کدخبر : 13455 تاریخ انتشار :
A

هونگچی HS3 پلاگین هیبرید؛ شاسی‌بلند 1.3 میلیاردی چینی

هونگچی HS3 پلاگین هیبرید؛ شاسی‌بلند 1.3 میلیاردی چینی

هونگچی HS3 پلاگین هیبرید با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و حداکثر قدرت و گشتاور پیشرانه بنزینی به ۱۶۶ اسب بخار و ۲۵۸ نیوتون به بازار عرضه می‌شود

خودروی جدید هونگچی بر اساس نسخه بنزینی HS۳ شکل گرفته و از سیستم پلاگین هیبرید متشکل از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و موتور برقی سود می‌برد.

برای مقایسه باید گفت نسخه بنزینی هونگچی HS۳ مدل ۲۰۲۴ با قیمت ۲۱ تا ۲۴ هزار دلار عرضه می‌شود؛ اما نمای جلوی HS۳ پلاگین هیبرید از زبان طراحی آشنای هونگچی استفاده کرده و یک جلوپنجره آبشاری عمودی و بزرگ با نوارهای نازک به چشم می‌خورند.

لوگوی عمودی هونگچی هم از کاپوت تا جلوپنجره امتداد دارد و کاملاً جلب‌توجه می‌کند. چراغ‌های این خودرو از طراحی جداگانه استفاده کرده‌اند و دیلایت ها نیز طراحی C شکل دارند.

در نمای عقب هونگچی HS3 پلاگین هیبرید شاهد چراغ‌های به هم پیوسته‌ای هستیم که مد این روزهای دنیای خودروست. لوگوی پلاگین هیبرید نیز در بخش پایینی در نصب شده تا هویت قوای محرکه این شاسی‌بلند را نشان دهد.

از نظر ابعاد تفاوتی بین دو نسخه درون‌سوز و پلاگین هیبرید HS3 وجود ندارد و طول/عرض/ارتفاع خودرو به ۴۶۵۵/۱۹۰۰/۱۶۶۸ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن به ۲۷۷۰ میلی‌متر می‌رسد.

شاسی‌بلند موردبحث محصولی کامپکت به شمار می‌رود و مشتریان می‌توانند از شش رنگ مشکی، سفید، خاکستری، سفید/مشکی، سبز/مشکی و آبی/مشکی یکی را انتخاب کنند.

طراحی کابین نیز تفاوتی ندارد و ویژگی اصلی آن نمایشگر مرکزی ۱۲.۶ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی است. کابین HS3 پلاگین هیبرید از طرح و رنگ مشکی استفاده می‌کند اما عناصر آبی روشن نیز برای تمایز مدل پلاگین هیبرید از نسخه بنزینی بکار رفته است.

این خودرو همچنین دارای نورپردازی داخلی با ۲۵۳ رنگ، شارژرهای بی‌سیم گوشی هوشمند، صندلی برقی راننده با تنظیم در ۶ جهت، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، استراحتگاه دست مرکزی به همراه نگه‌دارنده فنجان و سنسور صندوق‌عقب است. باید گفت سردکن صندلی‌های جلو و سنسور صندوق‌عقب فقط مختص مدل پلاگین هیبرید هستند.

نیروبخش هونگچی HS3 پلاگین هیبرید، مجموعه‌ای متشکل از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و موتور برقی است. حداکثر قدرت و گشتاور پیشرانه بنزینی به ۱۶۶ اسب بخار و ۲۵۸ نیوتون متر می‌رسد که از این نظر کاملاً مشابه مدل بنزینی خواهد بود.

البته موتور برقی ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتون متر گشتاور دارد و وجود باتری ۱۸.۴ کیلووات ساعتی باعث ثبت توان پیمایش ۱۱۵ کیلومتری در حالت برقی خواهد شد. البته توان پیمایش مجموع هونگچی HS3 پلاگین هیبرید ۱۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

در پایان گفت فروش HS3 در جولای ۲۰۲۴ به ۲۶۶۸ دستگاه رسیده و سهم ۸.۶۷ درصدی از کل فروش محصولات هونگچی را داشته است. با این میزان فروش، شاسی‌بلند موردبحث در جایگاه هشتاد و سوم جدول فروش شاسی‌بلندهای چینی قرار می‌گیرد. آیا معرفی نسخه پلاگین هیبریدی خواهد توانست فروش HS3 را افزایش دهد؟ باید منتظر ماند و دید.

منبع پدال
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین