کدخبر : 11881 تاریخ انتشار :
A

خیز چین برای فتح بازار اروپا؛ پرفروش‌ترین خودرو اسپانیا چینی از آب درآمد

خیز چین برای فتح بازار اروپا؛ پرفروش‌ترین خودرو اسپانیا چینی از آب درآمد

ام جی ZS خودرو چینی محصول شرکت سایک چین است که اکنون لقب پرفروش‌ترین خودرو اسپانیا را به خود اختصاص داده است

حضور شرکت‌ها و خودروهای چینی در بازارهای بین‌المللی به تدریج در حال گسترش است. اسپانیا یکی از کشورهایی است که چینی‌ها حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده‌اند. آمارهای جدید نشان می‌دهد که استقبال از خودروهای چینی در این کشور اروپایی بالا بوده و حتی پرفروش ترین خودرو در بازار اسپانیا حالا ساخت چین است.


بیشتر بخوانید: شرایط فروش خودرو برقی در ایران؛ هونگچی وارد بازار می‌شود


 طبق داده‌های مربوط به ماه جولای، بازار خودروهای سواری اسپانیا ۳.۴ رشد کرده و در مجموع ۸۳,۹۷۹ دستگاه به مشتریان تحویل داده شده است. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که بهترین رکورد ثبت شده در ماه جولای به سال ۲۰۱۹ و قبل از شیوع کرونا مربوط می‌شود. بر اساس آمار، در جولای ۲۰۱۹ شهروندان اسپانیایی بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری خریداری کرده بودند.

ام جی ZS پرفروش‌ترین خودروی اسپانیا

نگاهی به آمار انتشار یافته از سوی انجمن خودروسازان اسپانیا و انجمن نمایندگی‌های فروش خودرو نشان می‌دهد که پرفروش‌ترین خودروی این کشور در ماه جولای امسال ام جی ZS بوده است. احتمالاً می‌دانید که این خودرو توسط گروه خودروسازی سایک چین تولید می‌شود. این خودرو توانسته ۲,۶۱۹ مشتری اسپانیایی را جذب خود کند. با چنین آماری باید گفت که نماینده ام جی ۸.۶۹ درصد از بازار خودروی اسپانیا را در اختیار دارد.

ام جی ZS اسپانیا

نکته جالب اینکه گروه خودروسازی سایک در بین مدل‌های الکتریکی پرفروش نیز یک نماینده از برند ام جی دارد. طبق آمار ام جی ۴ توانسته با جذب ۳۰۳ مشتری در رتبه دوم قرار بگیرد. این خودرو در ماه جولای سهمی ۷.۹۲ درصدی را از بازار خودروهای الکتریکی اسپانیا تصاحب کرده است. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که استقبال مشتریان از خودروهای برقی در این کشور نیز افت داشته و ۴ درصد کاهش یافته است.

علاوه بر گروه خودروسازی سایک، گروه چری هم با سرعت بالایی در حال افزایش سهم خود از بازار خودروی اسپانیاست. کراس اوور اومودا ۵ که در ایران با نام فونیکس FX عرضه می‌شود، در بین مدل‌های بنزینی و در کلاس خود هفتمین خودروی پرفروش به حساب می‌آید. این رتبه در حالی حاصل شده که هنوز از ورود اومودا ۵ به بازار اسپانیا یک سال نمی‌گذرد. ناگفته نماند این کراس اوور موفق به ثبت رکورد فروش ۱,۰۱۵ دستگاه در ماه جولای شده است.

منبع آخرین خودرو
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین