کدخبر : 6390 تاریخ انتشار :
A

قیمت مرغ در بازار به ساحل آرامش رسید؟

قیمت مرغ در بازار به ساحل آرامش رسید؟

آمارهای غیررسمی از ثبات نسبی قیمت مرغ در ماه‌های ابتدایی سال خبر می‌دهد

قیمت ۳۶۰- قیمت مرغ کشتار در بازار طبق آمارهای غیررسمی به‌طور متوسط به کیلویی ۸۰ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است. رقمی که تقریبا تفاوتی با روز‌های ابتدایی سال ندارد و می‌تواند نشانه‌ای از ثبات نسبی بازار باشد.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ قیمت مرغ کشتار طبیعتا با چیزی که در خرده‌فروشی‌‌ها و میادین سطح شهر حاکم است، تفاوت‌هایی دارد و چیزی به‌عنوان سود فروشنده‌ روی نرخ کیلویی 80 هزار و 700 تومان قیمت مرغ کشتار اضافه می‌شود.

قیمت مرغ کشتار البته همانطور که گفتیم به‌طور متوسط در کانال 80 هزار تومان قرار دارد و به‌‌عنوان مثال در تهران با نرخ کیلویی 84 هزار تومان به‌عنوان قیمت مرغ کشتار سروکار داریم.

قیمت مرغ کشتار امروز در طرف مقابل در استانی مثل بوشهر تا کیلویی 75 هزار تومان هم به ثبت رسیده است و به‌طور متوسط 77 هزار و 500 تومان اعلام می‌شود.

قیمت مرغ زنده هم که برای فروشنده‌ها اهمیت دارد، در کل کشور به شکل متوسط 56 هزار و 950 تومان گزارش می‌شود. همین عدد هم برآیندی از قیمت مرغ در کشور است و به‌عنوان مثال در استان‌های خراسان جنوبی و کرمانشاه به ترتیب با نرخ‌هایی معادل 54 هزار تومان و 59 هزار و 500 تومان به‌عنوان قیمت مرغ زنده روبرو می‌شویم.

قیمت مرغ در بازار طبق آخرین آمار‌های رسمی که فروردین سال جاری تعلق دارد، چیزی نزدیک کیلویی 86 هزار تومان اعلام شده است. مرکز آمار ایران با رصد و پایش مناطق شهری هر 31 استان کشور کف و سقف قیمت مرغ در بازار را به‌ترتیب کیلویی 79 هزار و 950 تومان و 93 هزار و 235 تومان دانسته است.

قیمت مرغ طبق همین آمار‌های رسمی درقیاس با فروردین سال گذشته حول‌وحوش 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

قیمت مرغ به‌این ترتیب به‌شکلی است که خرید مرغ کامل و دو کیلویی حدود 172 هزار تومان آب می‌خورد.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین