کدخبر : 15720 تاریخ انتشار :
A

مقایسه بنز ۱۸۶۳ و ولوو ۷۸۰؛ دوئل بهترین کامیون در ایران

مقایسه بنز ۱۸۶۳ و ولوو ۷۸۰؛ دوئل بهترین کامیون در ایران

کامیون بنز ۱۸۶۳ با قدرت ۶۲۵ اسب بخار و کامیون ولوو ۷۸۰ با قدرت 780 اسب بخار به بازار عرضه شده است

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ کامیون بنز اکتروس ال یا ۱۸۶۳ محصول کمپانی مرسدس بنز بوده که مرسدس بنز از زیرمجموعه‌های کمپانی دایملر است.

این کامیون مجهز به لوازم جانبی مرسدس بنز و فضای داخلی لوکس و چراغ های LED می‌باشد.

کامیون ولوو اف اچ ۷۸۰ نیز محصول کمپانی ولوو تراکس بوده که مجهز به بدنه آیرودینامیک و سیستم بهبود مصرف سوخت و امکانات بسیاری است.

در ادامه این مقاله باکامیون به مقایسه کامیون بنز ۱۸۶۳ و کامیون ولوو ۷۸۰ می‌پردازیم.

کامیون بنز ۱۸۶۳

بررسی موتور کامیون بنز ۱۸۶۳ و کامیون ولوو ۷۸۰

این کامیون بنز دارای موتور مدل OM 471 با قدرت ۶۲۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰۰ نیوتن متر مطابق استاندارد آلایندگی یورو ۵ می‌باشد.

این کامیون مجهز به ترمز اضطراری خودکار بوده که در شرایط لازم می تواند ترمز بگیرد و حرکت کامیون را متوقف کند.

این مدل از کامیون ولوو نیز دارای موتور مدل D17 و سیستم I-save با ظرفیت 17.3 لیتر و قدرت 780 اسب بخار و گشتاور  3800 نیوتن متر می‌باشد.

البته خریداران می‌توان به صورت سفارشی و اختیاری موتور مدل 13 لیتری بدون سیستم I-save و قدرت معادل 420 تا 540 اسب بخار و یا نسخه برقی با قدرت 666 اسب بخار را انتخاب کنند.

کامیون ولوو ۷۸۰

طراحی و امکانات کامیون بنز ۱۸۶۳ و کامیون ولوو ۷۸۰

کامیون بنز در این مدل دارای سیستم MirrorCam1,7 پیشرفته‌ بوده که حدودا تا 1.3 درصد موجب بهبود مصرف سوخت شده و نسبت به با آینه‌های معمولی دید بهتری را به راننده می‌دهد و با جابجایی دیجیتال تصویر دوربین در هنگام چرخش و تغییر مسیر کامیون همیشه تصویر درستی را به راننده ارائه می‌دهد.

از سری امکانات و تجهیزات این کامیون می‌توان به سیستم Active Drive Assist اشاره کرد که عملکردی برای  توقف و حرکت کامیون دارد که توانایی ترمز و شتاب گرفتن دارد تا فاصله کامیون با وسیله نقلیه مقابل حفظ شود و کامیون را در مرکز خط خیابان کنترل کند.

این مدل از کامیون بنز اکتروس ال با امکانات و فناوری‌ها پیشرفته خود از بهترین و مجهزترین کشنده‌های صنعت حمل و نقل بین المللی می‌باشد که با 3 نوع کابین و در دو نسخه دو محوره و سه محوره عرضه می‌شود.

این مدل از کامیون ولوو اف اچ به جای آینه های بغل سنتی مجهز به سیستم دوربین پیشرفته و سیستم ترمز و صفحه نمایش پیشرفته با سیستم تحلیل مادون قرمز برای رانندگی در شب است.

این کامیون ولوو با طراحی جلو پنجره کشیده و بدنه آیرودینامیک با دو نسخه کابین عرضه می‌شود که شامل کابین XXL با فضای خواب 25 سانتی متر و کابین کوتاه تر XL است.

کابین XXL برای دومین بار در یک‌کامیون عرضه شده است که نشان از کمیاب و فوق العاده بودن این اپشن دارد. این کابین قبلا در کامیون داف ایکس جی به کار رفته بود.

از سری امکانات این کامیون می‌توان به دو یخچال، ماکروویو، سیستم صوتی با شش اسپیکر، دو صفحه نمایش ، پورت USB و تخت خواب اشاره کرد.

منبع با کامیون
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین