کدخبر : 14826 تاریخ انتشار :
A

پژو 408؛ همه‌چیز درباره جانشین 405

پژو 408؛ همه‌چیز درباره جانشین 405

نسخه جهانی پژو ۴۰۸ در سال 2022 عرضه شد؛ قیمت این خودرو برابر با سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است

شاید نام ۴۰۸ را برای محصولات پژو کم تر شنیده باشید، چراکه این نام در طول حیات خود، از سال ۲۰۱۰ تا اکنون، مختص به بازار چین و برخی بازارهای شرق آسیا بوده است و در سال ۲۰۲۲ بود که  ۴۰۸  در نسخه جهانی و البته در قامت یک کراس کوپه یا حتا فست بک کراس کانتری به بازارهای بین المللی معرفی شد. این خودرو در بازار ترکیه در نسخه های فول حدود ۲ میلیون لیر قیمت دارد.

طراحی ظاهری ۴۰۸

پژو ۴۰۸ مدل ۲۰۲۴

پژو ۴۰۸ مدل ۲۰۲۴

پژو ۴۰۸ مدل ۲۰۲۴

نسل جدید ۴۰۸  برخلاف نمونه ای که مخصوص بازار چین است، حالت سدان ندارد و بیش تر مانند یک کراس اوور اسپرت و کوپه یا به عبارت بهتر یک کراس کوپه است. البته بسیاری از خبرنگاران در سراسر دنیا آن را یک فست‌بک با ارتفاعی بلندتر از حد معمول نامیده اند؛ این تعریف چندان هم غلط به نظر نمی رسد، چراکه طریقه نام‌گذاری این محصول که از کد دو صفر بین ۴ و ۸ استفاده نشده است، نشان از آن دارد که شاید خود کمپانی  پژو  نیز نمی خواسته است به صورت صددرصدی  ۴۰۸ جدید  را یک کراس اوور کوپه تمام عیار بنامد.

در نمای جلو برخلاف ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ و  ۵۰۸ جدید  خبری از موتیف سه خطی  پژو  به عنوان دی لایت نیست و صرفاً مانند  ۳۰۸  یک انشعاب عمودی را از چراغ های جلو شاهد هستیم. سپرها نیز نسبت به  ۳۰۸  کمی عضلانی تر و اسپرت تر شده اند. در این بین، استفاده از فلاپ های ضربه‌گیر در قسمت پایینی بدنه هم چهره ای خشن تر و تا حدی آفرودی طور به  ۴۰۸  بخشیده است. می‌توان این خودرو را با رینگ‌های ۲۰ اینچی سفارش داد. صندوق بار این خودرو، ۵۳۶ لیتر فضا دارد. جمع‌ کردن صندلی‌ های ردیف دوم، این فضا را به ۱۶۱۱ لیتر افزایش می‌دهد.

این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۸۷، ۱۸۵۹ و ۱۴۷۸ میلی متر ارتفاع و فاصله محوری آن ۲۷۸۷ میلی متر است.

کابین و امکانات

کابین پژو ۴۰۸ مدل ۲۰۲۴

کابین پژو ۴۰۸ مدل ۲۰۲۴

در نمای داخلی تقریباً شاهد همان سبک طراحی محصولات  پژو  هستیم که از  ۵۰۸  نسل جدید آغاز شد و در  ۳۰۸  به تکامل رسید و اکنون در  ۴۰۸  هم تکرار شده است. دو نمایشگر ۱۰ اینچی، یکی برای سیستم اطلاعات – سرگرمی و دیگری به عنوان کلاستر دیجیتال در پشت فرمان، ساب به همراه ۱۰ عدد بلندگو، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم ها و رادارهای کمک رانندگی، کروز کنترل، پوشش چرم و جیر صندلی ها، صندلی های اسپرت، ایربگ های جلو و کناری و پرده ای و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو هستند.

مشخصات فنی

پژو ۴۰۸ مدل ۲۰۲۴

دو نوع پیشرانه‌ پلاگین هیبریدی و یک مدل بنزینی برای  نسل جدید پژو ۴۰۸  ارائه شده است. مدل های پلاگین هیبریدی هر دو دارای پیشرانه های ۱.۶ لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی هستند. پیشرانه الکتریکی در هر دو مدل ۱۰۹ اسب بخار نیرو تولید می کند، اما پیشرانه ۱.۶ توربوشارژ در یکی از نسخه ها ۱۵۰ و در نسخه دیگر ۱۸۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. مجموع قدرت و گشتاور نمونه ۱۵۰ اسبی به ۱۸۰ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتن متر می رسد و این اعداد برای نمونه ۱۸۰ اسبی، ۲۲۵ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتن متر است.

پژو ، موتور تمام بنزینی ۱.۲ لیتر توربوشارژ ۳ سیلندر با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن‌ متر گشتاور هم برای مدل پایه  ۴۰۸  ارائه کرده است. تمامی مدل های مذکور فقط با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و ساختار انتقال نیروی دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند.

قیمت ۴۰۸

پژو ۴۰۸  در بازار ترکیه بسته به نوع قوای فنی و سطح تجهیزات، قیمتی در حدود ۱ میلیون ۷۰۰ تا ۲ میلیون لیر دارد. این یعنی کامل ترین تیپ  ۴۰۸  در بازار ترکیه به واحد پولی ما قیمتی برابر با ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دارد و شرایط فروش آن هم به صورت اقساطی ارائه می شود.

پژو ۴۰۸ بنزینی چه مشخصاتی دارد؟

پژو، موتور تمام بنزینی ۱.۲ لیتر توربوشارژ ۳ سیلندر با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن‌ متر گشتاور هم برای مدل پایه ۴۰۸ ارائه کرده است. تمامی مدل های ۴۰۸ فقط با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و ساختار انتقال نیروی دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند.

پژو ۴۰۸ بنزینی چه قیمتی دارد؟

پژو ۴۰۸ در بازار ترکیه بسته به نوع قوای فنی و سطح تجهیزات، قیمتی در حدود ۱ میلیون ۷۰۰ تا ۲ میلیون لیر دارد. این یعنی کامل ترین تیپ ۴۰۸ در بازار ترکیه به واحد پولی ما قیمتی برابر با ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دارد و شرایط فروش آن هم به صورت اقساطی ارائه می شود.

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین