کدخبر : 14928 تاریخ انتشار :
A

هوندا سیویک ۲۰۲۴؛ سفارش اروپایی به ایران آمد

هوندا سیویک ۲۰۲۴؛ سفارش اروپایی به ایران آمد

هوندا سیویک ۲۰۲۴ با پیشرانه ۱.۵L توربو شارژر توسط شرکت آذریوردسال به بازار داخلی عرضه خواهد شد

هوندا سیویک ۲۰۲۴  یک خودروی سدان خانوادگی است که به تازگی وارد کشور شده‌است. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۵L توربو شارژر مجهز است و بنا به گفته شرکت وارد کننده، خودرو از نوع سفارش اروپا است. نسخه‌های قدیمی دهه ۹۰ میلادی هوندا سیویک در ایران هنوز طرفداران ویژه‌ی خود را دارد و طراحی اسپرت آن همچنان جلب توجه می‌کند. در ادامه به بررسی مشخصات فنی و پیشرانه هوندا سیویک و امکانات این خودرو می‌پردازیم.

پیشرانه هوندا سیویک 2024هوندا سیویک ۲۰۲۴ مانند نسخه‌های قدیمی‌اش چهره‌ای اسپرت و تهاجمی دارد. هر چند این خودرو یک محصول اقتصادی به‌شمار می‌آید، اما طراحی آن همواره فراتر از یک خودرو اقتصادی بوده‌است.

هوندا سیویک به یک پیشرانه ۱.۵L توربوشارژر مجهز است. این پیشرانه می‌تواند ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این توان توسط یک گیربکس CVT نسل سوم به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود. وزن خودرو ۱۳۸۹ کیلوگرم است که با توجه به قدرت پیشرانه با  توان وزنی مخصوص “۷.۷”  مواجه هستیم. در کاتالوگ خودرو که از سوی شرکت واردکننده، – آذریوردسال – منتشر شده، شتاب صفر تا ۱۰۰ سیویک ۸.۱ ثانیه اعلام شده‌است.

این عدد هوندا سیویک را در دسته خودروهای شهری اقتصادی سریع قرار می‌دهد . اما باید دید کیفیت پایین سوخت کشور چقدر به هوندا سیویک اجازه‌ی عرض اندام می‌دهد.

البته نسخه تایپ R هوندا سیویک به یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژر با قدرت ۳۲۵ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متر مجهز است که با یک گیربکس دستی ۶ سرعته کوپل شده‌است! این خودرو نیز قرار است به زودی وارد بازار کشور شود.

مشخصات فنی هوندا سیویک ۲۰۲۴

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق  هوندا سیویک ۲۰۲۴  در جلو از نوع مک فرسون، و در عقب از نوع مولتی لینک است که نوید یک سواری راحت و هندلینگ خوب را می‌دهد. فاصله محوری این خودرو نیز ۲۷۳۳ میلی‌متر است که عدد مناسبی برای فضاسازی داخل کابین و هندلینگ خوب برای یک خودرو شهری است.

امکانات 

پیشرانه هوندا سیویک 2024

کیسه هوای راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل خودرو در سربالایی، ترمز اضطراری، سیستم هشدار برخورد، سیستم هشدار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و… از جمله امکانات ایمنی هوندا سیویک هستند.

صفحه کیلومتر دیجیتالی ۷ اینچی، ترمز الکترونیک پارک، اتو هولد، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، سیستم استارت بدون کلید، گرمکن صندلی‌های جلو، نمایشگر مرکزی لمسی ۹ اینچی، سنسور باران، سنسور نور و… نیز از مهم‌ترین امکانات رفاهی خودرو هستند.

هنوز زمان عرضه و قیمت این خودرو توسط شرکت وارد کننده اعلام نشده‌است.

منبع بیت ران
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین