کدخبر : 7137 تاریخ انتشار :
A

قیمت زعفران در بازار؛ یک مثقال زعفران چند؟

قیمت زعفران در بازار؛ یک مثقال زعفران چند؟

یک مثقال زعفران گلستان در بازار 992 هزار تومان فروخته می‌شود

قیمت بالای این ادویه گران بها باعث شده تا اخیرا زعفران از سبد خانوار حذف شود. در این گزارش لیستی از آخرین قیمت زعفران در بازار را مشاهده می کنید.

زعفران که از گران‌ترین ادویه‌های جهان است، با لقب طلای سرخ شناخته می‌شود. بسیاری از مردم، ایران را زادگاه اصلی زعفران می‌دانند. این ادویه گران بها به دلیل عطر، رنگ و طعم بی‌نظیرش طرفداران بسیاری دارد، اما اخیرا با افزایش قیمت بیشتر اقلام غذایی، شاهد قیمت‌های نجومی زعفران در فروشگاه‌ها هستیم.

قیمت زعفران بر اساس برند شرکت تولیدکننده و نوع بسته‌بندی آن بسیار متفاوت است. این ادویه لوکس در بسته‌بندی‌های یک مثقالی یا حتی کمتر هم در بازار عرضه می‌شود. به دلیل بالا بودن قیمت زعفران، بیشتر مردم به خرید بسته‌های یک گرمی این ادویه روی آورده‌اند.


بیشتر بخوانید: قیمت برنج دانه‌بلند هندی در بازار مشخص شد


برای خرید یک مثقال سرگل زعفران گلستان باید مبلغ ۹۹۲ هزار تومان هزینه کنید. همچنین یک گرم نگین زعفران با همین برند ۱۷۶ هزار تومان قیمت دارد.

تهیه یک مثقال زعفران تسنیم با بسته‌بندی لوکس ۹۷۰ هزار تومان آب می‌خورد، در حالی که بسته یک گرمی از همین نوع با قیمت ۱۳۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

۳ گرم زعفران الیسه سرخ در بسته‌بندی خاتم فیروزه‌ای حدود ۵۳۰ هزار تومان قیمت دارد.

یک مثقال زعفران سرگل سحرخیز نیز یک میلیون و ۲۱ هزار تومان قیمت دارد.

در میان انواع بسته‌بندی‌های زعفران که در بازار وجود دارد، حتی زعفران‌های نیم گرمی هم با قیمتی حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان به چشم می‌خورد. البته زعفران های نیم گرمی بیش از ۱۰۰ هزار تومان هم با برندهای مطرح در فروشگاه ها عرضه می شوند.

در ادامه لیستی از جدیدترین قیمت‌های انواع زعفران با بسته‌بندی‌های متفاوت را مشاهده می‌کنید. ( هر مثقال زعفران ۴.۶ گرم است.)

آخرین قیمت زعفران در بازار
نام برند وزن قیمت ( تومان)
گلستان  یک مثقال ۹۹۲.۰۰۰
تسنیم یک مثقال ۹۷۰.۰۰۰
الیسه ۳ گرم ۵۳۰.۰۰۰
جی پی یک مثقال ۷۲۶.۰۰۰
عاقله  نیم گرم ۶۷۰۰۰
سحرخیز یک مثقال ۱.۰۲۱.۵۰۰
مصطفوی نیم گرم ۱۴۵.۰۰۰
بهرامن نیم گرم ۱۱۰.۰۰۰
آرا زعفران ۳ گرم ۷۵۲.۰۰۰

این قیمت ها بر اساس نرخ اعلام شده در سایت های فروش اینترنتی مشخص شده اند و مممکن است هر فروشگاه یا واسطه ای، قیمتی متفاوت از بسته بندی های گوناگون زعفران را اعلام کند. نوع زعفران اعم از سرگل، نگین، ممتاز، دختر پیچ و غیره متفاوت بوده و بر قیمت نهایی فروش نیز تاثیرگذار است.

منبع تیتر کوتاه
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین