کدخبر : 10449 تاریخ انتشار :
A

جنجال مازراتی 15 میلیاردی در گمرک بندرلنگه (ویدئو)

جنجال مازراتی 15 میلیاردی در گمرک بندرلنگه (ویدئو)

ویدئو مازراتی MC20 در گمرک بندرلنگه، برخی رسانه‌ها را به اشتباه انداخته

قیمت ۳۶۰- مازراتی MC۲۰ با هر متر و پارامتری جزو مدل‌های ممنوعه به کشور است.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ ویدئو واردات مازراتی MC۲۰ به کشور با این حال با اشتباه برخی رسانه‌ها روبرو شده و یکسری از دوستان با تیتر‌هایی شبیه «واردات اولین مازراتی MC۲۰ به کشور» و «واردات مازراتی آزاد شد» به ماجرا پرداختند.

مازراتی MC۲۰ اما اولا جزو مدل‌های بالای ۲۰ هزار دلار است و در وهله دوم به‌خاطر حجم موتور سه لیتری، امکان واردات به کشور را ندارد.

ویدئو واردات مازراتی MC۲۰ که از گمرک بندرلنگه در روزهای گذشته دست به دست می‌شود، نشان می‌دهد سوژه موردنظر با پلاک ملی به کشور نیامده و اساسا واردات مازراتی MC۲۰ به ایران در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، حاصل تعجیل رسانه‌ها و یکجور اشتباه خبری محسوب می‌شود.

قیمت مازراتی MC۲۰ در بازار جهانی دست‌کم به ۲۴۵ هزار دلار می‌رسد و طبق قانون، واردات خودرو بالای ۲۰ هزار دلار به ایران ممنوع است. از طرفی ممنوعیت واردات خودرو با حجم موتور بالای دو هزار و ۵۰۰ سی‌سی از اواسط دهه ۹۰ کلید خورد و مازراتی MC۲۰ به خاطر حجم موتور سه لیتری اجازه واردات به کشور را ندارد.

مازراتی MC۲۰ واردشده نیز به شکل گذرموقت از بندرلنگه به کشور آمده و فقط چندصباحی اجازه تردد در خیابان‌های ایران را دارد.


بیشتر بخوانید: مسعود پزشکیان تکلیف تعرفه واردات خودرو را مشخص کرد


مازراتی MC20 به کمک پیشرانه شش سیلندر سه لیتری توئین توربو قدرتی معادل 621 اسب‌بخار و 730 نیوتن‌متر گشتاور خروجی را از طریق گیربکس هشت سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. شتاب 2.9 ثانیه‌ای، خیره‌کننده‌ترین بخش مازراتی MC20 است و سرعت خودرو حداکثر تا 325 کیلومتربرساعت افزایش پیدا می‌کند.  

قیمت مازراتی MC20 چیزی نزدیک 250 هزار دلار است که با احتساب نرخ فعلی ارز، به پول خودمان حول و حوش 15 میلیارد تومان برآورد می‌شود.   

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر

پربیننده ترین