کدخبر : 12031 تاریخ انتشار :
A

مقایسه ری‌را و X55 پرو؛ دوئل شاسی بلندهای اقتصادی در ایران

مقایسه ری‌را و X55 پرو؛ دوئل شاسی بلندهای اقتصادی در ایران

ری‌را و X55 پرو در کارخانه با قیمت زیر یک میلیارد و 300 میلیون تومان به فروش می‌رسند

قیمت ۳۶۰- ام‌وی‌ام X۵۵ پرو چینی و ری‌را ایران خودرو به ترتیب با قیمت کارخانه یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون تومان یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان به بازار عرضه می‌شوند.


بیشتر بخوانید: معافیت متقاضیان دو محصول ایران‌خودرو از افتتاح حساب وکالتی


به گزارش قیمت ۳۶۰، این خودروها از مشخصات فنی تقریبا مشابهی برخوردارند که رقابت بین آن‌ها را شدت می‌بخشد. 

مقایسه ری‌را و X۵۵ پرو؛ تفاوت قیمت

قیمت X55 پرو در کارخانه یک میلیارد و 266 میلیون و 700 هزار تومان است. این خودرو در بازار آزاد با قیمت یک میلیارد و 450 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در مقابل قیمت کارخانه ری‌راکمی ارزان‌تر است، ایران خودرو ری‌را را به عنوان اولین شاسی‌بلند ملی با قیمت یک میلیارد و 130 میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار می‌دهد. با توجه به اینکه ری‌را هنوز پا به بازار آزاد نگذاشته است، قیمت آن نیز در این بازار مشخص نیست. 

مقایسه ری‌را و X۵۵ پرو؛ مشخصات فنی

موتور ری‌را یک نسخه ارتقاء یافته از پیشرانه EF7 توربوشارژ است که با تغییراتی مانند اضافه شدن چرخ دنده CVVT و اصلاح ضریب تراکم، عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. این موتور با حجم ۱.۶۵ لیتر، قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور است و به یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته متصل می‌شود.

در مقایسه،  X55پرو با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ، ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با توجه به نسبت توان به وزن در هر دو خودرو، شتاب صفر تا صد آنها تقریباً مشابه خواهد بود. تست‌های غیرآزمایشگاهی نشان می‌دهد که هر دو خودرو می‌توانند در شرایط مناسب ظرف حدود ۱۱ ثانیه یا کمتر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند. این ویژگی‌ها نشان‌دهنده رقابت نزدیک بین این دو کراس اوور در بازار است.

Cars-1-21

در مورد مصرف سوخت نیز ری‌را با ۱۴۲۵ کیلوگرم وزن به طور ترکیبی ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند. وزن X55 پرو هم ۱۴۳۹ کیلوگرم است و در هر ۱۰۰ کیلومتر تقریباً معادل ۷.۱ لیتر بنزین می‌سوزاند.

مقایسه ری‌را و X۵۵ پرو؛ تفاوت آپشن‌ها

آپشن‌های ری‌را شامل فناوری IKConnect بوده و از ویژگی‌هایی نظیر ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و کشش، چهار کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه و سنسور پارک بهره‌مند است. همچنین امکاناتی چون ایموبلایزر، ایزوفیکس و سیستم تهویه اتوماتیک نیز این خودرو تعبیه شده است.

در مقابل X55 پرو با صفحه نمایش لمسی مرکزی، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری و کشش، سنسور پارک و دوربین عقب، فرمان کمکی برقی و تهویه الکترونیکی دستی ارائه می‌شود.

مقایسه ری‌را و X۵۵ پرو در یک نگاه

مشخصات

ام وی ام X۵۵ پرو

ری‌را 

پیشرانه

۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو

۱.۷ لیتری ۴ سیلندر توربو

قدرت

۱۵۶ اسب بخار

۱۶۰ اسب بخار

گشتاور

۲۳۰ نیوتن متر

۲۴۰ نیوتن متر

گیربکس

CVT

۶ سرعته اتوماتیک

شتاب‌گیری

۱۱ ثانیه

۱۱ ثانیه

قیمت کارخانه

یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون تومان

یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان

قیمت بازار

یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان

مشخص نیست

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین