کدخبر : 15325 تاریخ انتشار :
A

مقایسه پیلسان و بنز ۲۶۲۴؛ نبرد بهترین کامیون در ایران‌

مقایسه پیلسان و بنز ۲۶۲۴؛ نبرد بهترین کامیون در ایران‌

کامیون بنز حدودا پنجاه سال است که در کشور ایران درحال تولید است و کامیون پیلسان حدودا دوسال است که به بازار کشور وارد می‌شود

در این متن تصمیم گرفته‌ایم به دو کامیون کمپرسی که در کشور درحال تولید هستند که یکی‌ پیشینه تولید پنجاه ساله را در کشور داراست و دیگری کامیون چینی جدید با امکانات به روز به حساب میاید را مقایسه نماییم تا ببینیم ارزش خرید کامیون پیلسان ۴۴۰ بیشتر است یا اینکه هنوز هم همچنان ارزش خرید کامیون‌های بنز ۲۶۲۴ کمپرسی بیشتر است.

مقایسه کامیون کمپرسی پیلسان با کامیون بنز کمپرسی

هر دو این کامیون‌ها جفت دیفرانسیل کمپرسی ۲۶تن هستند که برای استفاده در اطراف شهرها و در معادن بسیار مناسب هستند و وظیفه حمل بارهایی که نیاز به کامیون‌های کمپرسی دارند را این دو کامیون در کشور بر عهده دارند.

کامیون بنز حدودا پنجاه سال است که در کشور ایران درحال تولید است و کامیون پیلسان حدودا دوسال است که به بازار کشور وارد می‌شود.

کامیون پیلسان ۴۴۰

بررسی کامیون کمپرسی پیلسان و کامیون بنز کمپرسی

این کامیون کمپرسی از پیلسان موتور 6 سیلندر خطی با توربوشارژ holset و اینترکولر است با حجم 11 لیتر و قدرت 440 اسب‌بخار و گشتاور 2100 نیوتن‌متر می‌باشد.

همچنین در بررسی کامیون پیلسان کمپرسی C7H جفت محور باید گفت که مجهز به گیربکس زد اف AMT و ریتاردر پنج مرحله ای و مخزن سوخت با حجم 600 لیتر می‌باشد.

این کامیون با با مجموع وزن ناخالص 41 تن ث و وزن خالص 16.800 تن دارای طول 8591، عرض 2496، ارتفاع سقف تا زمین 3452 و فاصله محوری1415 + 3800 می‌باشد.

از سری امکانات و تجهیزات این کامیون کمپرسی می‌توان به گرمکن، سیستم کنترل آلایندگی SCR، کاتالیزور هوشمند، سیستم بهینه مصرف سوخت(Eco Switch)، ترمز بادی دو مداره مستقل، ABS، سیستم الکتریکی توزیع نیرو ترمز (EBS) ، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC) ، ترمز اگزوز و ترمز اتوماتیک موتور (EVB) ، ترمز دستی بادی، ترمز اضطراری هوشمند AEBS، جک هیدرولیک برند HYVA و تخت خواب اشاره کرد.

کامیون مرسدس بنز ۲۶۲۴

کامیون کمپرسی بنز نیز دارای موتور OM355 شش سیلندر با حجم ۱۱۵۸۰ سی سی با قدرت ۲۸۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۵۰ نیوتن متر می‌باشد.

این کامیون مجهز به گیربکس سنکرونیزه دستی ZF 16S ۱۵۱ با تعداد ۲+۱۶ دنده و کلاچ GF380 با صفحه کلاچ تک صفحه ای خشک و مخزن سوخت فلزی با حجم ۲۰۰ لیتر است.

 این کامیون بنز با وزن ناخالص مجاز 26000 و وزن خالص 8930 دارای مخزن سوخت با حجم ۴۰۰ لیتر، ابعاد کلی 2995*2456*7650 میلی‌متر و فاصله محوری 1450+3950 میلی‌متر می‌باشد.

از سری امکانات و تجهیزات این کامیون می‌توان به کمربند ایمنی, آیینه های داخلی و بیرونی, آفتابگیر داخلی، توربوشارژر، اینترکولر، سیستم SCR، کولر و بخاری، بخاری درجا، صندلی راننده و کمک راننده قابل تنظیم، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، تاخوگراف، بوق برقی، بوق دنده عقب، قفل عرضی و طولی دیفرانسیل، سیستم صوتی (رادیو، SD Card، USB، AUX، دو عدد بلندگو)، سیستم ترمز مجهز به فیلتر رطوبت گیر، ظرفیت مخزن ادبلو 30 لیتر، کپسول آتش‌نشانی، جک، تایر زاپاس، شیلنگ باد، مجهز به PTO و مثلث احتیاط اشاره کرد.

منبع با کامیون
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین