کدخبر : 12045 تاریخ انتشار :
A

قیمت شاهین پلاس مشخص شد؛ گران‌ترین سواری سایپا ارزش خرید دارد؟

قیمت شاهین پلاس مشخص شد؛ گران‌ترین سواری سایپا ارزش خرید دارد؟

سایپا قیمت شاهین پلاس در کارخانه را 638 میلیون تومان اعلام کرد

قیمت ۳۶۰- قیمت شاهین پلاس اتوماتیک سایپا، نسخه بهبود یافته شاهین G، در کارخانه ۶۳۸ میلیون تومان اعلام شده است.


بیشتر بخوانید: خودرو محبوب ایرانی‌ها پرفروش‌ترین محصول در اروپا معرفی شد (عکس)


به گزارش قیمت ۳۶۰، شاهین پلاس از موتور اصلاح‌شده TU5 پلاس ME16)) بهره می‌برد و دارای گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته و استاندارد آلایندگی یورو ۵ است.

قیمت شاهین پلاس در کارخانه

قیمت شاهین پلاس اتوماتیک سایپا که عملا نسخه ارتقا و بهبود یافته شاهین G است در کارخانه 638 میلیون تومان اعلام شد. این مبلغ بدون احساب هزینه‌هایی مالیات، شماره گذاری و .. محاسبه شده و پیش بینی می‌شود خرید شاهین پلاس نهایتا 720 تا 750 میلیون تومان برای مشتریان آب بخورد.

مشخصات فنی شاهین پلاس

سایپا در تولید شاهین تصمیم به ارتقاء موتور قدیمی تیبا گرفت و آن را با توربوشارژر بهبود بخشید. اما این موتور ۸ سوپاپ نتوانست انتظارات را برآورده کند. به همین دلیل، سایپا با همکاری ایران خودرو، موتور اصلاح‌شده TU5 پلاس ME16)) را برای شاهین پلاس معرفی کرد. این موتور ۱۳۰ کیلوگرم وزن دارد و در قسمت‌هایی مانند سرسیلندر و سیستم پاشش سوخت بهبود یافته است. قدرت این موتور به ۱۱۱ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۵۰ نیوتن‌متر رسیده است.

شاهین پلاس در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک برنامه‌ریزی شده بود، اما تنها مدل اتوماتیک آن معرفی شده است. این خودرو از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته DAE بهره می‌برد و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است که مصرف سوخت آن به طور متوسط ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. شتاب‌گیری صفر تا 100 کیلومتر این خودرو 12.5 ثانیه زمان می‌برد.

2100041_473

آپشن‌های شاهین پلاس

در زمینه تجهیزات و امکانات، شاهین پلاس به ویژگی‌های مشابه با شاهین اتوماتیک مجهز است. این خودرو دارای سیستم صوتی با نمایشگر بزرگ‌تر، تریم چرمی صندلی‌ها، کروز کنترل و فرمان مشکی رنگ است. برای حفظ ایمنی، شاهین پلاس به دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، توزیع نیروی ترمز و ترمز ضدقفل مجهز شده است. همچنین، سنسور پارک و دوربین عقب نیز بر روی این خودرو نصب خواهد شد.

آپشن‌های شاهین پلاس شامل سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف، سنسور نور و باران، سیستم صوتی با نمایشگر ۱۰ اینچی مجهز به سیستم عامل اندروید، پنل ابزار آنالوگ، کامپیوتر سفری، کروز کنترل و سامانه کنترل ایستایی در سربالایی است.

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۶ لیتر

قدرت

۱۱۱ اسب بخار

گشتاور

۱۵۰ نیوتن متر

گیربکس

۶ سرعته اتوماتیک

شتاب

۱۲.۵ ثانیه

سرعت

۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

قیمت

۶۳۸ میلیون تومان

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین