کدخبر : 14817 تاریخ انتشار :
A

کامیون ۲۶۳۱؛ جان‌سخت آمیکو رونمایی شد

کامیون ۲۶۳۱؛ جان‌سخت آمیکو رونمایی شد

تولید چهارمین نسل از کامیون 2631 آمیکو از شهریورماه آغاز شده است

کامیون ۲۶۳۱ جدید آمیکو، چهارمین نسل از خودروی ۲۶۳۱ است که مشتریان و مصرف کنندگان آن را به نام جان سخت می شناسند.

براساس این گزارش، نسل اول کامیون ۲۶۳۱ از ۱۸ مهر ۱۳۸۴ تا ۴ خرداد ۱۳۸۷ تولید و عرضه شد. و نسل دوم کامیون ۲۶۳۱ با نام  ۲۶۳۱LT۱ از ۲۳ بهمن ۱۳۸۴ تا ۱۰ آبان ۱۳۹۳ تولیدو عرضه شده است. اما نسل سوم کامیون ۲۶۳۱ با نام M۲۶۳۱EEV از ششم اسفند ۱۳۹۹ تا ششم دی ماه ۱۴۰۲ تولید و عرضه شد.

رونمایی از کامیون 2631 جدید آمیکو

از مهمترین اختلافات نسل سوم کامیون ۲۶۳۱ با نسل دوم می توان به استاندارد آلایندگی یورو۵، افزایش توان موتور به ۴۰۰ اسب بخار، مجهز بودن به سیستم SCR به منظور کاهش آلایندگی گازهای خروجی، افزایش ظرفیت اکسل جلو از ۶.۵ به ۸ تن و اکسل های میانی و عقب از ۱۳ به ۱۶ تن اشاره کرد.

کامیون 2631 جدید  آمیکو

جان سخت۴ یا همان نسل چهارم کامیون ۲۶۳۱

تولید نسل چهارم کامیون ۲۶۳۱ با نام M۲۶۳۱D new از ۲۱ شهریورماه امسال(۱۴۰۳) در گروه صنعتی آمیکو آغاز شده است.

کامیون 2631 جدید آمیکو

مشخصات و ویژگی های کامیون ۲۶۳۱ جدید

کامیون ۲۶۳۱ جدید آمیکو از ۴۰۰ اسب بخار توان موتور با حداکثر ۱۹۲۰ نیوتن متر گشتاور برخوردار است. حجم موتور در این کامیون ۱۱ هزار و ۵۹۶ سی.سی و نسبت تراکم سیلندر ۱:۱۷ است که استاندارد آلایندگی یورو ۵ را نیز پاس کرده است.

وزن خالص این کامیون جدید بدون اتاق بار، ۹ هزار ۴۶۰ کیلوگرم، حداکثر وزن مجاز فنی محور اول ۸ تن و حداکثر جرم مجاز فنی برای محور دوم و سوم ۱۶ تن می باشد و حداکثر بار مجاز فنی ترکیبی در این کامیون ۲۶ تن اعلام شده است.

اکسل ها در کامیون ۲۶۳۱ جدید، از نوع HANDE و مجهز به سیستم قفل کن و جفت کن داخلی است و نسبت کاهنده نهایی(اکسل) ۳.۸۶۶ می باشد. این کامیون دو دیفرانسیل دارای سه محور است. گیربکس این کامیون FAST GEAR و فول سنکرونیزه ۲+ ۱۲ دنده می باشد.

مکانیزم تعویض دنده نیز کابلی(نرم و راحت) تعریف شده است و کلاچ کامیون ۲۶۳۱ جدید آمیکو، تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی می باشد.

ابعاد کامیون ۲۶۳۱ جدید به ترتیب طول، عرض و ارتفاع شامل ۷۶۰۳، ۲۵۵۰ و ۳۲۸۵ میلی متر است. شاسی این کامیون دولایه از نوع نردبانی می باشد.

حداکثر سرعت این کامیون ۹۰ کیلومتر بر ساعت(محدود شده) است. ترمز اصلی در این محصول KNORR است و مجهز به ترمز ضد قفل ABS، سیستم پایداری الکترونیکی ESC، ترمز اضطراری پیشرفته AEBS و ترمز کمکی EVB می باشد.

سیستم تعلیق کامیون ۲۶۳۱ جدید در جلو فنر پارابولیک +میل موج گیر، کمک فنر تلسکوپی، و برای عقب فنر تخت فولادی چند لایه است.

ظرفیت باک سوخت این کامیون ۵۵۰ لیتر می باشد.

تجهیزات و امکانات کابین شامل صندلی راننده پنوماتیک قابل تنظیم، صندلی کمک راننده دارای سنسور وزن، دیاگ اتوماتیک در صفحه کیلومتر شمار، مانیتور شناور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، بخاری درجا و جای خواب می شود. این کامیون مجهز به چراغ روز و چراغ اتوماتیک نیز هست.

کامیون 2631 جدید آمیکو

در خصوص مهمترین اختلافات نسل چهارم کامیون ۲۶۳۱ با نسل سوم باید به ۵ ویژگی زیر اشاره کرد:

۱- مجهز به سیستم کنترل پایداری (ESP)

۲- مجهز به سیستم ترمز الکتروپنوماتیک EBS و ترمز اضطراری پیشرفته AEBS

۳- مجهز به سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS)

۴- مجهز به سیستم تشخیص موانع جلو (FCW)

۵- مجهز به سیستم هشدار فاصله ایمن با موانع جلو (SDA)

قیمت کامیون ۲۶۳۱ جدید آمیکو حدود ۶ میلیارد تومان پیش بینی می شود و زمان عرضه و فروش این کامیون به بازار از ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ اعلام شده است. در ادامه کاتالوگ رسمی این کامیون را با یکدیگر مرور می کنیم:

کاتالوگ کامیون 2631 جدید آمیکو

منبع پرشین خودرو
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین