کدخبر : 13622 تاریخ انتشار :
A

هوندا CR-V؛ کراس اوور ژاپنی ارزش خرید دارد؟

هوندا CR-V؛ کراس اوور ژاپنی ارزش خرید دارد؟

CR-V کراس اوور هیبریدی لوکس شرکت هوندا است که توسط شرکت آذر یوردسال در سامانه خودرو های وارداتی جانبازان عرضه می شود

هوندا CR-V کراس اوور جذاب و محبوب ژاپنی است که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد و توانسته آمار فروش خوبی را در بازار های جهانی از خود به جای بگذارد. این خودرو توسط شرکت آذریورد سال در سامانه خودرو های وارداتی ویژه جانبازان عرضه می شود و جانبازان بالای ۷۰ درصد می توانند درخواست خود را برای خرید این خودرو ثبت نمایند.

نمای رو به رو هوندا CR-V

اما در کنار هوندا CR-V، خودرو های جذاب دیگری در سامانه خودرو های وارداتی ویژه ۷۰ درصد دیده می شود که از جمله آنها می توان فولکس واگن تیگوان، مینی کانتریمن، تویوتا آوالون هیبرید، تویوتا ونزا، مرسدس بنز A180 و… اشاره کرد اما اگر نگاهی به مشخصات و امکانات این خودرو ها بیاندازیم می توانیم نتیجه بگیریم که هوندا CR-V می تواند ارزش خرید بالاتری نسبت به رقبای خود داشته باشد. برای آنکه درک بهتری از این موضوع داشته باشیم بهتر است در ابتدا نگاهی به مشخصات و امکانات هوندا CR-V داشته باشیم.

تولید توان و گشتاور در هوندا CR-V توسط پیشرانه هیبریدی تولید می شود. پیشرانه بنزینی این خودرو در حقیقت یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی است که نهایتا می تواند ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با اینکه در بسیاری از موارد نیروی محرکه به صورت ترکیبی به چرخ ها منتقل می شود اما بخش اعظمی از توان تولیدی، توسط پیشرانه الکتریکی این خودرو به چرخ ها منتقل می شود. پیشرانه الکتریکی HONDA CR-V می تواند نهایت قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۳۳۵ نیوتن متر را تولید کند و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ ها منتقل کند.

مشخصات هوندا CR-V

از طرفی هوندا CR-V امکانات بسیار جذابی را توانسته در دل خود جای دهد که به واسطه همین امکانات ایمنی و رفاهی، HONDA CR-V یکی از ایمن ترین خودرو هایی است که توانسته به بازار خودرو ایران ورود پیدا کند. از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به؛ ۱۱ کیسه هوا ۱۵ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، رادار خط خوان، اخطار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو و عقب، سردکن صندلی های جلو، گرمکن فرمان، حافظه صندلی راننده، نور پردازی کابین، نمایشگر لمسی، اندروید اتو، اپل کارپلی، سقف پانورامای برقی، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، رینگ آلومینیومی، پدل شیفتر تنظیم بازیافت انرژی، فرمان کمکی برقی، هدآپ دیسپلی، رادار تابلوخوان، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار بین خطوط و… تنها بخشی از آپشن های این کراس اوور جذاب هستند.

فرمان هوندا CR-V

اما بد نیست نگاهی نیز به مشخصات و امکانات برخی از رقبای این خودرو بیاندازیم تا بتوانیم مقایسه ای درست بین هوندا CR-V و رقبایش داشته باشیم.

یکی از اصلی ترین رقبای این خودرو، تویوتا ونزا است که با اینکه تویوتا ونزا نیز از پیشرانه ۲ لیتری هیبریدی بهره می برد اما سیستم تولید قوای محرکه این خودرو توان کمتری نسبت هوندا CR-V تولید می کند. در واقع پیشرانه هوندا ونزا می تواند به صورت ترکیبی، ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۲۰۶ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که در مقایسه با هوندا CR-V ، هوندا CR-V 58 اسب بخار قدرت و ۱۲۹ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می کند.

از طرفی هوندا سی آر وی آپشن ها و امکانات بیشتری را نسبت به تویوتا ونزا توانسته در خود جای دهد. به طور مثال گرمکن صندلی ها، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو، گرمکن غربیلک فرمان و… از جمله آپشن هایی است که در تویوتا ونزا دیده نمی شود اما در HONDA CR-V وجود دارند.

از طرفی هوندا CR-V به دلیل بهره مندی از سیستم تعلیق مولتی لینک می تواند سواری نرم تری نسبت به تویوتا ونزا ارائه دهد.

خودروی دیگری که تنها در بحث قیمتی رقیب هوندا CR-V می شود، مرسدس بنز A180L است. مرسدس بنز A180 سدانی ساب کامپکت است که نسخه L آن برای بازار چین طراحی شده و به لحاظ آپشن و مشخصات فنی نسبت به بسیاری از خودرو های عرضه شده در سامانه جانبازان، مشخصات و امکانات ضعیفتری دارد. پیشرانه مرسدس بنز A180L، یک پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوشارژ است که توان تولید ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس این خودرو از نوع ۷ سرعته دوکلاچه بوده و شتاب صفر تا صد آن ۱۰.۰۱ ثانیه اعلام شده است.

هوندا CR-V سامانه جانبازان

نکته ای که باید در مورد این خودرو بدانیم این است که تا کنون شرکت های وارد کننده مرسدس بنز A180L توانسته نسخه های پایه این خودرو را در سامانه جانبازان عرضه کنند. به همین دلیل امکانات زیاد و متنوعی در این خودرو دیده نمی شود. با این حال امکاناتی نظیر؛ کروز کنترل، سنسور باران، دوربین دنده عقب، حالت های مختلف رانندگی، شیفتر پشت فرمان، نورپردازی کابین، سیستم تهویه اتوماتیک و… از جمله امکانات این خودرو است.
اما با مقایسه ای ساده بین مرسدس بنز A۱۸۰L و هوندا CR-V اگر از تفاوت میان کلاس طراحی این دو خودرو فاکتور بگیریم و تنها مشخصات و امکانات این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم می توانیم به برتری HONDA CR-V پی ببریم.
در ضمن بد نیست بدانید که به طور کلی خودرو های A-CLASS مرسدس بنز در چند سال اخیر نتواستند میزان فروش خوبی را برای مرسدس بنز به دست بیاورند در حالی که هوندا CR-V یکی از خودرو های پرطرفدار خصوصا در بازار های آمریکای شمالی است.
به همین ترتیب، حتی اگر فولکس واگن تیگوان را که یکی از خودرو های فول آپشن آلمانی موجود در سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی جانبازان است را با هوندا سی آر وی مقایسه کنیم، باز هم مشاهده می کنیم که هوندا CR-V ارزش خرید بالایی خواهد داشت چرا که هم پیشرانه کم مصرف تری دارد و هم به لحاظ امکانات، آپشن های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

منبع آخرین خودرو
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین