کدخبر : 10877 تاریخ انتشار :
A

مقایسه آریزو 5 اسپرت و لیوان S6؛ نبرد جدیدترین سدان مدیران‌خودرو و کرمان‌خودرو

مقایسه آریزو 5 اسپرت و لیوان S6؛ نبرد جدیدترین سدان مدیران‌خودرو و کرمان‌خودرو

لیوان S6 براساس اخبار منتشر شده توسط کرمان خودرو و احتمالاً زیرشاخه این خودروساز تحت عنوان خودروسازان بم به بازار ایران عرضه خواهد شد

سگمنت سدان های اسپرت و خانوادگی رفته رفته در بازار کشورمان رو به گسترش است. در همین راستا طبق اخبار رسیده، احتمالاً به زودی خودروسازان بم سدان لیوان S۶ را به بازار ایران معرفی کند. جالب است بدانید که بک X۳ پرو هم که توسط خودروسازان بم در ایران عرضه می شود، در بازار جهانی تحت برند لیوان و با نام لیوان X۳ پرو به فروش می رسد.


بیشتر بخوانید: شرایط فروش هوندا در سامانه یکپارچه؛ علی‌الحساب دو میلیارد


لیوان S۶؛ فیس لیفتی از جیلی

لیوان S6

لیوان S6

لیوان برندی جوینت ونچر بین لیفان و جیلی است. بر همین اساس، سدان لیوان S6 Pro برمبنای جیلی امگرند GL ساخته شده است. این خودرو یک سدان سایز متوسط با طراحی جذاب و گیرا به شمار می آید که عمده سبک بدنه و خطوط طراحی خود را وام‌دار جیلی امگرند است. جلوپنجره بزرگ، چراغ های کشیده و باریک جلو، چراغ های به هم پیوسته عقب و رینگ های دورنگ، از جمله ویژگی های بارز لیوان S6 به شمار می آیند.

کابین و امکانات

کابین لیوان S6

کابین لیوان S6

کابین لیوان S6

در بخش داخلی شاهد به‌کارگیری کلاستر و مانیتور یکپارچه به همراه خطوط به نسبت صاف و اتوکشیده هستیم. فرمان طرح دی کات دارد و دسته دنده خودرو از نوع الکتریکی است. استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی و سانروف نیز از دیگر مواردی است که در این خودرو مشاهده می شوند. از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به مواردی همچون سیستم ورود بدون کلید، سامانه کنترل پایداری، سنسور نور و باران، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، گرم‌کن صندلی های جلو، صندلی راننده برقی و… اشاره کرد.

مشخصات فنی

لیوان اس ۶ پرو در روسیه با دو نوع پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو عرضه شده است. اگرچه هر دو پیشرانه حجم یکسانی دارند، اما خروجی یکی از آن ها ۱۴۷ اسب بخار و خروجی دیگری ۱۸۰ اسب بخار است. گشتاور نمونه ۱۴۷ اسبی برابر با ۲۷۰ نیوتن متر و نمونه قوی تر برابر با ۲۹۰ نیوتن متر است. هر دو نسخه به گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه مجهز هستند. لیوان اس ۶ پرو در صورت ورود به بازار ایران، با رقبایی چون بهمن ریسپکت پرایم، ام وی ام آریزو ۵ اسپرت و… مواجه خواهد بود.

لیوان S۶ پرو توسط کدام خودروساز به ایران می آید؟

به تازگی طبق اخبار رسیده، کرمان خودرو و احتمالاً زیرشاخه این خودروساز تحت عنوان خودروسازان بم، لیوان S۶ را به بازار ایران عرضه خواهد کرد.

لیوان S۶ چه مشخصاتی دارد؟

لیوان اس ۶ پرو در روسیه با دو نوع پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو عرضه شده است. اگرچه هر دو پیشرانه حجم یکسانی دارند، اما خروجی یکی از آن ها ۱۴۷ اسب بخار و خروجی دیگری ۱۸۰ اسب بخار است. گشتاور نمونه ۱۴۷ اسبی برابر با ۲۷۰ نیوتن متر و نمونه قوی تر برابر با ۲۹۰ نیوتن متر است. هر دو نسخه به گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه مجهز هستند.

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین