کدخبر : 14876 تاریخ انتشار :
A

اقساط وام فرزندآوری ماهی چقدر است؟

اقساط وام فرزندآوری ماهی چقدر است؟

وام قرض الحسنه بدون سود و با کارمزد چهار درصدی پرداخت می‌شود

قیمت ۳۶۰- زوج ها می توانند بدون داشتن سپرده در بانک، برای دریافت وام قرض الحسنه فرزند آوری با نرخ کارمزد ۴ درصد اقدام کنند.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ مبلغ وام فرزندآوری بسته به تعداد فرزندان از ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون متغییر است. به همین ترتیب مدت بازپرداخت آن نیز از ۳۶ ماه تا ۸۴ ماه تغییر می‌کند. اطلاع از مبلغ، شرایط دریافت و بازپرداخت وام فرزند آوری دغدغه بسیاری از زوج هاست که در این گزارش به آن می پردازیم.

مبلغ وام فرزند آوری چقدر است؟

یکی از طرح های دولت برای جوانی جمعیت اعطای وام فرزند آوری به خانواده ها است مبلغ این وام بر اساس تعداد فرزندان به این صورت است که متقاضی برای اولین فرزند خود می تواند  40 میلیون تومان وام با حداکثر مدت بازپرداخت 36 ماهه را داشته باشد. برای فرزند دوم 80 میلیون تومان با حداکثر مدت بازپرداخت 48 ماهه به او تعلق میگیرد. در صورتی که خانواده صاحب فرزند سوم نیز شود می تواند از وام 120 میلیون تومانی با باز پرداخت 60 ماهه بهره ببرد. در نهایت برای فرزند چهارم  150 میلیون تومان وام و برای فرزند پنجم و بیشتر از آن 200 میلیون تومان به مدت باز پرداخت به ترتیب 72 و 84 ماه برای هر فرزند تعلق می گیرد.

همچین برای خانواده‌‌هایی که صاحب فرزندان دوقلو یا چند قلو می شوند هر یک از فرزندان به صورت جدا مشمول وام می‌شود. مثلا اگرفرزندان دوقلو در خانواده ای که فرزند دیگری ندارد متولد شوند آن ها  می توانند برای دریافت وام فرزند اول و دوم که جمعا 120 میلیون تومان می شود به صورت یکجا اقدام کنند.

وام فرزندآوری قیمت 360

قابل ذکر است که کارمزد وام چهار درصد است و بازپرداخت آن شش ماه بعد از اعطای وام آغاز می‌شود. برای ثبت نام وام فرزند آوری باید به سامانه تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج و فرزند به نشانی www.ve.cbi.ir  مراجعه کرد.

شرایط دریافت وام فرزند آوری

شرایط دریافت وام به این صورت است که پدر، مادر و فرزند باید تابعیت ایرانی داشته باشند، فرزندان باید متولد بعد از اولین روز سال 1400باشند و حداکثر دو سال از تولد فرزند گذشته باشد. همچنین پدران باید بدانند که برای دریافت این وام نیاز نیست کارت پایان خدمت داشته باشند. باید توجه کرد که نرخ باروری شهر محل تولد پدر یا فرزند برای دریافت وام نباید بیشتراز 2.5 باشد. خبر خوب آن که برای دریافت وام نیازی به سپرده گذاری در بانک نیست ولی اعطای وام با ضامن معتبر و ارائه سفته انجام می شود. خبر خوب دیگر این است که در زمان بازپرداخت وام فرزند آوری، اگر خانواده صاحب فرزند دیگری شود این تسهیلات، به فرزند جدید هم تعلق می‌گیرد.

مدارکی که باید به بانک ارائه شود شامل اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی پدر، مادر و همچنین اصل و کپی شناسنامه نوزاد، سفته، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی ضامن می شود.

نحوه پرداخت اقساط چگونه خواهد بود؟

مدت اقساط وام فرزند آوری برای وام  40 میلیونی 36 ماه تعیین شده است. بنابرین باید ماهی یک میلیون و 212هزار تومان قسط به بانک پرداخت شود . مقدار اقساط برای وام 80 میلیونی، یک میلیون و 818 هزار تومان برای  48 ماه  و برای  وام 120 میلیون تومانی مبلغ دو میلیون 181 هزار تومان در قالب 60 ماه می باشد. و اما بالاترین مبالغ یعنی وام های 150 و 200 میلیون تومانی هر کدام به ترتیب داری اقساط دو میلیون و 272 هزار تومان و دو میلیون 597 هزار تومان برای به ترتیب 72 و 84 ماه هستند.

باید توجه کرد که در ماه ابتدایی هر سال، رقم باز پرداخت ، بیش تر از ماه های عادی است که روال آن برای هر قسط در جدول پایین آورده شده است.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین