کدخبر : 14831 تاریخ انتشار :
A

سوزوکی جیمنی 2025؛ پیکاپ جذاب و اقتصادی غایب در بازار

سوزوکی جیمنی 2025؛ پیکاپ جذاب و اقتصادی غایب در بازار

پیکاپ جیمنی 2025 علی‌رغم امکانات خوب و مقرون به‌صرفه بودنش، سوزوکی فعلا قصد تولید آن را ندارد

اگر  سوزوکی جیمنی  در گذشته به عنوان ارزان‌ترین شاسی‌بلند بازار شناخته می‌شد (این عنوان را به گذشته نسبت می‌دهیم چون دیگر در بازار موجود نیست)،  مدل جیمنی پیکاپ ۲۰۲۵  می‌تواند به عنوان مقرون‌به‌صرفه‌ترین پیکاپ شناخته شود؛ مدلی که  سوزوکی  فعلاً قصد تولیدش را ندارد.

ظاهر این پیکاپ با کابین دوگانه و محفظه بار کوچک در عقب بسیار جذاب به نظر می‌رسد. البته باید گفت ظرفیت حمل بار این خودرو به هیچ وجه به ۱۰۰۰ کیلوگرم نمی‌رسد، اما همچنان برای استفاده‌های کاری سبک آماده است.

این بدان معناست که می‌توان از آن در مزارع برای جابه‌جایی بسته‌های یونجه، ابزار یا حتا حیوانات کوچک استفاده کرد. با این حال، برای این‌که بتواند تمام این کارها را به خوبی انجام دهد، سیستم تعلیق فنر برگ در محور عقب باید به شکل مناسبی تقویت شود.

طراحی ظاهری این خودرو نسبت به مدل آفرود اصلی تغییر چندانی نکرده که این مسئله به نظر ما نکته مثبتی است، زیرا طراحی کلاسیک آن بسیار متناسب به نظر می‌رسد. در بخش عقب، درِ محفظه بار با نوشته  Suzuki  و سپر طراحی شده برای دسترسی آسان به محفظه بار مشاهده می‌شود.

جیمنی ۲۰۲۵

جیمنی ۲۰۲۵

برای حفظ قیمت پایین،  سوزوکی جیمنی پیکاپ ۲۰۲۵  به موتور بنزینی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۰۲ اسب بخار مجهز شده است که با جعبه‌دنده دستی پنج‌سرعته یا خودکار چهارسرعته عرضه خواهد شد. سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس ریداکشن نیز در این مدل بدون تغییر باقی خواهند ماند. شاسی نیز به‌صورت مقاوم با ساختار طولی و عرضی طراحی شده است.

به لطف طراحی پنج‌صندلی، این  نسخه پیکاپ جیمنی  انعطاف‌پذیری خوبی را ارائه می‌دهد، به‌طوری که می‌توان از آن نه‌تنها برای کار بلکه برای استفاده‌های شخصی نیز بهره برد. البته این خودرو برای سفرهای تفریحی آخر هفته یا تعطیلات به مناطق روستایی نیز انتخاب مناسبی خواهد بود.

درست است که این خودرو از نظر ویژگی‌ها فاصله زیادی با مدل‌هایی همچون  فورد رنجر رپتور  (با قیمت ۵۸,۹۰۰ پوند) دارد، اما این خودروی ژاپنی احتمالاً با حدود نیمی از این قیمت عرضه می‌شود و همچنان یک خودروی جذاب با رانندگی لذت‌بخش خواهد بود، اما حیف که  سوزوکی  فعلاً قصد تولید آن را ندارد!

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین