کدخبر : 13505 تاریخ انتشار :
A

تازه‌نفس‌های بازار مشتری ندارند؛ افت قیمت شدید T9 و آریزو 6 GT

تازه‌نفس‌های بازار مشتری ندارند؛ افت قیمت شدید T9 و آریزو 6 GT

کی ام سی T9 تقریبا ۶۰۰ میلیون و آریزو ۶ جی تی 100 میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند

به تازگی دو خودروی کی ام سی T۹ و آریزو ۶ جی تی وارد بازار شدند اما به دلیل رکود حاکم در بازار، نه تنها قیمت های فضایی ندارند بلکه هر روز ارزان هم می شوند.

در ماه های اخیر وضعیت بازار خودرو به حدی راکد بوده که تقریباً همه محصولات موجود در بازار روزانه افت قیمت هایی را تجربه می کردند. به دنبال این قضیه مشتریان بازار آزاد نیز تمایلی به معامله از خود نشان نمی دادند و به همین دلیل خریداری وجود نداشت.

در این میان حتا خودروهایی که برای اولین بار وارد بازار می شدند نیز نه تنها در روزهای اول ورود خود به نمایشگاه ها و آگهی های فروش با قیمت های فضایی آگهی نمی شدند بلکه روز به روز ارزان تر هم می شدند. برای مثال در هفته های گذشته یک پیکاپ و همچنین یک سدان جذاب یعنی کی ام سی T۹ و فونیکس آریزو ۶ جی تی برای اولین بار به خریدارانش از کارخانه تحویل شدند اما پس از ورود به بازار، به دلیل نبود خریدار آن چنان مورد استقبال قرار نگرفتند.

در این راستا ریزش قیمت های اعلامی T۹ و آریزو ۶ جی تی آغاز شد و هر کدام به میزان قابل توجهی نسبت به روز اول حضورشان در بازار افت کردند.

به عنوان مثال کی ام سی T۹ در ابتدا حدود ۳ میلیارد تومان آگهی می شد اما هم اکنون با حدود ۶۰۰ میلیون کاهش قیمت، به حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است و با این قیمت نیز تمایلی به خرید آن در بازار وجود ندارد.

از طرفی دیگر آریزو ۶ جی تی (GT) هم پس ورود به بازار بهای ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی را به خود اختصاص داده بود ولی در حال حاضر با ۱۰۰ میلیون ریزش به ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون رسیده و احتمالاً در روزهای آینده ارزان تر هم خواهد شد.

به طور کلی می توان نتیجه گرفت که بازار مرده خودرو حتا به دلالان محصولات تازه و جدید نیز رحم نکرده است و موجب شده تا از ترس ضرر، روزانه قیمت ها را کاهش دهند بلکه خریداری پیدا شود.

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین