کدخبر : 13736 تاریخ انتشار :
A

نسل جدید ام‌وی‎‌ام X۵۵ در راه بازار ایران (عکس)

نسل جدید ام‌وی‎‌ام X۵۵ در راه بازار ایران (عکس)

نسل جدید ام‌وی‎‌ام X۵۵ یا چری تیگو ۴ با تغییرات جدید روانه بازار خواهد شد

مدتی است که مدیران‌خودرو دیگر قیمت ام وی ام X ۵۵ پرو را در جدول‌های ماهانه خود اعلام نمی‌کند. برخی از مخاطبان این مسئله را با موضوع خرابی اکسل عقب این خودرو مرتبط می‌دانند، اما به نظر می‌رسد مسئله چیز دیگری است.

 نسل جدید این خودرو در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ رونمایی شد و اکنون به آرامی عرضه آن در بازار‌های صادراتی نظیر ایران و روسیه آغاز می‌شود. این خودرو علاوه‌بر ظاهر جدید، نامی جدید نیز خواهد داشت.

برای یادآوری، باید خاطرنشان کنیم که این خودرو در سرزمین اصلی با نام چری تیگو ۴ شناخته می‌شود. نسل نخست این خودرو با نام ام‌وی‌ام X ۵۵ در بازار کشورمان عرضه شد و در واقع یک کلاس پایین‌تر از چری تیگو ۵ بود. مدتی بعد نسل دوم این خودرو با نام چری تیگو ۴ پرو معرفی شد که ما آن را با نام ام‌وی‌ام X ۵۵ پرو می‌شناسیم.

حال نسل سوم این خودرو چری تیگو ۴ کراس نام دارد و احتمالاً با نام ام وی ام X ۵۵ کراس در بازار کشورمان عرضه خواهد شد. این سبک از نام‌گذاری، شباهت بسیاری به نام‌گذاری دیگر محصول این شرکت یعنی ام‌وی‌ام X ۳۳ کراس خواهد داشت.

ام وی ام X ۵۵ با نام و ظاهر جدید در راه است

نسل جدید ام وی ام X ۵۵، از پاییز و زمستان به بازار می‌آید

نسل جدید چری تیگو ۴ پیش از ایران، روسیه و خاورمیانه، در آفریقای جنوبی عرضه شده است. این خودرو با نام تیگو ۴ کراس و در قالب یک مدل جدید برای بازار این کشور معرفی شده است.

تیگو ۴ کراس به هیچ عنوان مدلی جدید محسوب نمی‌شود و درواقع حاصل یک فیس‌لیفت روی تیگو ۴ پرو (همان ام‌وی‌ام X ۵۵ پرو) خودمان است. البته این خودرو در برخی دیگر از بازار‌ها با نام چری تیگو ۵ x نیز شناخته می‌شود.

نمای بیرونی تیگو ۴ کراس، شباهت بسیاری به تیگو ۷ پرو جدید دارد. این شباهت به خصوص در بخش چراغ‌ها و جلوپنجره قابل تشخیص است.

ستون C خودرو نیز اکنون با پنجره‌های شیشه‌ای مشکی‌رنگ تزئین شده است. برخلاف ظاهر خارجی، فضای داخلی نسل جدید ام وی ام X ۵۵ کراس تغییر چندانی را نسبت به نسخه پرو تجربه نخواهد کرد.

ام وی ام X ۵۵ با نام و ظاهر جدید در راه است

چری تیگو ۴ کراس همانند گذشته با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر ۱۴۷ اسب‌بخاری عرضه خواهد شد. گیربکس اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت به محور جلو در این خودرو را برعهده دارد.

ماه نوامبر (آبان، آذر) زمان عرضه چری تیگو ۴ کراس به بازار آفریقای جنوبی خواهد بود؛ بنابراین انتظار داریم تا در پاییز یا زمستان ۱۴۰۳، ام وی ام X ۵۵ کراس برای عرضه در بازار ایران نیز معرفی شود.

مشتریان روس انتظار دارند تا این خودرو در اوایل سال ۲۰۲۵ (دی و بهمن) به کشورشان برسد.

منبع دیجیاتو
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین