کدخبر : 11288 تاریخ انتشار :
A

عبور بیت‌کوین از مرز حمایتی ۶۰ هزار/ آیا سقوط در راه است؟

عبور بیت‌کوین از مرز حمایتی ۶۰ هزار/ آیا سقوط در راه است؟

قیمت بیت‌کوین (BTC) امروز به زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرد و مرز حمایتی این عدد را از دست داد، آیا اکنون باید در انتظار ریزش این ارزدیجیتال باشیم؟

قیمت بیت‌کوین (BTC) امروز برای نخستین بار در هفته‌های اخیر به زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرد.


بیشتر بخوانید: قیمت بیت‌کوین و اتریوم امروز ۱۴ مرداد / روزهای تلخ بیت کوین فرا رسید


بازار ارزهای دیجیتال، به همراه بازار سهام، روز جمعه به شدت کاهش یافت و انتشار گزارش‌هایی درباره وضعیت نامناسب اقتصاد آمریکا نیز این روند را تشدید کرد. در آخر هفته نیز، بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها به دلیل امکان معامله ۲۴ ساعته خود، تحت فشار کاهش قیمت قرار گرفتند.

کمتر از یک هفته پیش، در روز دوشنبه، قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از اوایل ژوئن به ۷۰ هزار دلار رسید.

how-low-can-bitcoin-go-after-slipping-below-60k-today-

 

این افزایش قیمت پس از سخنرانی دونالد ترامپ در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴ در نشویل رخ داد. با این حال، بیت‌کوین نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند و در همان روز، ۴ هزار دلار کاهش یافت.

اوضاع در پایان هفته بدتر شد و قیمت این دارایی پس از انتشار گزارش اشتغال ماه جولای ایالات متحده، که نرخ بیکاری را بالاترین حد در سه سال اخیر نشان داد، به ۶۲۲۰۰ دلار رسید. در ادامه این روند نزولی، امروز صبح قیمت بیت‌کوین به زیر ۶۰ هزار دلار رسید و یک کف جدید در سه هفته اخیر ثبت کرد.

در این میان، ربات هوش مصنوعی Perplexity پیش‌بینی کرده که اگر روند نزولی فعلی ادامه یابد، بیت‌کوین به محدوده ۵۰ هزار دلار یا حتی پایین‌تر باز خواهد گشت.

این هوش مصنوعی سناریوی بدبینانه‌تری را نیز مطرح کرده که بر اساس آن، بیت‌کوین ممکن است به محدوده ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار دلار سقوط کند.

از دلایل کاهش اخیر قیمت بیت‌کوین می‌توان به خروج بیش از ۲۳۰ میلیون دلار سرمایه از بزرگترین صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) این رمزارز در روز جمعه و سقوط به زیر حمایت حیاتی ۶۲ هزار دلار اشاره کرد.

البته لازم به ذکر است که در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین توانسته است به بالاتر از سطح روانی ۶۰ هزار دلار برگردد.

منبع رمزارز نیوز
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین