کدخبر : 14894 تاریخ انتشار :
A

وام 350 میلیونی ازدواج با این شرایط و مدارک پرداخت می‌شود

وام 350 میلیونی ازدواج با این شرایط و مدارک پرداخت می‌شود

دریافت وام ازدواج از جمله دل مشغولی‌هایی است که زوج‌ها دارند اما می‌توان قدم به قدم با آگاهی از سازوکار و چگونگی دریافت وام از نظام بانکی، آن را تسهیل کرد

قیمت ۳۶۰- بر اساس قانون بودجه‌، هم‌اکنون اگر یک جوان ایرانی بخواهد اقدام به دریافت وام ازدواج برای شروع زندگی خود بکند، با توجه به شرایطی که دارد بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون می‌تواند دریافت کند. اگر زن و مرد به ترتیب کمتر از ۲۳ و ۲۵ سال سن داشته باشند، هریک ۳۵۰ میلیون و در غیر این صورت به هر یک ۳۰۰ میلیون تعلق می‌گیرد.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ در مسیر دریافت وام هرکسی می‌تواند شرایط منحصر به خود را داشته باشد. اگر شرایط عمومی تسهیلات وام را داشته باشید، این وام به شما تعلق می‌گیرد.

شرایط دریافت وام ازدواج

در درجه‌ی اول هر دو باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند. در صورتی که شهروند ایرانی باشند اما خارج از ایران زندگی می‌کنند، در صورت اعلام به سفارت جمهوری اسلامی و مهر شدن گواهی ازدواج آن‌ها توسط کنسولگری ایران در خارج از کشور، می‌توانند اقدام به دریافت وام کنند. در هرصورت داشتن کارت ملی دائم یا موقت جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

در حال حاضر برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه، تاریخ عقد باید بعد از یک فروردین سال 1399 باشد. این تاریخ هرساله طبق مستندات بانک مرکزی در حال تغییر است چرا که تا سال پیش درخواست وام افرادی که تاریخ عقدشان بعد از یک فروردین سال 1398 بود، پذیرفته می‌شد.

افرادی که برای بار دوم یا بیشتر اقدام به ازدواج می‌کنند، اگر بار اول به هر دلیلی وام را نگرفته باشند، می‌توانند اقدام کنند.

 تا چند سال پیش افراد بالای 50 سال نمی‌توانستند درخواست وام ازدواج بدهند اما این قانون دیگر جزو شروط بانک مرکزی برای دریافت وام اعلام نشده است.

وام ازدواج قیمت 360

اقلیت‌های دینی که مورد تایید قانون اساسی ایران هستند مثل یهودی‌ها، مسیحیان، زرتشتیان یا اهل تسنن نیز مشمول دریافت وام ازدواج می‌شوند.

زوج‌ها باید علاوه بر سفته، ضامن معتبر خود را نیز باید به بانک مورد نظر معرفی کنند. برخی مخاطبان به ما می‌گویند بانک‌هایی مثل ملی و ملت تنها یک ضامن می‌خواهند در حالی که بانکی مثل رفاه دو ضامن و اگر مبلغ بیش از حد معمول باشد 4 ضامن طلب می‌کند.

به استناد ماده 68 قانون اساسی ایران، افراد ایثارگر شامل جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و همچنین فرزندان شاهد مبلغ 600 میلیون می‌توانند وام ازدواج دریافت کنند.

همچنین خانواده‌های شاهد، جانباز، ایثارگر و آزادگان درصورتی که زن زیر 23 سال و مرد زیر 25 سال سن داشته باشند، 700 میلیون تسهیلات قرض الحسنه به آنان تعلق می‌گیرد.

تسهیلات وام ازدواج برای افراد عادی 300 میلیون تومان است. این مبلغ شامل اقساط 120 ماهه (10 ساله) می‌شود. هرماه به طور معمول افراد باید 273/727/2 میلیون تومان پرداخت کنند اما در این 120 ماه، ماه‌های استثنایی‌ای وجود دارند که این مبلغ می‌تواند متفاوت بشود. در جدول زیر این ماه‌ها را مشاهده می‌کنید.

مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج‌

اصل سند ازدواج و اصل شناسنامه‌ها و کارت ملی (فرقی نمی‌کند کارت ملی موقت یا دائم باشد) زوجین، اصل شناسنامه‌ها و کارت ملی (فرقی نمی‌کند کارت ملی موقت یا دائم باشد) ضامن‌ها که هر بانکی بنا به شروط خود برای پرداخت وام ازدواج، تعداد ضامن مورد نیاز را اعلام می‌کند. کدپستی 10 رقمی محل سکونت زوجین و همچنین کد 10 رقمی‌ که پس از ثبت‌نام از سایت دریافت کرده‌اید. 

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین