کدخبر : 15106 تاریخ انتشار :
A

کم‌فروش‌ترین خودروهای سال معرفی شدند

کم‌فروش‌ترین خودروهای سال معرفی شدند

هیوندای نکسو با فرو تنها 89 دستگاه در بازار آمریکا در صدر کم‌فروش‌ترین خودرو قرار دارد

شرکت های مطرح خودروسازی آمار فروش محصولات خود را در سه ماهه سوم و مجموع ۹ ماه اول سال ۲۰۲۴ میلادی در بازار آمریکا اعلام کردند. با توجه به اینکه ایالات متحده به عنوان بازار اصلی خرید و فروش خودرو شناخته میشود و معمولاً محصولات از بدو معرفی در این کشور عرضه می‌شوند، بنابراین با نگاهی به آمار منتشر شده از فروش خودروهای آمریکایی و وارداتی، قصد داریم تا در این بخش کم‌فروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۴ را معرفی کنیم.

کم‌فروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۴ در بازار آمریکا

با عنایت به آمار منتشر شده، به لیستی از ۱۵ خودرو کم فروش امسال می‌رسیم که بر خلاف تصورات محصولات ژاپنی و کره ای در صدر این جدول خودنمایی می‌کنند. خودرو هیوندای نکسو، به عنوان اولین کراس اوور هیدروژنی تولید انبوه این کمپانی آنچنان که باید موفق به فروش در بازار ایالت کالیفرنیا آمریکا نشده و توانسته تنها ۸۹ دستگاه به فروش برساند.

The-least-selling-cars-of-2024-2-620x372

پس از نکسو، تویوتا میرای ژاپنی که اتفاقا این محصول نیز هیدروژنی است با فروش ۳۴۶ دستگاه مواجه شده است. در رتبه سوم این جدول هاچبک محبوب گروه استلانتیس با نام فیات ۵۰۰e دیده می‌شود. این خودرو برقی در ۹ ماهه اول امسال مجموعا ۴۳۹ دستگاه فروخته است. با این حال کاهش تبلیغات فیات در بازار ایالت متحده نیز به عنوان عامل مهمی بر پایین آمدن آمار فروش این خودرو عمل کرده است.

خودرو جنسیس G90 از زیر مجموعه محصولات لوکس هیوندای نیز آنچنان که باید فروش خوبی تجربه نکرده و تا به اینجا موفق به فروش ۱,۰۱۷ دستگاه خودرو شده است. دلیل فروش اندک این خودرو به دلیل عدم استقبال مردم از سدان‌های اتاق لانگ غیر آلمانی در بازار آمریکا بوده است. در رتبه های پنجم و ششم نیز دو سدان لوکس آلمانی آئودی A7 و A8 با فروش به ترتیب ۱,۰۴۰ و ۱,۲۳۲ دستگاه قرار گرفته‌اند.

لکسوس LC و لکسوس RC نیز با توجه به رشد اخیر فروش محصولات این شرکت در بازار آمریکای شمالی، جزو کم‌فروش‌ترین خودروهای این لیست بوده‌اند. این دو خودرو نیز به ترتیب با فروش ۱,۲۹۴ و ۱,۳۷۰ دستگاه در رتبه های هفتم و هشتم قرار گرفته‌اند. در رتبه نهم نیز خودرو فضایی و پرآپشن بی ام و XM با پیشرانه قدرتمند هیبرید قرار گرفته و فروش ۱,۳۸۵ دستگاه را تجربه کرده است. بی ام و Z4، رودستر چابک و خوش قیمت آلمانی نیز تنها ۱,۴۷۱ دستگاه فروش داشته است.

The-least-selling-cars-of-2024-1-620x413

مینی کوپر با فروش ۱,۵۴۹ دستگاه آئودی Q8 E-Tron با فروش ۱,۵۹۴ دستگاه و لکسوس LS با فروش ۱,۷۰۶ دستگاه در رتبه یازدهم تا سیزدهم قرار گرفتند. سدان آلفارومئو جولیا هم خریدار ندارد و سوبارو BRZ نیز نتوانسته نظر خریداران را جلب کند. BRZ در حالی طی ۹ ماه فقط ۲,۳۲۳ دستگاه فروخته که در همین مدت، برادر دوقلوی آن یعنی تویوتا GR86 موفق به فروش ۹,۶۴۳ دستگاه شده است.

در جدول ذیل کم فروش ترین خودروهای سال ۲۰۲۴ بازار آمریکا به ترتیب ذکر شده است

رتبه نام خودرو تعداد فروش
۱ هیوندای نکسو ۸۹ دستگاه
۲ تویوتا میرای ۳۴۶ دستگاه
۳ فیات ۵۰۰ ۴۳۹ دستگاه
۴ جنسیس G۹۰ ۱,۰۱۷ دستگاه
۵ آئودی A۷ ۱,۰۴۰ دستگاه
۶ آئودی A۸ ۱,۲۳۲ دستگاه
۷ لکسوس LC ۱,۲۹۴ دستگاه
۸ لکسوس RC ۱,۳۷۰ دستگاه
۹ ب‌ام‌و XM ۱,۳۸۵ دستگاه
۱۰ ب‌ام‌و Z۴ ۱,۴۷۱ دستگاه
۱۱ مینی کوپر ۱,۵۴۹ دستگاه
۱۲ آئودی Q۸ E-Tron ۱,۵۹۴ دستگاه
۱۳ لکسوس LS ۱,۷۰۶ دستگاه
۱۴ آلفارومئو جولیا ۱,۷۲۴ دستگاه
۱۵ سوبارو BRZ ۲,۳۲۳ دستگاه
منبع گجت نیوز
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین