کدخبر : 12408 تاریخ انتشار :
A

وام ودیعه مسکن؛ پاسخ به پنج ابهام بزرگ مستاجران

وام ودیعه مسکن؛ پاسخ به پنج ابهام بزرگ مستاجران

وام ودیعه مسکن در سال 1403 توسط 20 بانک به متقاضیان ارائه می‌شود

قیمت ۳۶۰- مبلغ وام ودیعه مسکن با توجه به شهر محل سکونت از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است. 

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ نرخ سود وام ودیعه مسکن 18 درصد بوده و متقاضیان باید وام دریافتی را حداکثر ظرف مدت ۵ سال به بانک‌ها بازپرداخت کنند.

بانک‌هایی که وام ودیعه مسکن می‌دهند

بانک‌های مسکن، سپه، ملی، ملت، رفاه، خاورمیانه، کارآفرین، آینده و بانک سینا ارائه دهنده وام مسکن هستند. همچنین بانک‌های شهر، گردشگری، صادرات، پست بانک، تجارت، پاسارگاد، پارسیان، اقتصاد نوین، ایران زمین، تجارت و موسسه اعتباری ملل نیز در این امر مشارکت دارند.

وام ودیعه مسکن از چه مسیری می‌گذرد؟

دریافت وام ودیعه مسکن ابتدا اجاره‌نامه رسمی و قانونی احتیاج دارد. اجاره نامه باید در سامانه خودنویس ثبت و کد رهگیری مربوط به آن دریافت شود. متقاضیان وام مسکن باید برای ثبت نام به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند. بعد از تکمیل مراحل ثبت نام نیز به بانک مورد نظر خود رفته و مدارک لازم را به بانک تحویل دهند. 

مبلغ وام ودیعه مسکن چقدر است؟

مبلغ وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است: در کلانشهر تهران حداکثر 200 میلیون تومان، برای سایر کلانشهرها تا 150 میلیون تومان و در شهرهای بالای 200 هزار نفر، حداکثر 100 میلیون تومان قابل پرداخت می‌شود.

شرایط وام ۱۰۰ میلیونی مستاجران اعلام شد+ جزییات - فردای اقتصاد

اقساط وام ودیعه مسکن چقدر است؟

میزان اقساط وام ودیعه مسکن به مبلغ وام دریافتی بستگی دارد؛ به این معنا که با افزایش مبلغ وام، اقساط نیز افزایش پیدا می‌کند. بر اساس آخرین تصمیمات شورای پول و اعتبار، نرخ سود وام ودیعه مسکن به ۱۸ درصد افزایش یافته و متقاضیان موظفند وام دریافتی را حداکثر ظرف مدت ۵ سال به بانک‌ها بازپرداخت کنند.

اقساط ماهانه وام ودیعه مسکن با توجه به نرخ سود ۱۸ درصد به شکل زیر محاسبه می‌شود: برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی، قسط ماهانه حدود دو میلیون و 539 هزار تومان خواهد بود، در حالی که برای وام 150 میلیونی این مبلغ به سه میلیون و 807 هزار تومان و برای وام 200 میلیونی به پنج میلیون و 100 هزار تومان می‌رسد.

سود پرداختی وام ودیعه مسکن در طول دوره پنج ساله به ترتیب حدود 52 میلیون و 360 هزار تومان برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی، 78 میلیون و 540 هزار تومان برای وام ۱۵۰ میلیون تومانی و 104 میلیون و 721 هزار تومان  تومان برای وام ۲۰۰ میلیون تومانی است.

شرایط وام ودیعه مسکن چیست؟

برای دریافت وام ودیعه مسکن، متقاضیان باید مدارکی شامل اصل کارت ملی، شناسنامه، اجاره‌نامه رسمی با کد رهگیری و اثبات سکونت حداقل پنج سال در شهر مورد نظر ارائه دهند. همچنین، متقاضیان متاهل یا سرپرست خانوار باید از سال ۸۴ به بعد صاحب ملک نباشند و تسهیلات جاری در بخش مسکن نداشته باشند. شرایط سنی دریافت وام ودیعه مسکن برای خانم‌ها بالای 35 سال و برای آقایان بالای 45 است.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین