کدخبر : 13959 تاریخ انتشار :
A

خودرو جدید چری؛ شاسی‌بلند آفرودی آماده ورود به بازار

خودرو جدید چری؛ شاسی‌بلند آفرودی آماده ورود به بازار

خودروی شاسی‌بلند برقی آفرود iCar V23 با قیمت 16 هزار و 500 دلار معادل 990 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد

خودروی شاسی‌بلند برقی آفرود iCar V۲۳ توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) معرفی شد که در دو نسخه تک‌موتوره با محرک عقب (RWD) و دو موتوره با محرک چهار چرخ (AWD) عرضه خواهد شد. این خودروی جدید به طور مشترک توسط چری و سو جون، بنیانگذار شرکت فناوری ژیمی، توسعه یافته و اولین مدل از سری جدید V شرکت iCar است که بر بازار خودروهای آفرود تمرکز دارد. انتظار می‌رود این خودرو اواخر امسال با قیمتی از ۱۱۹,۸۰۰ یوان (۱۶,۵۰۰ دلار آمریکا) در چین وارد بازار شود.

پیش‌تر، Car News China گزارش داده بود که شیائومی در توسعه iCar V۲۳ سهیم بوده است، زیرا شرکت فناوری ژیمی یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی است. با این حال، شیائومی بعداً توضیح داد که این همکاری هیچ ارتباطی با شیائومی یا زنجیره اکوسیستم آن - که شامل شرکت فناوری ژیمی می‌شود - ندارد. در عوض، این همکاری صرفاً بین سو جون و چری است. در سال ۲۰۲۱، سو جون یک پروژه توسعه خودرو را آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۲۳، سو جون و چری مشارکتی را برای همکاری در برند iCar چری ایجاد کردند.

به طور کلی، iCar V۲۳ شکل مکعبی مستطیل رایج در خودروهای شاسی‌بلند آفرود سخت‌جان را به خود گرفته است، با چراغ‌های جلوی گرد، سپرهای ضخیم، کاپوت جلوی بلند شده، گلگیرهای پهن شده و رکاب‌های جانبی.

جعبه نگهداری کلاسیک خارجی در قسمت عقب نیز حضور دارد. این را می‌توان به عنوان یک فضای ذخیره‌سازی اضافی متصل به داخل خودرو در نظر گرفت که از بیرون قابل باز شدن نیست.

iCar V23 دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۲۲۰/۱۹۱۵/۱۸۴۵ میلی‌متر با فاصله بین محوری ۲۷۳۵ میلی‌متر است. به عنوان یک خودروی شاسی‌بلند آفرود، نسخه‌های RWD و AWD دارای زاویه حمله ۳۹/۴۱ درجه، زاویه خروج ۳۵ درجه، وزن خالص ۱۷۱۰/۱۸۲۵ کیلوگرم هستند و به ترتیب روی رینگ‌های ۱۹/۲۱ اینچی حرکت می‌کنند.

علاوه بر این، نسخه RWD دارای دوربین‌های چپ و راست، دوربین سپر جلو، رادارهای چپ و راست، رادارهای جلو و عقب، رنگ‌های جلو و رنگ‌های جعبه خارجی عقب به صورت اختیاری است.

به طور مشابه، نسخه AWD دارای رنگ‌های جعبه خارجی عقب، طراحی‌های گلگیر، رنگ‌های جلو، دوربین‌های جلو/چپ/راست و رادارهای جلو/عقب/چپ/راست به صورت اختیاری است.

علاوه بر این، نسخه RWD توسط یک موتور الکتریکی ۱۰۰ کیلووات (۱۳۴ اسب بخار) و یک بسته باتری لیتیوم ترنری تغذیه می‌شود. نسخه AWD از همان موتور الکتریکی عقب استفاده می‌کند، با اضافه شدن یک موتور الکتریکی جلو ۵۵ کیلووات (۷۴ اسب بخار)، که با یک بسته باتری لیتیوم آهن فسفات جفت شده است. هر دو نسخه دارای حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت هستند. پارامترهای دقیق هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. پیش از این، چری همچنین فاش کرد که نسخه RWD دارای برد بیش از ۴۰۰ کیلومتر و نسخه AWD دارای برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر است.

در داخل، iCar V23 از تعداد زیادی عناصر طراحی گرد و مستطیلی استفاده می‌کند که با کمی رنگ زرد تزئین شده است. زیر صفحه نمایش مرکزی، خروجی‌های تهویه هوا و دکمه‌های کنترل قرار دارند. کنسول مرکزی نیز از یک طرح لایه‌ای استفاده می‌کند.

منبع خودرو بانک
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین