کدخبر : 12574 تاریخ انتشار :
A

هشدار به گیمرهای ایرانی داگز‌؛ از انتقال توکن به ولت خودداری کنید!

هشدار به گیمرهای ایرانی داگز‌؛ از انتقال توکن به ولت خودداری کنید!

کاربران ایرانی می‌توانند از کیف پول‌هایی از قبیل تون کیپر، تون هاب و مای تون ولت برای برداشت توکن داگز استفاده کنند

این روزها همه جا خبر از توکن داگز (Dogs) است که قرار است به زودی در صرافی‌ها لیست شده و معاملات آن آغاز شود. اما آیا برداشت به ولت تلگرام (Telegram Bot Wallet) برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر است و دارایی آن‌ها ایمن خواهد بود؟ در این مطلب، به این موضوع خواهیم پرداخت.

به گزارش والکس، شاید کاربرانی که به تازگی و به واسطه ربات‌های تلگرامی با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شده‌اند از مشکلات کیف پول تلگرام (Telegram Wallet) برای ایرانیان اطلاع نداشته باشند. از این رو، در این مطلب، به شفاف‌سازی این موضوع می‌پردازیم.

از کیف پول تلگرام استفاده کنیم یا نه؟

خیر. این کوتاه‌ترین پاسخی است که می‌توانیم به این سوال بدهیم. برای روشن شدن این موضوع لازم است اشاره کنیم که کیف پول‌های ارز دیجیتال از نظر نگهداری کلیدهای خصوصی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • کیف پول‌های حضانتی
  • کیف پول‌های غیرحضانتی

کیف پول‌های حضانتی کلمات بازیابی را به کاربر ارائه نمی‌دهند و ولت تلگرام نیز یک کیف پول حضانتی است. در نتیجه، مسئولیت کنترل دارایی در اختیار تلگرام است.

برداشت توکن داگز به ولت تلگرام

در مقابل، کیف پول‌های غیرحضانتی مانند تون کیپر (TonKeeper) تمام اختیارات را به دست کاربر سپرده و هیچ کنترلی روی دارایی کاربران ندارند.

با همین توضیح کوتاه مشخص است که کدام کیف پول برای کاربران ایرانی مناسب است. ضمن اینکه باید متذکر شویم ولت تلگرام نیاز به احراز هویت دارد و مشخصا اعلام کرده است که به کاربران ایران و چند کشور دیگر خدمات نمی‌دهد. بنابراین، حتی اگر با شماره ایران برای ثبت نام اقدام کرده و با مشکل خاصی نیز مواجه نشوید، این احتمال وجود دارد که بعدا دارایی شما مسدود شود. گفتنی است ولت تلگرام سابقه مسدود‌کردن تراکنش و حساب کاربران ایرانی را در کارنامه خود دارد.

برخی توصیه می‌کنند از شماره مجازی و نرم‌افزار تغییر آی‌پی برای استفاده از ولت تلگرام استفاده کنید که البته ریسک‌های خاص خود را دارد. ضمن اینکه به خاطر داشته باشید رمز ارزهای خود را به صورت مستقیم از صرافی‌های داخلی به ولت تلگرام ارسال نکنید؛ چرا که این نوع تراکنش به آسانی شناسایی شده و ممکن است به مسدود شدن دارایی شما منجر شود.

بنابراین، توصیه می‌شود کابران از برداشت و انتقال توکن داگز به کیف پول تلگرام خودداری کرده و از کیف پول‌های غیرحضانتی مانند تون کیپر و امثال آن استفاده کنند.

اکنون که پروژه داگز اعلام کرده امکان برداشت به کف پول‌های غیرحضانتی شبکه تون نیز وجود دارد کاربران ایرانی می‌توانند با خیال راحت از از این نوع کیف پول‌ها از قبیل تون کیپر، تون هاب (TonHub) و مای تون ولت (MyTonWallet) استفاده کنند.

امکان برداشت توکن داگز به این کیف پول‌ها روز دوشنبه ۵ شهریور در ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران فعال خواهد شد. از آنجایی که لیست توکن DOGS و شروع معالات آن در صرافی‌ها در ساعت ۱۵:۳۰ همان روز آغاز می‌شود کاربران فرصت کافی برای برداشت و آماده شدن برای فروش توکن‌های خود را خواهند داشت.

منبع صرافی والکس
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین