کدخبر : 10935 تاریخ انتشار :
A

سه خودرو تازه‌نفس که به‌جای جک S5 می‌توان خرید

سه خودرو تازه‌نفس که به‌جای جک S5 می‌توان خرید

جک S5 یکی از پرطرفدار ترین کراس اوورهای بازار ایران بوده که حالا چند ماهی است با آمدن KMC X5 جای خود را در خط تولید کرمان موتور از دست داد

جک S۵ از جمله محصولات پرطرفدار این برند چینی در ایران بوده که در دهه ۹۰ به بازار خودرو کشور عرضه شد و توانست به فروش بالایی دست پیدا کند.


بیشتر بخوانید: اولین نیسان آبی طلایی برای صادرات تولید شد (عکس)


پس از عرضه جک S۵ در دو‌ تیپ دنده ای و اتوماتیک، اواخر سال ۱۳۹۹ نوبت به نسخه فیس لیفت این خودروی کراس اوور رسید تا با نام جک S۵ جدید یا S۵ نیوفیس وارد بازار شود. اما این اقدام بسیار دیر صورت گرفت و خیلی زود نسل جدید این خودرو تحت عنوان KMC X۵ روانه بازار شد. 

قیمت جک S5 فیس لیفت کرمان موتور تیر 1400

جک S5 حالا در بازار خودروی کشور با کارکردها و مدل های مختلفی حضور داشته و اتفاقا بازار گرمی هم دارد. خودرویی که به دلیل شباهت زیادش با AUDI Q5 و توسان قدیم و همچنین مشخصات فنی و امکانات خوب خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و محبوب شد. اما حالا با ورود خودروهایی جدید در رنج قیمتی مدل های کارکرده این کراس اوور چینی واقعا نمی توان ارزش خرید بالایی با وجود طرفداران متعصب زیاد، برایش در نظر گرفت.  

آریزو ۵ FL صفر

ام وی ام آریزو 5 اسپرت

ام وی ام آریزو 5 اسپرت

کابین ام وی ام آریزو 5 اسپرت

آریزو ۵ اسپرت یا همان آریزو ۵ FL اولین گزینه‌ای است که می توان به جای جک S5 خریداری کرد. شاید بزرگترین تفاوت این خودرو کلاس بندی آن باشد و بسیاری نخواهند به سراغش بروند چراکه یک کراس اوور محبوبیت بالاتری نسبت به سدان دارد. اما به هر حال آریزو ۵ FL نسبت به نماینده پا به سن گذاشته کرمان موتور و جک به دلیل دارا بودن طراحی بهتر، امکانات بیشتر و کارآمدتر و همچنین برخورداری از گارانتی معتبر ارزش خرید بالاتری در حال حاضر دارد. 

ام وی ام آریزو ۵ اسپرت در بخش فنی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز شده که می تواند حداکثر ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با تعویض دنده ۹ سرعته مصنوعی به چرخ‌ های جلو منتقل کند. سبک طراحی این سدان جمع و جور چینی نسبت به نسخه های پیشین جدیدتر بوده اما همچنان از ترندهای طراحی روز دنیا خبری نیست. کابین و داشبورد اما خوشبختانه نسبت به نسخه های پیشین بهتر شده و ارگونومی افزایش زیادی پیدا کرده است. 

مزایا و معایب آریزو ۵ اسپرت موارد متعددی را شامل می شود. از جمله نقاط قوت این محصول نسبتا جدید مدیران خودرو می توان به طراحی اسپرت و پویا، امکانات رفاهی قابل قبول، قدرت بالا و سواری نرم و همچنین مصرف سوخت مناسب اشاره کرد. اما در مقابل آریزو ۵ اسپرت معایبی هم نظیر حساس بودن به کیفیت بنزین، تعلیق عقب ساده و وجود برخی ایرادات مونتاژی را با خود به همراه دارد. 

رسپکت

بهمن ریسپکت

کدام چینی بیشتر رشد کرد

تست و بررسی بهمن ریسپکت پرایم

بهمن رسپکت سدان دیگری است که در رده قیمتی یک جک S5 کم کارکرد قرار دارد. این خودرو هم در اصل محصولی از زیرمجموعه های چری چین بوده که در ایران با برند بهمن و تحت عنوان ریسپکت عرضه شده و طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. اکنون ریسپکت گروه بهمن یکی از گزینه هایی است که تا زیر ۱.۵ میلیارد ارزش خرید بالایی دارد، ضمن اینکه تاکنون دو تیپ از این خودرو به تولید رسیده که در واقع تیپ ۲ چند آپشن بیشتر از قبل دارد. 

رسپکت بهمن از نظر طراحی ظاهری خودرویی جذاب بوده که به سبب سبک طراحی‌اش کشیده و بزرگ جلوه می کند. داخل کابین این سدان نسبتا متوسط چینی نیز شاهد ظاهری مدرن و زیبا هستیم که هارمونی بالایی با دیگر قسمت های خودرو داشته و همچنین فضای کابین جادار و قابل قبولی هم خصوصا برای خانواده ها دارد. کیفیت متریال به کار رفته در کابین اما چندان رضایت بخش نبوده و همین مورد سبب می شود تا به آن نقد بزرگی وارد شود. 

بهمن رسپکت زیر کاپوت خود به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده که توانایی تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت و گشتاور قابل قبول از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شود. از مزایای رسپکت می توان به آپشن های زیاد، سواری نرم، پایداری بالا و خدمات پس از فروش مناسب اشاره کرد اما وجود برخی نقاط ضعف مانند حساسیت پیشرانه به کیفیت بنزین، کیفیت پایین متریال داخلی و نبود لذت تعویض دنده اشاره کرد. 

تیگارد X۳۵

تست درایو تیگارد X35

مقایسه تیگارد X35 و بک X3 PRO

تست درایو تیگارد X35

تیگارد X35 گزینه دیگری است که با محدوده قیمت یک جک S5 می توان نسخه صفر آن را خریداری کرد. این خودرو اولین محصول برند تیگارد، زیرمجموعه سانیار موتور پارسیان بوده و در اصل محصولی از شرکت بایک چین است. این کراس اوور جدید تنها گزینه‌ای است که می توان با بودجه یک جک S5 کارکرده مدل بالا خریداری کرد، با وجود اینکه نسبتا فضا و ابعاد کوچک‌تری نسبت به نماینده جک دارد اما به مراتب خودرویی بروزتر، با استهلاک نسبتا پایین و امکانات بیشتری خصوصا در تیپ جدید خود دارد. 

تیگارد X35 از لحاظ فنی شباهت زیادی به دیگر خودروهای چینی هم رده خود داشته و قلب تپنده آن از نوع ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن بر متر گشتاور را دارد. بر روی تیگارد X35 یک جعبه دنده اتوماتیک از نوع CVT قرار داده شده که به صورت مصنوعی قابلیت تعویض ۶ دنده را داشته و نیرو را تنها به محور جلوی خودرو انتقال می دهد. این کراس اوور چینی در بخش بیرونی ظاهری نسبتا ساده اما پویا و گیرایی دارد و در قسمت کابین نیز همین منوال ادامه یافته است. 

تیگارد X35 هماهنگی موتور و گیربکس خوبی داشته و نسبت به رقبایی که با این حجم موتور به بازار عرضه شده‌اند چالاکی بیشتری دارد. ایمنی این خودرو سطح بالایی داشته و از جمله دیگر نقاط قوتش امکانات و آپشن های جذاب است. در مقابل اما بخاطر سیستم توربوشارژ به کیفیت بنزین حساس بوده و همچنین خدمات پس از فروش در برخی شهر ها چندان مناسب نیست. البته نباید از داشتن گارانتی هم نسبت به جک S5 چشم پوشی کرد. 

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین