کدخبر : 14970 تاریخ انتشار :
A

سورپرایز BMW در رئال؛ هدیه 12 میلیاردی برای ام‌باپه و رفقا

سورپرایز BMW در رئال؛ هدیه 12 میلیاردی برای ام‌باپه و رفقا

ارزش بی‌ام‌و i7 به 200 هزار دلار معادل 12.5 میلیارد تومان می‌رسد

قیمت ۳۶۰- بی‌ام‌و هدیه ویژه‌ای برای بازیکنان تیم فوتبال رئال مادرید داشت. آن هدیه این بود که به آن ها این انتخاب را داد تا از بین سه مدل از جدید ترین محصولات خود یکی را برای خود انتخاب کنند. بی ام و i۵ و بی‌ام‌و i۷ و بی‌ام‌و XM این سه مدل بودند. به این بهانه در این مطلب ویژگی‌های این سه مدل از محصولات بی ام و را بررسی می‌کنیم.

بی ام و i۵؛ ۸۵ هزار دلار

بی ام و i5 دارای 593 اسب بخار قدرت و 820 نیوتون متر گشتاور است و می‌تواند در 3.9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. بیشینه سرعت آن نیز طبق اعلام کارخانه به 230 کیلومتر در ساعت محدود شده است. برد آن نیز با هر بار شارژ کردن حدود 560 کیلومتر است. البته این مدل دو در دو نسخه برقی و بنزینی تولید می‌شود. البته تفاوت دو نسخه برقی و بنزینی صرفا به شکل رینگ‌ها، جلوپنجره و نشان‌های روی بدنه محدود می‌شود.  قیمت نسخه بنزینی و برقی آن در اروپا به ترتیب حدود 68 هزار دلار و 85 هزار دلار تعیین شده است. گفتنی است که قیمت نسخه برقی آن از رقبای تسلایی خود کمتر است.

اتولایت، رادار تغییر لاین، توزیع نیروی ترمز، نمایشگرهداپ، کنترل سرعت در سرازیری و کنترل پایداری در سربالایی از امکانات این مدل هستند.

بی‌ام‌و مدل i۷؛ ۲۰۰ هزار دلار

در این خودرو برای هر محور از چرخ ها یک موتور الکتریکی تعبیه شده است .  به این معنی که این خودرو دو موتور 400 کیلوواتی با گشتاور 745 نیوتون متری دارد. همه این ویژگی ها کافی است که سرعت این خودرو را در 4.6 ثانیه از صفر به 100 برساند. حداکثر سرعت خودرو نیز به 240 کیلومتر در ساعت می رسد.

عکس تیمی بازیکنان رئال مادرید با BMW | طرفداری

با یک بار شارژ این خودرو می توانید مسافتی حدود 500 کیلومتر را طی کنید. باتری این خودرو با سرعت شارژ 185 کیلوواتی در عرض 35 دقیقه از شارژ 10 درصدی به 80 درصد می رسد. یعنی با 10 دقیقه شارژ می توانید این  خودرو را برای مسافت 130 کیلومتری برانید.

این خورو 200 هزار دلاری دارای امکاناتی مثل رادار تغییر لاین، نمایشگرهداپ، کنترل سرعت در سرازیری و کنترل پایداری در سربالایی است.

بی ام و XM؛ ۱۶۸ هزار دلار

این مدل یک موتور بنزینی توربو دوقلو دارد که 483 اسب بخار و 649 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.  البته همراه موتور بنزینی یک موتور برقی 194 اسب بخاری با 281 نیوتون متر گشتاور دارد که در گیربوکس آن ادغام شده است. در مجموع قدرت مدل XM به 644 اسب بخار و گشتاور آن به 800 نیوتون متر می رسد. این مدل دارای گیربکس 8 سرعته و سیستم چهار چرخ متحرک است. در مجموع همه این امکانات باعث می شود که بی ام و مدل XM صفر تا صدش در 4.1 ثانیه پرشود و حداکثر سرعت آن نیز به 250 کیلومتر در ساعت برسد.

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به قابلیت کروز کنترل هوشمند، کنترل پایداری، اتوپارک، سنسورجلو، سنسورعقب و رادار نقطه کور اشاره کرد.

قیمت این مدل بسته به امکانات جانبی از 159 تا 168 هزار دلار متفاوت است.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین