کدخبر : 13513 تاریخ انتشار :
A

بساط فروش حواله‌ خودرو دوباره پهن شد

بساط فروش حواله‌ خودرو دوباره پهن شد

قیمت حواله خودرو بیشتر به نظر فروشنده بستگی دارد و می‌تواند از 20 تا حتی 400 میلیون تومان باشد

قیمت ۳۶۰- نتایج قرعه کشی ایران‌خودرو در جدیدترین طرح فروش آن به تازگی اعلام شده است. پس از اعلام نتایج، برخی از برندگان که احتمالا پرداخت کل قیمت خودرو برای آن‌ها سخت بوده حواله خودرو را با قیمت‌های مختلفی به فروش گذاشته‌اند. گفته می‌شود حتی عده‌ای از شرکت‌کنندگان فقط به امید فروش حواله در قرعه‌کشی‌های فروش خودرو شرکت می‌کنند.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ حواله پژو 207 دستیTU5 با قیمت 110 میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. قیمت کارخانه این خودرو 471 میلیون و 500 هزار تومان بوده و قیمت آن در بازار به 735 میلیون تومان هم می‌رسد. در آگهی دیگری قیمت حواله این خودرو 140 میلیون تومان هم اعلام شده است.

قیمت حواله دناپلاس و لونا 

حواله دناپلاس اتوماتیک در یک آگهی با قیمت 130 میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما اگر بیشتر در آگهی‌ها جست‌وجو کنید حواله‌های 170 میلیون تومانی و 200 میلیون تومانی هم مشاهده می‌کنید. ایران‌خودرو دناپلاس را 701 میلیون تومان می‌فروشد؛ این خودرو در بازار حدود 940 میلیون تومان خرید‌وفروش می‌شود. 

فروش حواله لونا برقی نیز در بین آگهی‌ها به چشم می‌خورد که قیمت آن 190 میلیون است. ایران‌خودرو برای لونا ارزش یک میلیارد و 164 میلیون تومانی در نظر گرفته اما در بازار، معامله‌گران این خودرو را با قیمت یک میلیارد و 650 میلیون تومانی ردو‌بدل می‌کنند.

بیشتر بدانید| خرید حواله خودروهایی چون آریزو ۸ مدیران خودرو که از جدیدترین خودروهای مونتاژی بوده و قیمت کارخانه آن‌ بالای دو میلیارد تومان است ۵۰ تا ۴۰ میلیون تومان آب می‌خورد. این قیمت مشابه قیمت حواله خودروهای داخلی یا به مراتب کمتر از آن‌هاست؛ چرا که تقاضا برای خرید خوردوهای داخلی به دلیل قیمت پایین‌تر بیشتر بوده و بازار خرید و فروش این ‌خودروها نیز بسیار داغ‌تر است 

فرارو | خریداران از بازار خودرو فرار کردند/ قیمت خودرو شکسته می‌شود؟

قیمت حواله ری‌را 

ری‌را اولین شاسی‌بلند تولید داخل نیز در این قرعه‌کشی ایران‌خودرو حضور داشت. از آنجایی که این خودرو برای اولین بار تولید شده و هنوز قیمت آن در بازار مشخص نیست، خریداران زیادی به فروش این خودرو با قیمت‌های بالا در آینده نزدیک دل بسته‌اند و خواهان دریافت حواله آن هستند. قیمت حواله ری‌را در حالی که قیمت کارخانه آن یک میلیارد و 130 میلیون تومان است از 200 میلیون تومان شروع شده و به 400 میلیون تومان هم می‌رسد.

حواله خودروهای سایپا 

حواله خودروهای سایپا نیز برای فروش آگهی شده‌اند. برای مثال حواله سهند از 20 تا 90 میلیون و حواله ساینا و کوییک 18 تا 40 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. با 75 میلیون تومان نیز می‌توان حواله خودرو اطلس را خریداری کرد که در جای دیگری 95 میلیون تومان قیمت خورده است. 

خرید حواله خودرو 

در بین آگهی‌های فروش حواله، آگهی‌های خرید حواله نیز مشاهده می‌شود که برای کسب سود از بازار آزاد خودرو است. بسیاری از خریداران به این امید حواله‌ها را می‌خرند که پس از تحویل، خودروها را با قیمت‌های بالاتری در بازار معامله کنند و به سود خوبی برسند؛ اما با توجه به رکود بازار خودرو و پیش‌بینی‌هایی که حاکی از ادامه این روند است مشخص نیست که آیا واقعا خرید این حواله‌های گران به صرفه خواهد بود یا خیر.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین