کدخبر : 12288 تاریخ انتشار :
A

تیگو 7 جدید؛ شاسی‌بلند جدید چینی در ایران

تیگو 7 جدید؛ شاسی‌بلند جدید چینی در ایران

کمپانی چری فیس لیفتی از جکو ۷ یا همان لوکانو ۷ با نام تیگو ۷ جدید معرفی کرده است. شنیده ها حاکی است که چری قصد دارد پیشرانه ۲ لیتری توربو ۲۵۴ اسبی را روی این خودرو ارائه نماید

کمپانی های چینی با سرعت وصف ناپذیری در حال پیشرفت و گسترش سبد محصولات‌شان هستند. به نحوی که، هر ساله حداقل یک محصول جدید و یک یا چند فیس لیفت از محصولات پیشین‌شان را ارائه می دهند.


بیشتر بخوانید: چهار هیوندای جدید در ایران؛ از النترا تا اکسنت آماده ورود به بازار می‌شوند


در همین راستا کمپانی چری دست به فیس لیفت محصول جدید خود، جکو ۷، زده و آن را با نام تیگو ۷ جدید معرفی نموده است. باید دید این محصول استراتژیک چری، با ورود به ایران، سهم لوکانو خواهد بود یا زور مدیران خودرو این بار بر لوکانو غلبه می کند؟

ظاهر و کابین تیگو ۷ جدید

تیگو ۷ جدید مدل ۲۰۲۵

تیگو ۷ جدید مدل ۲۰۲۵

کمپانی چری در خصوص جکو ۷ یا همان لوکانو ۷ ایران، تأکید داشت که این خودرو شبیه به رنج روور است، اما این شباهت صرفاً در باکسی شکل بودن خودرو مشابه با محصول دیفندر و برخی جزییات مانند چراغ ها خلاصه می شد. اکنون چری پا را فراتر گذاشته و با عمیق تر شدن همکاری‌اش با جگوار – لندروور و فروش پلت فرم اکسید ET به آن ها، تیگو ۷ جدید را در بخش نمای جلو کاملاً مشابه با رنج روور ولار و اسپرت خلق کرده است. این شباهت به حدی است که سپر و المانی های دو طرف آن، ورودی هوای مرکزی سپر، جلوپنجره و چراغ ها کاملاً مشابه با رنج روور اسپرت هستند.

تیگو ۷ جدید مدل ۲۰۲۵

نمای جلوی تیگو ۷ جدید اگرچه واقعاً زیباست، اما نمی توان آن را الگوبرداری از رنج روور نامید، بلکه یک کپی کاری بوده و از چری انتظار بیش‌تری در این زمینه می رفت.

در بخش کناری، رینگ ها تغییر کرده و اسپرت تر شده اند و مانند دیفندر روی ستون C سمت راننده یک باکس تعبیه شده است. بالاخره در بخش عقب نیز سپر و دیفیوزر آن تغییر کرده است و عضلانی تر و اسپرت تر از قبل جلوه می کنند.

هنوز تصاویر رسمی از کابین این خودرو منتشر نشده است، اما طبق چند تصویر نصف و نیمه می توان فهمید که طراحی داخلی تیگو ۷ جدید نسبت به جکو ۷ یا همان لوکانو ۷ یکسان است و صرفاً رنگ تریم داخلی به مشکی با دوخت های قرمز تغییر یافته است.

مشخصات فنی

تیگو ۷ جدید مدل ۲۰۲۵

تیگو ۷ جدید دارای قلب تپنده ای مشابه با تیگو ۷ پرومکس نسل قبلی، تیگو ۸ پرو، اومودا ۵ (فونیکس FX) و آریزو ۶ جی تی است. زیر کاپوت تیگو ۷ جدید یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو شارژ به همراه سیستم پاشش سوخت مستقیم یا همان GDi قرار گرفته است که می تواند حداکثر ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر (Wet) به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود.

گفتنی است که طبق شنیده ها چری قصد دارد پیشرانه ۲ لیتری توربو ۲۵۴ اسبی را نیز روی این خودرو ارائه نماید.

سهم لوکانو یا مدیران خودرو

چری در سال اخیر نشان داده است که تقریباً تمامی محصولاتش دیر یا زود سر از ایران نیز در می آورند. بر همین اساس، در سال آینده می توان منتظر تیگو ۷ جدید در ایران هم بود، اما باید صبر کرد و دید که آیا این محصول باز هم به لوکانو تعلق می گیرد یا این بار مدیران حودرو موفق می شود تا این محصول استراتژیک چری را از آن خود سازد. نظر شما چیست؟

چری تیگو ۷ جدید بر اساس چه خودرویی‌ست؟

این خودرو در واقع فیس لیفتی از جکو ۷ یا همان لوکانو ۷ به شمار می آید.

چری تیگو ۷ جدید چه مشخصاتی دارد؟

زیر کاپوت تیگو ۷ جدید یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو شارژ به همراه سیستم پاشش سوخت مستقیم یا همان GDi قرار گرفته که می تواند حداکثر ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر (Wet) به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود.

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین