برای داشتن یک سفر بودجه محور و ارزان صحبت می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: حاشیه‌های سریال «داریوش» آغاز شد/ «داریوش» یا فصل دوم «پوست شیر»؟


برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید 

اگر وقت و پول زیادی دارید، پس هیچ مشکلی برای سفر رفتن نیست و سفرتان خود‌به‌خود عالی و بی‌نقص است، اما اگر قصد دارید با بودجه کم سفر کنید اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک برنامه داشته باشید. نیاز به برنامه‌ای فشرده و ساعت‌به‌ساعت ندارید، اما حداقل باید تصوری از مدت زمانی که در هر شهر یا کشوری سپری می‌کنید، داشته باشید. همچنین بهتر است مسیری که مسیر سفر را می‌سازد و قرار است با گذر از این مسیر به مقصد‌های مختلف بروید را پیش از سفر شناسایی کنید. اگر برنامه‌ریزی سفر را کمتر به شانس بسپارید و از قبل برای آنچه می‌خواهید انجام دهید آماده باشید، به این معنی است که هزینه‌های غیرمنتظره در سفر کمتر است. برای مثال تهیه بلیط هواپیما و اقامت از قبل رزرو نشده اغلب بسیار گران است، اما وقتی برای روش سفر یا محل ماندن خود از قبل برنامه دارید، هزینه‌ها کمتر می‌شوند. 

خارج از فصل تعطیلات سفر بروید

از سفر در روزهای تعطیل و یا اصطلاحاً فصل سفر خودداری کنید. این اوقات زمانی است که به‌خاطر مسافرهای زیادی که به شهرها و کشورهای مختلف می‌روند، هزینه‌ها بیشتر می‌شود. اگر قصد سفر با خانواده یا دانش‌آموز‌ها و دانشجوها را ندارید که زمان برای آنها محدودیت دارد، سفر خود را به روزهای خلوت‌تر موکول کنید. 

درباره بهترین زمان برای بازدید از مقصد موردنظر خود تحقیق کنید و سپس درست قبل یا بعدازاین تاریخ‌‌ها سفر کنید. این زمان، زمانی است که هنوز می‌توانید از یک سفر عالی لذت ببرید و به‌اندازه قبل هم هزینه‌ها برای شما سرسام‌آور نخواهد شد. همچنین هتل‌ها و خطوط هوایی هم برای جذب مشتری، در این مدت قیمت‌های خود را کاهش می‌دهند.

دنبال اقامت در خوابگاه‌های ارزان باشید

سفر به معنی گشت‌وگذار در طبیعت، کشف چیزهای دیده نشده و تجربه اتفاق‌های جدید است. در یک سفر ماجراجویانه قرار نیست ساعت یا روزهای زیادی از اوقات خود را در هتل‌های لوکس و گران قیمت بگذرانید. اگر برای سفر به خارج از کشور دنبال محل اقامت می‌گردید، می‌توانید در فلایتیو هتل‌ها و خوابگاه‌های ارزان‌قیمت پیدا کنید.

در سفرهای خارجی خود دوست دارید نزدیکی بیشتر با مردم آن منطقه و کشور داشته باشید و روزهای سفرتان را به زندگی با مردمان مقصد گره بزنید، وب‌سایت‌هایی مثل AirBnB و Couchsurfing هستند که در آنها می‌توانید برای خود میزبان پیدا کنید. این سایت‌ها در سفرهای خارجی به شما کمک می‌کند تا میزبانی برای سفر خود پیدا کنید. البته برای میزبان پیداکردن نیاز به کمی تحقیق و بررسی بیشتر است. لازم است مطمئن شوید به‌جای خوب و قابل اعتمادی می‌روید. پس بهتر است کمی بیشتر وقت بگذارید، بازخورد‌هایی که قبلاً نوشته شده است را بخوانید و به‌طورکلی کمی جانب احتیاط را رعایت کنید.

کوله‌بار سفرتان را هوشمندانه جمع کنید 

وقتی نوبت به جمع‌کردن کوله یا چمدان سفر می‌رسد، ممکن است به این فکر کنید که هر چیزی بالاخره به کارتان می‌آید. درنتیجه گاهی حتی چیزهایی با خود به سفر می‌برید که علی‌رغم تصور، جزء بار سنگینی کاربرد دیگری ندارد. مهم نیست که به کجا می‌روید، لباس مناسب با هوای سرد یا گرم و ژاکت ضد آب برای حوادث آب‌وهوایی غیرقابل‌پیش‌بینی بردارید. برای خواندن توصیه‌های بیشتر درباره روش‌های بسته‌بندی کوله یا چمدان سفر خود، توصیه می‌کنیم نگاهی به مطالب بلاگ فلایتیو درباره این موضوع بیندازید. فلایتیو نه فقط برای رزرو هتل و پرواز‌ها، بلکه مثل یک هم‌سفر و مربی همراه شماست تا مهم‌ترین نکات را به شما آموزش دهد و مثل حرفه‌ای‌ها سفر کنید.

پرواز خود را قبل از سفر رزرو کنید

بهترین راه برای کم‌کردن هزینه‌های پرواز رزروکردن آن قبل از سفر است، به‌خصوص برای پرواز‌های برگشت. برای هیچ‌کس موقعیت خوشایندی نیست که با تمام شدن هزینه سفر خود، دیگر پولی برای برگشت به خانه نداشته باشد. اگر برنامه‌ریزی سفرتان و تعداد روزهایی که قرار است در سفر بمانید مشخص است، بلیط برگشت را هم هم‌زمان با بلیط رفت بگیرید. اگر مشخص نیست حداقل سعی کنید قبل از تمام شدن بودجه سفر، خیالتان را از بابت بلیط برگشت آسوده کنید و بلیط بگیرید.

002

چگونه با کمترین هزینه سفر کنیم؟

اگر سفر چیزی است که شما و خانواده‌تان به آن علاقه دارید، مطمئناً بودجه هم همیشه برای شما مهم است. به‌هرحال سفر تجربه‌ای که نمی‌توان هیچ‌چیز آن را به‌صورت صددرصد پیش‌بینی کرد. برنامه‌ریزی، زمان سفر، محل اقامت، وسایل سفر و از همه مهم‌تر، بلیط پرواز از جمله چیزهایی است که  برای کم‌کردن هزینه‌ها به شما کمک می‌کند. وقتی برای این موارد از سفر خود هوشمندانه خرج کنید، می‌توانید آمادگی بیشتری برای مقابله با اتفاق‌های پیش‌بینی‌نشده و شگفتانه‌های خارج از برنامه آماده باشید.  

برای داشتن یک سفر خوب و ارزان‌قیمت فقط کافی است سری به سایت فلایتیو بزنید، از بین پرواز‌ها و اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت مقصد خود، بهترین گزینه برای سفرتان را پیدا کنید و برای سفر آماده شوید.

منبع راهنماتو
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین