کدخبر : 9925 تاریخ انتشار :
A

شکست سنگین اپل از سامسونگ!

شکست سنگین اپل از سامسونگ!

سامسونگ در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، با عرضه ۵۳٬۹ میلیون گوشی، پرفروش‌ترین برند بازار دنیا معرفی شد. در بازار موبایل ایران شرایط بین سامسونگ و شیائومی برابر پیش می‌رود

موسسه تحقیقاتی و آماری IDC در جدیدترین گزارش خود به بررسی شرایط بازار گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی پرداخته است. این موسسه ادعا کرده که عرضه گوشی در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی برابر با ۶٫۵ درصد رشد داشته است.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌گیمینگ شیائومی در هر بازه قیمت


برای چهارمین فصل متوالی، تولیدکنندگان بزرگ بازار موبایل با رشد فروش محصولات خود مواجه شده‌اند که نشان می‌دهد تا پایان سال جاری، اوضاع بازار گوشی بهبود پیدا خواهد کرد.

در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، سامسونگ با عرضه ۵۳٬۹ میلیون گوشی پرفروش‌ترین برند بازار محسوب می‌شود. پس از غول فناوری کره، اپل بهترین برند بازار (از نظر حجم عرضه) به شمار می‌رود که حدود ۴۵٫۲ میلیون واحد گوشی روانه بازار کرده است. 

brndhay_prfrwsh_bazar_dr_sh_mahh_dwm_sal_jary_mylady_8ca26d44ee

موسسه IDC باور دارد که قابلیت‌های هوش مصنوعی و میانگین قیمت فروش بالاتر از مهم‌ترین دلایل بهبود بازار گوشی در بین ماه‌های آوریل تا ژوئن بوده‌اند. 

تحلیلگران موسسه IDC ادعا کرده‌اند که کاربران حالا توجه بیشتری به گوشی‌های پرمیوم دارند. این موضوع سبب شده تا فروش محصولات سامسونگ و اپل رشد قابل‌توجهی پیدا کند. از سوی دیگر، تولیدکنندگان چینی با چالش‌های جدی در بازار گوشی‌های میان‌رده مواجه شده‌اند. 

طبق بررسی‌های این موسسه تحقیقاتی، ۱۹ درصد از عرضه کلی گوشی‌های هوشمند به محصولاتی تعلق دارد که از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برند. 

در نهایت باید اشاره کرد برخی از تولیدکنندگان تصمیم گرفته‌اند که با بهبود مشخصات فنی و اصلاح قیمت گوشی‌های خود، درآمدزایی بیشتری داشته باشند. با این وجود، هوش مصنوعی و قابلیت‌های آن در آینده‌ای نزدیک به مهم‌ترین عامل فروش یک گوشی بدل خواهد شد. 

منبع جی اس ام
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین