کدخبر : 9265 تاریخ انتشار :
A

بیت‌کوین به این دلیل محکوم به سقوط است

بیت‌کوین به این دلیل محکوم به سقوط است

کروگر تخمین می‌زند که قیمت بیت کوین حدود ۱۰.۵ درصد نسبت به سطوح فعلی کاهش یافته و به محدوده ۴۷ هزار تا ۴۸ هزار دلار خواهد رسید

آغاز فرآیند بازپرداخت بدهی ۹ میلیارد دلاری صرافی مت‌گاکس (Mt. Gox) در روزهای اخیر باعث کاهش قیمت بیت کوین شده و نگرانی معامله‌گران را برانگیخته است.


بیشتر بخوانید: قیمت بیت کوین امروز ۱۹ تیر/ بیت کوین بالا کشید


از طرفی، تداوم فروش بیت کوین توسط دولت آلمان نیز به این شرایط وخیم دامن زده است. اما آیا بازار می‌تواند این حجم از فروش را جذب کند؟

یکی از تحلیلگران معروف بازار به نام الکس کروگر (Alex Kruger)، به بررسی این موضوع پرداخته است. به گفته کروگر، صرافی مت‌گاکس در مجموع ۱۴۱ هزار بیت کوین برای توزیع دارد که از این تعداد، ۹۵ هزار توکن ظرف ۹۰ روز آینده به طلبکاران پرداخت خواهد شد.

توزیع این کوین‌ها به این شرح است: ۲۰ هزار بیت کوین به صندوق‌های اعتباری، ۱۰ هزار بیت کوین به یک صرافی نیوزلندی که در حال حاضر در مراحل ورشکستگی به سر‌ می‌برد (به این معنی که این توکن‌ها به بازار عرضه نخواهند شد) و ۶۵ هزار بیت کوین به اشخاص حقیقی.

 

بر این اساس، کروگر چند فرض را در مورد تأثیر فروش این کوین‌ها در بازار مطرح کرده است. در سناریوی اول، این تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند که ۳۰ درصد از ۸۵ هزار بیت کوین توزیع شده (یعنی ۲۵.۵ هزار کوین) در بازار به فروش خواهد رسید.

وی فرض می‌کند که فروش این توکن‌ها در یک تراکنش به وقوع خواهد پیوست و در طول زمان رخ نخواهد داد. وی همچنین فرض می‌کند که دولت آلمان، ۲۳۷۰۰ بیت کوین باقی‌مانده خود را طی یک تراکنش به فروش خواهد رساند.

در این صورت، کروگر تخمین می‌زند که قیمت بیت کوین حدود ۱۰.۵ درصد نسبت به سطوح فعلی کاهش یافته و به محدوده ۴۷ هزار تا ۴۸ هزار دلار خواهد رسید.

بر اساس داده‌های بازار، قیمت بیت کوین با رشدی ۱.۶ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۵۷۶۶۵ دلار رسیده است. این افزایش قیمت از کاهش فشار فروش در کوتاه‌مدت حکایت دارد.

در همین حال، صندوق‌های ETF بیت کوین نیز طی اصلاحات اخیر قیمت این ارز دیجیتال، شاهد افزایش تقاضا و جریان ورودی سرمایه بوده‌اند.

 

منبع رمزارز نیوز
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر

پربیننده ترین