کدخبر : 12778 تاریخ انتشار :
A

سه شاسی‌بلند اقتصادی که می‌توان جای رنو کپچر‌ خرید

سه شاسی‌بلند اقتصادی که می‌توان جای رنو کپچر‌ خرید

کپچر یکی از خودروهای هاچ‌بک کراس رنو در بازار ایران بود و اولین بار سال ۲۰۱۴ وارد کشور شد

کپچر یکی از محصولات رنو بوده که در ایران نیز طی مدت حدود سه سالی که حضور داشت توانست به فروش قابل قبولی دست پیدا کند. اکنون این خودرو تنها در نسخه های کارکرده در بازار حضور داشته و با قیمتی که اکنون در بازار دارد می توان خودروهای صفرکیلومتر بروزی خریداری کرد.


بیشتر بخوانید: فروش کامیونت ۳.۸ تنی بهمن دیزل آغاز شد/ رقیب نیسان وانت چند؟


کپچر یکی از خودروهای هاچ بک کراس بازار ایران است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ وارد ایران شد و تا سه سال بعدش نیز واردات آن ادامه داشت. این محصول فرانسوی از همان ابتدای ورود به ایران با استقبال خوبی روبرو شد اما تنها با گذشت چند ماه بسیاری از افراد به این باور رسیدند که این خودرو از نظر فنی و قوای محرکه چیزی در چنته نداشته و نمی تواند چندان رضایت بخش عمل کند. رنو کپچر برخلاف دیگر همکاری های رنو و پارس خودرو با ایران خودرو وارد ایران شد و طی مدتی که حضور داشت با اینکه انتقادات زیادی را تحمل کرد ولی تبدیل به محصولی نسبتا موفق شد. 

در دهه ۹۰ رنو کپچر شاید تنها خودرویی بود که هم با تنوع رنگ بالا به بازار آمد و هم این امکان وجود داشت که شما سقف و ستون و البته قاب آینه ها را با رنگ دلخواه خود سفارش داده و خصوصی سازی کنید. اکنون اما با قیمتی که یک کپچر کارکرده در بازار دارد خودروهایی به مراتب بهتر، قدرتمندتر و البته بروزتری می توان خرید، هر چند ممکن است بسیاری افراد یک خودروی کارکرده فرانسوی را به یک صفر کیلومتر چینی ترجیح دهند!

کی ام سی X۵

شرایط فروش کی ام سی X5

کی ام سی X5 که در اصل نسل جدید جک S5 کرمان موتور محسوب می شود محصولی است که در سال ۱۴۰۲ رونمایی شد و تنها چند ماه بعد تحویل مشتریان‌ گردید. اکنون این کراس اوور سایز متوسط با وجود حواشی مختلف توانسته راه برادر بزرگترش یعنی جک S5 را به خوبی ادامه دهد و محبوبیت این خودرو را همچنان بالا نگه دارد. کرمان موتور متوجه شد که دیگر بازار به S5 فیس لیفت روی خوشی نشان نخواهد داد و بخاطر همین بلافاصله پس از فیس لیفت دیرهنگام جک S5، کی ام سی X5 وارد میدان شد. 

کی ام سی X5 از نظر طراحی ظاهری خودرویی کاملا مدرن بوده و چهره جذاب و البته عامه پسندی دارد. درون کابین اما چندان مدرن نبوده و طراحان این خودرو قصد داشته تا داشبوردی کلاسیک و نسبتا ساده را طراحی کرده تا مبادا برای سرنشینان خسته کننده شود. البته متریال به کار رفته در بخش های مختلف کیفیت مطلوبی داشته و حس بدی را به سرنشینان القا نمی کند. 

کی ام سی X5 در بخش فنی شبیه به نسخه فیس لیفت جک S5 است. قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ بوده که از تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم یا همان GDi هم استفاده می کند. این پیشرانه جدید توانایی تولید ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور را داشته که از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر قدرت را تنها به محور جلوی خودرو منتقل می کند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز حدود ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و از نظر سواری نیز خودرویی با هندلینگ مناسب و سواری نسبتا خشک محسوب می شود. 

کی ام سی X5 در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز سطح قابل قبولی داشته و نسبت به نسل قبلی خود خودروی کامل‌ تری است. از جمله امکانات این خودروی کراس اوور جدید می توان به ترمز ABS و EBD، ترمز کمکی BA، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، هشدار نبستن کمربند ایمنی برای صندلی راننده، سیستم کنترل فشار باد تایرها، ۴ کیسه هوا، سقف پانورامای برقی، رینگ آلومینیومی، فناوری LED چراغ ها، دسته دنده الکتریکی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، جلو آمپر دیجیتال، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تهویه اتوماتیک، گرمکن صندلی های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، کروز کنترل اشاره کرد. 

هایما S۷ پلاس

قیمت هایما اس۷ پلاس و هایما اس۵ پلاس

قیمت قطعات هایما S7

هایما S7 پلاس

هایما از آن دست خودروسازان چینی است که به واسطه همکاری با مزدا ژاپن توانست محصولات موفقی را تولید و روانه بازار چین و‌ دیگر بازارها کند. این برند در ایران توسط شریک تجاری خود یعنی ایران خودرو تا کنون چند محصول که بیشتر در رده کراس اوورها البته با مدل های مختلف است را عرضه کرده که شاید پرطرفدارترین آن خانواده هایما S7 باشد. 

هایما S7 تاکنون در سه تیپ ساده، توربو و پلاس در ایران عرضه شده که تیپ پلاس آخرین نسخه و فول ترین تیپ آن محسوب می شود که نسخه های صفر ان را می توان با بودجه یک کپچر خرید. خودرویی که از تمام جهات نسبت به کپچر برتری داشته اما شاید به خاطر چینی بودنش بسیاری به آن نقد وارد کنند. 

هایما S7 پلاس از نظر طراحی ظاهری همچنان مانند کپچر خط طراحی ساده‌ای داشته اما به مراتب بخاطر شباهت بسیار زیادی که به خودروهای شاسی بلند دارد بسیار بیشتر مورد اقبال جامعه قرار گرفته است. همچنین اینکه در داخل کابین نیز به خصوص در تیپ پلاس تغییرات مهم و مثبتی همچون مانیتور عمودی مالتی مدیا، مشکی شدن تریم داخلی و همچنین اضافه شدن برخی امکانات رفاهی دیده می شود. از نظر فنی نیز که کاملا برتری با نماینده هایما بوده و قطعا کپچر حرفی برای گفتن ندارد.

هایما S7 پلاس را ایران خودرویی به بازار وارد کرده که کپچر را هم قبلا وارد کرده بود. بنابراین در کنار استقبال بالا از این محصول مونتاژی چینی و همچنین در میان بودن پای ایران خودرو در عرضه این محصول، بازار نسخه های کارکرده و البته خدمات پس از فروش هایما نیز از رنو کپچر قدیمی بسیار بهتر است. 

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳

چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 را می توان یکی از موفق ترین کراس اوورهای اولیه چینی در بازار ایران دانست که به واسطه قیمت گذاری مناسب و همچنین چهره و امکانات قابل قبول برای آن روزهای بازار کشور توانست به فروش بالایی دست پیدا کند. حالا پس از چند سال سایپا دوباره جدیدترین نسل این کراس اوور شهری را در دو تیپ‌ ۲ و ۳ وارد بازار کشور کرده که تیپ ۳ نسخه فول آن محسوب می شود. با بودجه یک کپچر هم می توان به سراغ این چینی تازه نفس رفت که تقریبا با رقیب فرانسوی در یک کلاس قرار می گیرند. 

از نظر ظاهری چانگان CS35 پلاس کاملا طراحی مدرن و بروزی داشته و قطعا از کپچر خودرویی سرتر و بهتر است. داخل کابین نیز همچنان این مورد ادامه یافته و‌ CS35 پلاس کاملا توانایی این را دارد تا از کپچر موفق‌تر عمل کرده و هم از نظر طراحی داشبورد و هم از نظر متریال سربلند این مقایسه باشد. در بخش فنی هم همچنان برتری از آن چانگان CS35 پلاس بوده که قدرتی حدود ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۵۵ نیوتن متری را دارد. ضمن اینکه گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته آن عملکردی بهتر از رقیب فرانسوی خود دارد. 

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین