کدخبر : 7694 تاریخ انتشار :
A

اوپل کورسا در سامانه یکپارچه خودرو عرضه شد + عکس

اوپل کورسا در سامانه یکپارچه خودرو عرضه شد + عکس

یک شرکت واردات خودرو در حاشیه نمایشگاه خودروی شیراز 1403 از خودرو اوپل کورسا رونمایی کرد و حالا این خودرو در سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفته است

اوپل کورسا، هاچبک کوچک که در دهه ۷۰ در ایران محبوبیت زیادی داشت، این بار در نسل ششم و با نام کورسا F وارد سامانه یکپارچه واردات خودرو شده است. کورسا F که از ۲۰۱۹ تولید می‌شود، در ۲۰۲۳ دستخوش بروزرسانی‌هایی شده است. این هاچبک با پیشرانه ۱.۲ لیتری بنزینی ۱۰۰ اسب بخاری و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد.

سیستم تعلیق جلوی کورسا F از نوع مک فرسون و عقب آن تورشن بیم است. امکانات این خودرو شامل ۶ کیسه هوا، کروزکنترل، ترمزهای دیسکی، سیستم کنترل پایداری، سنسورهای پارک، دوربین عقب، آینه‌های گرمکن برقی، چراغ‌های ال ای دی و سیستم پایش باد لاستیک‌هاست.

بازگشت کورسا پس از سال‌ها، موجب خوشحالی طرفداران این هاچبک محبوب خواهد شد. این خودرو در رده قیمتی میان‌رده قرار می‌گیرد و برای جوانان و خانواده‌های کم‌جمعیت گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.


بیشتر بخوانید: قیمت تارا امروز ۲۹ خرداد / سقوط ۱۰ میلیونی در برخی مدل‌ها


اوپل کورسا در دهه ۷۰ یکی از خودروهای پرطرفدار ایرانی‌ها بود. این خودرو حتی در فیلم‌ها و سریال‌های آن دوره نیز حضور داشت. نسل دوم آن هنوز در بازار موجود است و محبوب تیونرهای جوان.

در دهه 90 نیز تعداد محدودی از نسل پنجم کورسا وارد کشور شد. محدودیت واردات و چهره خاص این خودرو باعث شد تا به اتومبیلی مورد علاقه خاص‌پسندان تبدیل شود.

 

منبع خودرو بانک
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین