کدخبر : 14887 تاریخ انتشار :
A

کیا اسپورتیج 2024؛ بازگشت شاسی‌بلند محبوب به ایران

کیا اسپورتیج 2024؛ بازگشت شاسی‌بلند محبوب به ایران

کیا اسپورتیج یکی از محبوب ترین کراس اوورها برای مردم ایران است که هم اکنون نسخه لانگ آن با مدل ۲۰۲۴ توسط کوشا خودرو در ایران عرضه می شود.

کیا اسپورتیج در جایگاه یک کراس اوور از سال ۲۰۰۵ سابقه حضور در ایران را دارد. در ابتدا نسخه فیس لیفت از نسل دوم (KM) این کراس اوور خوش نام وارد کشور شد و مورد استقبال عموم قرار گرفت. نسل سوم (SL) و چهارم (QL) اسپورتیج نیز در کشور عرضه شدند. اما پس از ممنوعیت واردات خودرو، مدل های ۲۰۱۷ به بعد این خودرو پا به خیابان های کشور نگذاشتند.

اما اکنون با لغو ممنوعیت واردات، نسل پنجم از این کراس اوور نام آشنا برای مردم ایران با نسخه لانگ (LWB) توسط کوشا خودرو به زودی در بازار خودرو عرضه می شود. طول  کیا اسپورتیج لانگ  ۱۴۵ میلیمتر از نسخه معمولی (SWB) بیشتر است. همچنین ۷۵ میلیمتر فاصله محوری آن بیشتر شده است.

طراحی ظاهری

کیا اسپورتیج 2024

کیا اسپورتیج 2024

کیا اسپورتیج ۲۰۲۴  از ظاهری کاملاً متفاوت از نسل های پیشین خود بهره می گیرد و در طراحی آن سعی شده است با استفاده از خطوطی تند و تیز، سبکی رادیکال خلق شود. چراغ های روز خودرو الگویی J شکل دارند و در دو گوشه سپر، چراغ های اصلی با طراحی متفاوت جانمایی شده اند. جلوپنجره نیز طراحی تایگرنوز خود را البته با شکل و شمایلی کاملاً امروزی حفظ کرده است. در نمای کناری حجم پردازی های زیبایی را به‌خصوص در بخش گلگیر عقب شاهد هستیم و طراحان با ایجاد یک شیب در قسمت انتهایی سقف خودرو، قصد ایجاد طراحی ای را داشته اند که تا حدودی به کراس اوورهای کوپه نزدیک باشد.

نکته مهم در مورد اسپورتیجی که قرار است وارد شود این است که نسخه لانگ می باشد و ۱۴۵ میلی متر نسبت به نسخه های SWB طول بیشتری دارد. به این ترتیب می توان گفت که اسپورتیج لانگ هم فضای پای بیشتری دارد و هم فضای بار بزرگ تر.

مشخصات فنی اسپورتیج ۲۰۲۴

کیا اسپورتیج 2024

کیا اسپورتیج  وارداتی در بخش قوای محرکه و مشخصات فنی زیر کاپوت خود به یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژ با سیستم پاشش سوخت مستقیم (Gdi) مجهز شده است که حداکثر می تواند ۱۹۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود.

حجم موتور احتراقی ۱۴۹۷ سی سی ۴ سیلندر
توان ۱۹۸ اسب بخار
گشتاور ۲۵۳ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT
محور محرک دیفرانسیل جلو (FWD)
مصرف سوخت ترکیبی ۵.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
لاستیک ها R۱۸ ۲۳۵/۶۰
وزن ۱۸۷۰
حجم باک ۵۴ لیتر
حجم صندوق ۵۳۸ لیتر
طول * عرض * ارتفاع ۴۶۶۰ * ۱۸۶۵ * ۱۶۶۵ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۵۵ میلی متر

امکانات رفاهی و ایمنی

کیا اسپورتیج 2024

اسپورتیج وارداتی کوشا خودرو مانند K5 به آپشن هایی نظیر ۶ عدد کیسه هوا، سنسور نور و اتولایت، ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین جلو، رادار بین خطوط فعال، سیستم مدیریت پایداری خودرو، ترمز اضطراری، سیستم پایش فشار باد تایرها، مالتی مدیا، کروز کنترل اتومات، فرمان با کلیدهای کنترلی، شارژر وایرلس، گرم کن صندلی های جلو، گرم کن فرمان، دوربین دنده عقب، اندروید اتو و اپل کارپلی، فرمان چرمی، سقف پانوراما، رینگ های ۱۸ اینچی و… مجهز خواهد بود.

گالری تصاویر

کیا اسپورتیج 2024

کیا اسپورتیج 2024

کیا اسپورتیج 2024 توربو

کیا اسپورتیج 2024

کیا اسپورتیج 2024

کیا اسپورتیج 2024

کیا اسپورتیج 2024

کیا اسپورتیج 2024

کیا اسپورتیج 2024

کیا اسپورتیج 2024

کیا اسپورتیج 2024

کیا اسپورتیج 2024

سوالات متداول

مشخصات فنی اسپورتیج ۲۰۲۴ چیست؟

کیا اسپورتیج  وارداتی یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۹۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است.

Kia Sportage چه امکاناتی دارد؟

۶ عدد کیسه هوا، سنسور نور و اتولایت، ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین جلو، رادار بین خطوط فعال، سیستم مدیریت پایداری خودرو، ترمز اضطراری، سیستم پایش فشار باد تایرها، مالتی مدیا، کروز کنترل اتومات، فرمان با کلیدهای کنترلی، شارژر وایرلس، گرم کن صندلی های جلو، گرم کن فرمان، دوربین دنده عقب، اندروید اتو و اپل کارپلی، فرمان چرمی، سقف پانوراما، رینگ های ۱۸ اینچی

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین