کدخبر : 15771 تاریخ انتشار :
A

قیمت دام زنده امروز ۲۹ مهر/ مقایسه قیمت گوسفند زنده در اصفهان و تهران

قیمت دام زنده امروز ۲۹ مهر/ مقایسه قیمت گوسفند زنده در اصفهان و تهران

حداقل قیمت گوسفند زنده در اصفهان 260 هزار تومان است. در تهران نیز گوسفند زنده از 300 تا 310 هزار تومان قیمت خورده است

به گزارش قیمت 360؛ وضعیت بازار دام زنده در هفته‌های اخیر، در سطح کشور با ثبات نسبی مواجه شده است. بر اساس گزارش‌های دریافتی از بازارهای مختلف، قیمت انواع دام زنده در مقایسه با ماه گذشته تغییر چشمگیری نداشته که به موضوعات متعددی بستگی دارد.

در سطح پایتخت، قیمت دام زنده به طور متوسط ۲۴۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم گزارش شده است. در حالی که استان تهران بالاترین نرخ ارائه دهنده این محصول را از آن خود کرده است،گوسفند زنده بین ۳۰۰ هزار تا ۳۱۰ هزار تومان به دست متقاضیان می‌رساند.

با توجه به تزریق گوساله‌ به بازار و افزیش تولید در دامداری‌ها استان اصفهان ، قیمت هر گیلوگرم گوساله زنده در روند سراشیبی قرار گرفته است. گوساله زنده در این منطقه از ۱۷۵ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

در استان خراسان‌رضوی، پایین‌ترین میانگین قیمتی دام زنده را می‌توان مشاهده کرد. گوسفند زنده در این استان با نرخ حداقلی بین ۲۵۰ هزار تا ۲۷۰ هزار تومان معامله می‌شود. گوساله زنده نیز با قیمتی معقول از ۱۷۵ هزار تا ۱۸۵ هزار تومان توزیع می‌شود.

در استان قم، میانگین قیمت دام سبک به ۲۳۸ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه گذشته ثابت مانده است. تولیدکنندگان این استان به دلیل تنوع محصولات دامی توانسته‌اند ثبات بیشتری را در قیمت‌ها حفظ کنند.

میانگین قیمت دام سبک در استان همدان، رقم ۲۳۱ هزار تومان گزارش می‌دهد. گوسفند زنده نیز بین ۲۷۰ هزار تا ۲۸۰ هزار تومان، همسان با استان فارس خریداری می‌شود.

در میادین تره‌بار استان مرکزی، گوسفند زنده در رنج قیمتی بین ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان توزیع می‌شود. گوساله زنده نیز با سقف قیمتی ۱۹۳ هزار تومان پخش می‌شود.

بر اساس گزارش‌های به دست آمده، امسال ۷۵ هزارتن گوشت گرم و منجمد و ۶ هزار و ۳۰۰ تن دام زنده وارد کشور شده است.

افشین صدر دادرس، رییس اتحادیه مرکزی دام سبک کشور در راستا شرایط تولید و واردات بیان کرد: اکنون قیمت ها به مرز تمام شده رسیده به طوریکه دامداران با زیان دام خود را عرضه می کنند، درحالیکه قیمت گوشت در بازار داخل نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش یافته است.

او از روند کاهشی قیمت دام زنده از ابتدای سال خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو دام زنده ۲۷۰ هزارتومان است که براین اساس گوشت با نرخ ۵۴۰ تا ۵۵۰ هزارتومان باید عرضه شود که متاسفانه بالاتر از این ارقام توزیع می شود.

صدردادرس ادامه داد: براساس آمار گمرک ۴ ماهه امسال ۷۵ هزار تن  گوشت گرم و منجمد و ۶ هزار و ۳۰۰ تن  دام زنده وارد شده است.

استان 

حداقل قیمت گوسفند زنده

حداکثر قیمت گوسفند زنده

حداقل قیمت گوساله زنده

حداکثر قیمت گوساله زنده

تهران

۳۰۰،۰۰۰

۳۱۰,۰۰۰

۱۸۰,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

اصفهان

۲۶۰,۰۰۰

۳۰۰,۰۰۰

۱۷۵,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

خراسان‌رضوی

۲۵۰,۰۰۰

۲۷۰,۰۰۰

۱۷۵,۰۰۰

۱۸۵,۰۰۰

فارس

۲۷۰,۰۰۰

۲۸۰,۰۰۰

۱۷۰,۰۰۰

۱۸۵,۰۰۰

همدان

۲۷۰,۰۰۰

۲۸۰,۰۰۰

۱۸۵,۰۰۰

۱۹۰،۰۰

قم

۲۹۰,۰۰۰

۲۹۵,۰۰۰

۱۸۴,۰۰۰

۱۸۶,۰۰۰

مرکزی

۲۹۰,۰۰۰

۳۰۰,۰۰۰

۱۸۳,۰۰۰

۱۹۳,۰۰۰

چهارمحال‌وبختیاری

۲۷۰,۰۰۰

۲۹۰،۰۰۰

۱۸۰,۰۰۰

۱۸۵,۰۰۰

منبع تجارت نیوز
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین