کدخبر : 12268 تاریخ انتشار :
A

تسلط خرس‌ها بر بازار ارز دیجیتال

تسلط خرس‌ها بر بازار ارز دیجیتال

بیت کوین در هفته‌ای که گذشت با افت قیمت همراه بود

در روز چهارشنبه، ۱۴ اوت آگوست قیمت بیت‌کوین از ۶۱.۸ هزار دلار به ۵۷.۹ هزار دلار کاهش یافت و اکنون، داده‌های مربوط به انقضای قراردادهای اختیار معامله بیت‌کوین و اتریوم نشان می‌دهد که بازار به سمت نزول تمایل دارد.


بیشتر بخوانید: قیمت داگز؛ توکن جدید تلگرام چقدر ارزش دارد؟


ارزش کل سود باز بیت‌کوین قبل از انقضای قراردادها در روز جمعه، ۱.۴۱۴ میلیارد دلار بود و نسبت ۰.۸۳ درصدی قرارداد‌های اختیار فروش به خرید، تعادل بازار با اندکی گرایش به صعود را نشان می‌داد.

با این حال، افت قیمت در روز پنجشنبه به زیر ۵۸.۵ هزار دلار جبران نشد و بسیاری از قرارداد‌های اختیار معامله منقضی شدند. از طرفی در مورد اتریوم، حجم قرارداد‌های اختیار معامله‌ منقضی‌شده با باقی ماندن قیمت زیر ۲۶۱۰ دلار، به ۴۷۶.۷ میلیون دلار رسید.

پس از انقضای قراردادهای اختیار معامله، قیمت بیت‌کوین و اتریوم به ترتیب ۰.۸ و ۰.۴ درصد افزایش یافت، اما ساختار بازار همچنان نزولی باقی ماند. در همین حال، اندیکاتور حجم تعادلی (OBV) از فشار فروش پایدار حکایت دارد.

نقشه‌های حرارتی لیکوییدیتی نیز نشان می‌دهد که اهداف نزولی نزدیک‌تر هستند. در حال حاضر، نزدیک‌ترین سطح لیکوییدیتی بیت‌کوین در ۵۵.۱ هزار دلار و برای اتریوم در ۲.۴ هزار دلار است.

assessing-the-impact-of-1-86-billion-bitcoin-ethereum-options-expiry

با توجه به کم شدن احتمال کاهش بزرگ نرخ بهره فدرال رزرو، افزایش ۰.۲ درصدی تورم در جولای که مطابق با انتظارات بود، سطوح لیکوییدیتی و عملکرد قیمت، به نظر می‌رسد شرایط طی ماه آتی به نفع خرس‌ها خواهد بود.

منبع صفحه اقتصاد
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین