کدخبر : 10095 تاریخ انتشار :
A

شاسی‌ بلند جدید پارس‌خودرو رونمایی شد (عکس)

شاسی‌ بلند جدید پارس‌خودرو رونمایی شد (عکس)

پارس‌خودرو از شاسی بلند جدید وارداتی، رووی eRX5 ، در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی کرد

شرکت رووی (ROEWE) یکی از شرکت های مطرح چینی است که در حال حاضر زیر مجموعه شرکت سایک موتور بوده و محصولات این شرکت در برخی از بازار ها با نام MG نیز به فروش می رسد. این شرکت در سال ۲۰۰۶ تاسیس شده و تا کنون توانسته در حال حاضر محصولات بسیار خوبی را در بازار های جهانی عرضه کند.


بیشتر بخوانید: مقایسه KMC J۷ با آریزو ۶ پرو؛ نبرد سدان‌های چینی با کمتر از ۱.۵ میلیارد


شرکت پارس خودرو که قصد دارد محصولات نیسان را وارد بازار کشور کند، در جدیدترین اقدام خود، قصد دارد رووی eRX۵ را که در حقیقت یک کراس اوور هیبرید است را در بازار ایران عرضه کند و به همین منظور این خودرو را در کنار محصولات نیسان در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش گذاشته است.

roewe-erx5-10-1000x563

مشخصات فنی رووی eRX۵

شاسی بلند وارداتی جدید پارس خودرو و یا فردا موتورز نیروی محرکه خود را از پیشرانه برقی – بنزینی تامین می کند. پیشرانه بنزینی این خودرو، در واقع یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که می تواند به تنهایی ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما پیشرانه برقی رووی eRX۵ می تواند حدودا ۲۴۲ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. با این حال توان تولید شده توسط این پیشرانه ها به صورت ترکیبی از طریق جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک AMT به چرخ ها منتقل می شود.

roewe-erx5-7-1000x563

ظرفیت باتری های این خودرو ۱۲.۳ کیلووات ساعت اعلام شده که رووی eRX۵ به کمک این باتری ها می تواند تا ۱۰۵۰ کیلومتر تنها با یک بار شارژ کامل و همچنین با ظرفیت کامل باک این خودرو، طی کند. نا گفته نماند باتری های این خودرو با شارژر های عادی در مدت زمان ۴ ساعت به صورت کامل شارژ می شوند.

طراحی بدنه شاسی بلند وارداتی پارس خودرو

شاسی بلند وارداتی جدید پارس موتور در نمای بیرونی خود، از سبک طراحی خودرو های روز پیروی می کند و رگه هایی از طراحی خودرو های ام جی دیده می شود. در نمای جلوی رووی eRX۵ استفاده از چراغ های اصلی کشیده و جلو پنجره یکپارچه با سپر جلوه تهاجمی را به این خودرو داده است.

roewe-erx5-8-1000x563

خطوط به کار رفته در نمای عقب نیز توانسته جلوه ای اسپرت را در این بخش به وجود بیاورد و از طرفی بهره مندی از چراغ های به هم پیوسته جلوه این خودرو را به روزتر کرده است. در کنار این موارد خروجی های اگزوز رووی eRX۵ باعث جذابیت پیش از حد این خودرو شده است.

امکانات رووی eRX۵

شاسی بلند وارداتی جدید پارس و فردا موتورز در بخش امکانات می تواند سطح بالایی از آپشن و امکانات را در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهد. امکاناتی نظیر؛ کروز کنترل تطبیقی، سنسور TPMS، سامانه کنترل کشش، استارت دکمه ای، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، دوربین ثبت وقایع، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، رینگ های آلومینیومی، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم بازیابی انرژی، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر سیستم مالتی مدیا و… از جمله امکانات این خودرو به شمار می رود.

roewe-erx5-2-1000x563

سومین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو از روز شنبه مورخ ۳۰ تیر آغاز به کار کرده و تا روز سه شنبه ۲ ام مرداد ماه ۱۴۰۳ ادامه می یابد و علاقه مندان به حوزه خودرو می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

منبع آخرین خودرو
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین