کدخبر : 11601 تاریخ انتشار :
A

تحلیل نشانه‌های صعودی و پیش‌بینی قیمت نات‌کوین NOT

تحلیل نشانه‌های صعودی و پیش‌بینی قیمت نات‌کوین NOT

قیمت نات‌کوین (NOT) روز گذشته یک رشد ۳۰ درصدی را تجربه کرد در حال حاضر، فعالان بازار علاقه‌مندند که بدانند آیا این افزایش قیمت ادامه خواهد داشت یا خیر؟

قیمت نات‌کوین (NOT) روز گذشته یک رشد قابل‌توجه ۳۰ درصدی را تجربه کرد. این افزایش قیمت پس از رسیدن این توکن به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود، یعنی ۰.۰۰۸۲ دلار در تاریخ ۵ آگوست، رخ داد. در حال حاضر، فعالان بازار علاقه‌مندند که بدانند آیا این افزایش قیمت ادامه خواهد داشت یا خیر؟


بیشتر بخوانید: بیت کوین صعود کرد


بررسی نسبت لانگ/شورت و سود باز نات کوین

یکی از روش‌های آگاهی از موقعیت معامله‌گران، بررسی نسبت معاملات لانگ/شورت است. این نسبت نشان‌دهنده تعداد معاملات خرید (لانگ) نسبت به معاملات فروش (شورت) در بازار است. افزایش نسبت لانگ/شورت نشان می‌دهد که معامله‌گران انتظار دارند قیمت افزایش یابد.

 

اده‌های پلتفرم کوین‌گلس نشان می‌دهند که نسبت معاملات لانگ/شورت در مورد نات‌کوین در حال افزایش است. این موضوع بیان می‌کند که معامله‌گران موقعیت‌های خود را برای افزایش قیمت نات کوین تنظیم کرده‌اند.

علاوه بر این، داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان‌دهنده افزایش سود باز (OI) قراردادهای آتی نات‌کوین هستند. سود باز به مجموع تمام قراردادهای باز در بازار اشاره دارد و افزایش این میزان نشان‌دهنده افزایش فعالیت‌های سرمایه‌گذران و خرید تهاجمی است.

در همین راستا،‌ داده‌های تاریخی نشان از همبستگی قوی این شاخص و قیمت نات کوین دارند. برای مثال، در ماه ژوئن، افزایش سود باز به افزایش قیمت نات‌کوین کمک کرد. در آن دوره، سود باز بالای ۲۲۰ میلیون دلار بود و قیمت نات‌کوین به بالاترین سطح تاریخی خود، یعنی ۰.۰۲۸ دلار رسید. بنابراین، اگر افزایش سود باز ادامه یابد، قیمت می‌تواند به راحتی از ۰۱۱ دلار فراتر رود.

افزایش حجم خرید در بازار اسپات نات‌کوین

از طرفی، تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که ساختار بازار نات‌کوین به آرامی از روند نزولی خارج می‌شود. یکی از شاخص‌هایی که این تغییر را نشان می‌دهد، دلتای تجمعی حجم (CVD) است. دلتای تجمعی حجم، تفاوت خالص بین حجم خرید و فروش در بازار اسپات را نشان می‌دهد. وقتی CVD منفی است، نشان‌دهنده نرخ بالای فروش است. اما در زمان نگارش این خبر، شاخص CVD نات‌کوین به محدوده مثبت بازگشته که نشان می‌دهد فعالان بازار هنگام افت قیمت در حال خرید بوده‌اند.

اگر این حجم خرید همچنان افزایش یابد، قیمت می‌تواند به سطح ۰.۰۱۳ دلار برسد. اما اگر این ارز دیجیتال با موج دیگری از فشار فروش مواجه شود، قیمت آن ممکن است به ۰.۰۰۸۵ دلار کاهش یابد.

الگوی کف دوقلو در نمودار روزانه نات کوین

لازم به ذکر است که افزایش اخیر قیمت نات کوین باعث لیکویید شدن ۷۵۱.۱ هزار دلار موقعیت‌ معاملاتی شورت شد که موجی از عدم قطعیت را در میان معامله‌گران ایجاد کرد. با این حال، بررسی دقیق‌تر نمودار روزانه نات کوین، نشان می‌دهد که نوسانات قیمتی از اواخر ژوئن، موجب شکل‌گیری یک الگوی کف دوقلو شده که اغلب بیانگر ثبت کف قیمت است و می‌تواند افزایش قیمت را به دنبال داشته باشد.

در این میان، شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز از محدوده اشباع فروش به ۴۶ درصد افزایش یافته است. این افزایش نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای نات‌کوین در قیمت‌های پایین‌تر است. اگر این الگو ادامه یابد، نات‌کوین ممکن است یک رشد ۴۴ درصدی را ثبت کرده و به مقاومت کلیدی خود در ۰.۰۱۸ دلار برسد.

منبع رمزارزنیوز
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین