کدخبر : 5998 تاریخ انتشار :
A

قیمت گوشت قرمز گوسفندی دقیقا چقدر است؟

قیمت گوشت قرمز گوسفندی دقیقا چقدر است؟

گوسفند زنده کمتر از کیلویی 300 هزار تومان معامله می‌شود. در کشتارگاه قیمت شقه گوسفندی به دو برابر این رقم می‌رسد و روی تابلو قصابی‌ها با ارقامی نزدیک کیلویی 700 هزار تومان روبرو می‌شویم

قیمت ۳۶۰- قیمت گوشت قرمز گوسفندی در قصابی‌های شهری مثل تهران بین کیلویی ۶۶۰ تا حدود ۷۰۰ هزار تومان است. قصاب‌ها این پول را بابت هر کیلو شقه گوسفندی دریافت می‌کنند که البته درمقایسه با پولی که در کشتارگاه می‌پردازند،  ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر است.

قیمت گوشت قرمز گوسفندی در کشتارگاه‌های سراسر کشور هم متفاوت است. بررسی‌های قیمت ۳۶۰ مشخص می‌کند قیمت گوشت قرمز گوسفندی شقه به‌طور متوسط حول‌وحوش ۶۰۰ هزار تومان تعیین می‌شود و این عدد موقع خریدوفروش دام زنده به زیر کیلویی ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد. 

قیمت دام زنده؛ کیلویی ۲۹۲ هزار تومان

قیمت دام زنده الان به‌طور متوسط کیلویی 292 هزار و تقریبا 800 تومان است.

قیمت دام زنده امروز در استانی مثل چهارمحال‌وبختیاری بین کیلویی 260 تا کیلویی 270 هزار تومان بالاو‌پایین می‌شود.

قیمت دام زنده در استان فارس حداقل کیلویی 270 و حداکثر کیلویی 275 هزار تومان است. این بازه در استان دیگری مثل مرکزی دست‌کم 280 هزار تومان و نهایتا 300 هزار تومان به ثبت رسیده. در استانی مثل تهران هم که نسبت به خیلی از استان‌ها قیمت دام زنده بیشتر است، با اعدادی بین کیلویی 305 تا 330 هزار تومان طرف هستیم.

قیمت گوشت قرمز گوسفندی در کشتارگاه

قیمت گوشت قرمز گوسفندی بعد کشتار تا بیش از دو برابر نسبت به قیمت دام زنده افزایش پیدا می‌کند.

قیمت گوشت قرمز گوسفندی شقه برای خرده‌فروش‌ها به‌طور متوسط چیزی نزدیک 600 هزار تومان تمام می شود.

قیمت گوشت قرمز گوسفندی شقه در استان چهارمحال‌وبختیاری 580 تا 590 هزار تومان متغیر است. قیمت گوشت قرمز گوسفندی در طرف مقابل در استان تهران به‌حداقل کیلویی 620 هزار تومان می‌رسد و این عدد در همین استان تهران، سقف کیلویی 625 هزار تومان را تجربه می‌کند.

قیمت گوشت قرمز گوسفندی در استانی مثل همدان تا کیلویی 540 هزارتومان هم پایین می‌آید اما فروشنده‌ها گوشت قرمز گوسفندی را در استان همدان با قیمت کیلویی 620 هزار تومان هم به مغازه می‌برند. یا مثلا در استان مرکزی که کف و سقف قیمت گوشت قرمز گوسفندی به‌ترتیب 630 و 640 هزار تومان اعلام می‌شود.

قیمت گوشت قرمز گوسفندی در بازار

قیمت گوشت قرمز گوسفندی در بازار از چیزی که خود فرشنده‌ها بابت آن هزینه می‌کنند، بیشتر است.

قیمت گوشت قرمز گوسفندی شقه مثلا امروز در قصابی‌های تهران تا کیلویی 702 هزار تومان هم اعلام می‌شود‌ اما روی تابلو قصابی‌ها ممکن است با عددی تا حداقل کیلویی 660 هزار تومان هم روبرو شویم.

قیمت گوشت قرمز گوسفندی شقه کمتر از خورشتی و ماهیچه و گردن و ... است. اگر اخیرا سری به قصابی‌ها زده باشید، با قیمت تقریبا یک میلیون تومانی قیمت گوشت خورشتی گوسفندی ملاقات کردید. هر کیلو راسته گوسفندی با استخوان تا کیلویی 670 هزار تومان به‌فروش می‌رسد اما راسته بی‌استخوان را در یکسری از قصابی‌های بالای شهر با قیمت یک میلیون و 180 هزار تومان دست مشتری می‌دهند.

قیمت قلوه‌گاه گوسفندی که ارزان‌ترین قسمت حیوان زبان‌بسته است، کمتر از کیلویی 300 هزار تومان اعلام می‌کنند و کف دست گوسفندی را کیلویی 850 تا 940 هزار تومان می‌فروشند.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین