کدخبر : 12999 تاریخ انتشار :
A

ورودی 300 میلیاردی برای شرکت در دورهمی خیابان فرشته!

ورودی 300 میلیاردی برای شرکت در دورهمی خیابان فرشته!

هزینه چند میلیاردی خودرو، ضمانت‌نامه خروج از کشور و بقیه مخارج می‌تواند تا مرز 300 میلیارد تومان برای ماشین‌باز‌های خیابان فرشته هزینه‌تراشی کند

قیمت۳۶۰- خودروهایی که با پلاک گذر موقت وارد ایران می‌شوند، می‌توانند با توجه به قیمت خودرو، مبلغ ضمانت لازم و هزینه‌های شماره‌گذاری و گمرک تا مرز ۳۰۰ میلیارد تومان خرج روی دست مالکان بگذارند.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ مسافران غیرمقیم و افرادی حداقل سه ماه خارج از کشور سکونت داشته‌اند، می‌توانند خودروهای مورد نظر خود را با پلاک موقت به مدت سه ماه به کشور وارد کنند.

شرایط ورود خودروهای گذر موقت به ایران

مسافران غیرمقیم و افرادی که حداقل سه ماه خارج از ایران زندگی کرده‌اند، می‌توانند با داشتن مجوز و شرایط زیر برای ورود خودرو گذر موقت به ایران اقدام کنند.

تضمین مالی: برای ورود خودرو، لازم است مبلغی معادل سه برابر ارزش خودرو به عنوان تضمین مالی به گمرک پرداخت شود. این مبلغ به عنوان وثیقه در نظر گرفته می‌شود و زمان خروج خودرو از کشور به مالک بازگردانده خواهد شد.

مدت اقامت خودرو: حداکثر زمان مجاز برای حضور خودرو در ایران سه ماه است. در شرایط خاص و با ارائه درخواست کتبی، امکان تمدید این مدت تا یک ماه وجود دارد.

ممنوعیت فروش و اجاره: فروش یا اجاره خودروهای وارد شده با گذر موقت به افراد دیگر در ایران به طور کامل ممنوع است و تنها مالک خودرو می‌تواند از آن استفاده کند.

الزام خروج خودرو: پس از پایان مدت مجاز، مالک خودرو موظف است وسیله نقلیه را از کشور خارج کند. در صورت عدم خروج، خودرو توقیف شده و به عنوان کالای قاچاق ضبط خواهد شد.

همچنین، لازم به ذکر است که تمامی مسافران ایرانی و خارجی مقیم خارج باید دارای جواز بین‌المللی (کارنه دوپاساژ) باشند تا بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

 

خیابان فرشته قیمت 360

هزینه ورود ماشین پلاک موقت به داخل کشور چقدر است؟

هزینه ورود خودروهای پلاک موقت به ایران در وهله اول به خرید خودرو مربوط می‌شود. در روزهای اخیر، خیابان‌های تهران و به ویژه خیابان فرشته شاهد حضور خودروهای لوکسی بوده که با پلاک‌های گذر موقت به این شهر آمده‌اند. قیمت‌های نجومی این خودروها نیز توجه‌ها را جلب کرده است.

مرسدس بنز G63 با قیمت 78 میلیارد تومان (معادل 1.3 میلیون دلار) و مرسدس بنز G800 که حدود 46 میلیارد تومان (776 هزار دلار) قیمت دارد، از جمله این خودروها هستند. همچنین، مازراتی MC20 با قیمت 210 هزار دلار (12 میلیارد و 600 میلیون تومان) و بی‌ام‌و سری 8 به قیمت 122 هزار دلار (حدود 7 میلیارد و 320 میلیون تومان) در این لیست قرار دارند.

شورلت سیلورادو با قیمت تا 54 هزار دلار (معادل 3 میلیارد و 240 میلیون تومان) و کادیلاک اسکالید که 85 هزار دلار (معادل 5 میلیارد تومان) در خیابان‌های تهران توجه افراد را به خود جلب کرند. همچنین، مرسدس میباخ 2024 با قیمت 220 هزار دلار (حدودا 15 میلیارد تومان) و دوج چلنجر با قیمت 30 هزار دلار (نزدیک دو میلیارد تومان) نیز در میان این خودروهای لوکس دیده می‌شوند.

هزینه‌ اخذ پلاک خودروهای گذر موقت

هزینه‌های مربوط به وارد کردن و اخذ پلاک خودروهای گذر موقت می‌تواند با توجه به نوع و مدل خودرو متغیر باشد. طبق قانون این هزینه چیزی در حدود 15 تا 25 میلیون برای سال خواهد بود. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های گمرکی و ترخیص خودرو، هزینه‌های مربوط به طی کردن مراحل اداری، حق تمبر و غیره، هزینه‌های مربوط به شماره گذاری و اخذ پلاک خودرو است. از سوی دیگر همانطور که گفته شد برای واردات خودرو پلاک موفق به کشور لازم است که سه برابر قیمت آن به عنوان ضمانت به کمرگ پرداخت شود.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین