کدخبر : 10627 تاریخ انتشار :
A

مزدا 3 جدید وارداتی یک قدم دیگر به بازار نزدیک شد

مزدا 3 جدید وارداتی یک قدم دیگر به بازار نزدیک شد

گروه بهمن توانست مجوز استاندارد مزدا ۳ وارداتی را بگیرد

برند مزدا یکی از باسابقه ترین شرکت های خودروساز بازار ایران است که در گذشته توسط بهمن موتور مونتاژ می شده است. حال اما پس از اعمال تحریم ها، مسیر مونتاژ خودرو از شرکت های معتبر بسته شد تا در نهایت واردات خودروهای صفر آزاد شد.


بیشتر بخوانید: هزینه گواهینامه رانندگی در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟


به دنبال آزادسازی واردات، گروه بهمن موفق شد تا در کنار دیگر محصولات وارداتی‌اش مجدداً به سراغ مزدا ۳ نیز برود و این سدان جذاب و محبوب برای ایرانیان را آماده واردات کند.

البته در کنار گروه بهمن شرکت آفتاب خودرو نیز برای واردات مزدا به ایران اقدام کرده و قصد دارد تا به زودی مزدا ۳ و CX۳۰ را در سامانه یکپارچه عرضه کند و به فروش برساند.

به این ترتیب می توان گفت که علاوه بر بهمن موتور که موفق شده به تازگی مجوز استاندارد مزدا ۳ را اخذ کند، آفتاب خودرو افشاری کیا نیز یکی دیگر از مدعیان واردات این خودرو است.

bahman-mazda-3-standard-900x506

طراحی مزدا ۳

خط و خطوط طراحی این خودرو کاملاً تغییر کرده و با خودرویی بسیار پویا و در عین حال ساده و شکیل مواجه هستیم. مزدا ۳ پریمیوم ادیشن نماینده جدیدترین مدل تکامل یافته زبان طراحی kodo مزدا به حساب می آید. در بخش کابین نیز سبک طراحی بسیار جذابی را می بینیم که تا حدی راننده‌محور است و به قرینگی نیز پایبند نیست.

مزدا ۳ سدان دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۶۰، ۲۰۲۸ (با احتساب آینه ها) و ۱۴۰۰ میلی متر و فاصله محوری آن ۲۷۲۵ میلی متر است. حجم صندوق این خودرو ۴۵۰ لیتر اعلام شده است.

مشخصات فنی مزدا ۳ وارداتی

مزدا 3

مزدا ۳ جدید با موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی وارد بازار ایران می شود. این پیشرانه از سری اسکای اکتیو X مزدا به شمار می رود. در نهایت موتور مزدا ۳ جدید می تواند ۱۸۶ اسب بخار توان و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT تحویل دهد.

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین