کدخبر : 10860 تاریخ انتشار :
A

معرفی بهترین هدفون گیمینگ در بازار

معرفی بهترین هدفون گیمینگ در بازار

هدست‌های گیمینگ نسبت به هدفون‌های معمولی از نظر میکروفون و کیفیت پخش صدا تفاوت‌های زیادی دارند

برای گیمرها، چه گیمرهای کامپیوتر، چه کنسول‌های بازی، هیچ سیستم صوتی یا اسپیکری نمی‌تواند جای هدست را بگیرد. مثل همه‌ی لوازم مخصوص بازی، هدست‌های گیمینگ هم قیمت زیادی دارند. طبیعتاً همه‌ی ما دوست داریم که یکی از مدل‌های چندین میلیون تومانی ریزر، استیل سریز، هایپر ایکس یا سونی را داشته باشیم؛ ولی خرید چنین هدست‌های لوکسی برای اکثرمان امکان‌پذیر نیست.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لپ‌تاپ تا ۲۵ میلیون تومان


در مورد هدست گیمینگ هم مثل سایر گجت‌ها، انتخاب‌های زیادی در بازار وجود دارد. تنوع هدست‌ها در بازار از گوشی موبایل یا لپ‌تاپ هم بیشتر است؛ چراکه شرکت‌های بی‌نام‌ونشان چینی هم مدل‌های زیادی را وارد بازار کرده‌اند که با ظاهر جذاب و LEDهای رنگارنگ، کاربران را گول می‌زنند و به سمت خود می‌کشند.

هدست‌های گیمینگ نسبت به هدفون‌های معمولی تفاوت‌هایی دارند. مثلاً اکثر مدل‌های گیمنیگ از میکروفون داخلی بهره نمی‌برند و معمولاً درون جعبه، میکروفونی مجزا برای اتصال به هدست وجود دارد. موضوع دیگر، کیفیت پخش صدا بین مدل‌های گیمینگ و معمولی است؛ هدفون‌های معمولی در بازه‌های قیمتی مشابه هدست‌های گیمینگ، کیفیت بهتری در پخش ژانرهای مختلف موسیقی دارند، اما در پوشش صداهای سه‌بعدی و برخی امکانات گیمینگ، به‌پای هدست‌های مخصوص بازی نمی‌رسند.

هدست‌های گیمینگ نیز مانند تمام گجت‌های امروزی، هم از نسخه‌ی باسیم و هم بی‌سیم بهره می‌برند اما حتی در نسخه‌های بی‌سیم نیز تأخیر بسیار اندکی دارند؛ زیرا علاوه‌بر بلوتوث، از دانگلی جداگانه برای اتصال به سیستم یا کنسول بهره می‌برند تا عملکرد آن‌ها در انتقال صداهای حساس و سریع‌ بازی‌ها، ارتقا پیدا کند.

در ادامه بهترین هدست‌های گیمینگ بازار ایران را باتوجه به امکانات و ارزش خرید، برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی معرفی کرده‌ایم.

بهترین هدفون های گیمینگ بازار ایران

رپو VH۷۱۰

هدست گیمینگ رپو Rapoo VH710
نمای راست هدست گیمینگ رپو Rapoo VH710
نمای بالا هدست گیمینگ رپو Rapoo VH710
کنترل کننده صدا هدست گیمینگ رپو Rapoo VH710
باسیم
دارای میکروفون
دور گوشی
۴۰۹ گرم
50 میلی‌متر
پشت بسته
32 اهم
۲۰-۲۰۰۰۰ هرتز

هدفون نسبتا اقتصادی رپو VH۷۱۰ با نورپردازی RGB، طراحی جذاب و مدرنی دارد و برای گیمرهایی که نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی صرف خرید هدفونی کاربردی کنند مناسب است. بدنه هدفون از مواد مرغوبی ساخته شده است و بالشتک‌های دورگوشی نیز نرم و راحت هستند و با وزن ۴۰۹ گرمی، فشار زیادی به گوش و سر وارد نمی‌کنند اما ممکن است در استفاده طولانی‌مدت، باعث تعریق در اطراف گوش شوند. همچنین زمانی که هدفون‌ها را برمی‌دارید می‌توانید گوشی‌ها را بچرخانید و روی گردن و شانه‌هایتان قرار دهید.

کیفیت صدای هدفون رپو در حالت کلی قابل‌قبول است و از صدای فراگیر ۷.۱ کاناله نیز پشتیبانی می‌کند. درایورهای ۵۰ میلی‌متری هدفون نیز تا حد زیادی باعث غرق شدن کاربر در صدای‌های مختلف بازی می‌شوند. برای مکالمات درون بازی نیز می‌توانید از میکروفون انعطاف‌پذیر هدفون با قابلیت حذف نویز یا ENC بهره ببرید.

 ریزر BLACKSHARK V۲ X ​

 
هدست گیمینگ ریزر Razer BlackShark V2 X
نمای روبرو هدست گیمینگ ریزر Razer BlackShark V2 X
نمای کناری هدست گیمینگ ریزر Razer BlackShark V2 X
جعبه هدست گیمینگ ریزر Razer BlackShark V2 X
هدست گیمینگ ریزر Razer BlackShark V2 X روی میز
باسیم
دارای میکروفون
دور گوشی
۲۴۰ گرم
50 میلی‌متر
پشت بسته
32 اهم
۱۲-۲۸۰۰۰ هرتز

هدفون ریزر BLACKSHARK V۲ X از محصولات نسبتا اقتصادی برند مشهور ریزر است که امکانات خوبی را با قیمت مناسب در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. هدفون طراحی ساده، مقاوم، سبک و شیکی دارد و راحتی آن در استفاده‌های طولانی‌مدت، به‌دلیل وزن ۲۴۰ گرمی، بی‌نظیر است. بالشتک‌ها از جنس فوم هستند که با پارچه‌ای نرم پوشیده شده‌اند و به‌دلیل تنفس‌پذیر بودن، از عرق کردن گوش‌ها تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند.

هدفون ریزر از درایورهای ۵۰ میلی‌متری TriForce Titanium بهره می‌برد که صدایی شفاف و غنی را ارائه می‌دهند. همچنین با تکنولوژی صدای فراگیر ۷.۱ کاناله (فقط در ویندوزهای ۶۴ بیتی ۱۰ و ۱۱)، کاربران می‌توانند تجربه‌ای واقعی‌تر و موقعیت‌یابی دقیق‌تری از صداها در بازی‌ها داشته باشند. میکروفون کاردیود HyperClear ریزر نیز صدای شما را بدون نویز پس‌زمینه، از جلو و طرفین، به وضوح منتقل می‌کند.

هایپر ایکس Cloud Core

 
هدست گیمینگ هایپر ایکس HyperX Cloud Core
میکروفون هدست گیمینگ هایپر ایکس HyperX Cloud Core
نمای جانبی هدست گیمینگ هایپر ایکس HyperX Cloud Core
نمای جانبی هدست گیمینگ هایپر ایکس HyperX Cloud Core بدون میکروفون
اقلام همراه هدست گیمینگ هایپر ایکس HyperX Cloud Core
باسیم
دارای میکروفون
دور گوشی
۳۲۰ گرم
53 میلی‌متر
پشت بسته
60 اهم
۱۵-۲۵۰۰۰ هرتز

هدفون هایپر ایکس Cloud Core با طراحی حرفه‌ای و در عین حال ساده، در ترکیبی از رنگ‌های مشکی و قرمز تولید می‌شود که جذابیت خاصی به آن بخشیده است. بدنه مقاوم این هدفون از جنس پلاستیک و فلز ساخته شده است که دوام و طول عمر بالایی به آن می‌دهد. همچنین هدبند و بالشتک‌های چرمی گوشی‌ها، استفاده از هدفون را در درازمدت سخت نمی‌کنند. درون جعبه هدفون ایرپدهای قابل‌تعویض از جنس پارچه و چرم وجود دارد که پس از مدتی، می‌توان آن‌ها را جایگزین بالشتک‌های خراب‌شده کرد.

هدفون هایپرایکس با درایورهای ۵۳ میلی‌متری، صداهای باکیفیت و دقیقی تولید می‌کند تا بهتر متوجه جزییات و اتفاقات درون بازی‌ها شوید. صدای استریو فراگیر آن در کنار صدای ۷.۱ کاناله، تجربه‌ی واقعی‌تری از صداها را ارائه می‌کند. هدفون از ANC برای حذف صداهای محیط بهره نمی‌برد اما میکروفون جداشدنی آن با قابلیت حذف نویز (ENC)، صدای شما را بدون اختلال به هم‌تیمی‌ها منتقل می‌کند و باعث ارتباط بهتر در بازی‌ها می‌شود.

ریزر Barracuda X ۲۰۲۲

 
هدست گیمینگ رپزر Razer Barracuda X مشکی
هدست گیمینگ رپزر Razer Barracuda X صورتی
هدست گیمینگ رپزر Razer Barracuda X سفید
نمای روبرو هدست گیمینگ رپزر Razer Barracuda X سفید
هدست گیمینگ رپزر Razer Barracuda X روی پایه
بی سیم و باسیم
دارای میکروفون
دور گوشی
۲۵۰ گرم
40 میلی‌متر
پشت بسته
32 اهم
۲۰-۲۰۰۰۰ هرتز

هدفون گیمینگ ریزر Barracuda X ۲۰۲۲، محصولی عالی برای گیمرهایی است که در کنار کیفیت صدای بالا، به راحتی استفاده از هدفون و ارگونومی آن نیز اهمیت زیادی می‌دهند. بدنه‌ی سبک و محکم هدفون به شما اجازه می‌دهد ساعت‌ها بدون احساس خستگی از آن استفاده کنید. ایرکاپ‌های دورگوشی FlowKnit از جنس فوم، از طراحی ارگونومیکی بهره می‌برند که پس از ساعت‌ها استفاده باعث خستگی بیش‌ازحد یا عرق کردن گوش نمی‌شوند. برای جابجایی راحت‌تر هدفون‌ نیز می‌توانید گوشی‌ها را بچرخانید تا بهتر در کیف یا کوله‌پشتی جای گیرند.

درایورهای ۴۰ میلی‌متری Razer TriForce، حتی بدون نویزگنسلینگ فعال، صدای واضح و دقیقی تولید می‌کنند که به گیمرها کمک می‌کند کوچک‌ترین جزئیات صدا را در بازی‌های خود بشنوند. همچنین قابلیت‌هایی مانند صدای فراگیر ۷٫۱ کاناله نیز در هدفون ریزر گنجانده شده است اما فقط در سیستم‌های عامل ویندوز ۱۰ و ۱۱ نسخه ۶۴ بیتی قابل‌دسترسی است.

 لاجیتک G PRO X

هدست گیمینگ لاجیتک Logitech G PRO X
نمای روبرو هدست گیمینگ لاجیتک Logitech G PRO X
نمای کناری هدست گیمینگ لاجیتک Logitech G PRO X
نمای پایین هدست گیمینگ لاجیتک Logitech G PRO X
اقلام همراه هدست گیمینگ لاجیتک Logitech G PRO X
باسیم
دارای میکروفون
دور گوشی
۳۲۰ گرم
50 میلی‌متر
پشت بسته
35 اهم
۲۰-۲۰۰۰۰ هرتز

هدفون لاجیتک G PRO X بدنه‌ی مقاوم و در عین حال سبکی دارد که برای استفاده‌های طولانی مناسب به‌نظر می‌رسد. هدبند از قابلیت تنظیم ارتفاع پشتیبانی می‌کند و گوشی‌ها نیز برای راحتی بیشتر هنگام حمل‌ونقل، به طرفین چرخانده می‌شوند. لاجیتک از دو پوشش چرم مصنوعی و پارچه‌ای برای هدفون خود استفاده کرده است که در جعبه محصول موجود هستند.

هدفون لاجیتک از درایورهای ۵۰ میلی‌متری PRO-G استفاده می‌کند که صدایی دقیق با باس عمیق ارائه می‌دهند. همچنین پشتیبانی از صدای فراگیر DTS Headphone:X v۲.۰ باعث می‌شود تا با ایجاد صداهای سه‌بعدی به‌صورت مجازی، تجربه واقع‌گرایانه‌تری از صداهای بازی دریافت کنید. هدفون PRO X به میکروفونی با قابلیت جدا شدن مجهز شده است که با بهره‌گیری از فناوری Blue Voice، صداها را شفاف و بدون نویز ضبط می‌کند.

 سریز Arctis ۷P

هدست گیمینگ استیل سریز SteelSeries Arctis 7P مشکی
نمای روبرو هدست گیمینگ استیل سریز SteelSeries Arctis 7P مشکی
هدبند هدست گیمینگ استیل سریز SteelSeries Arctis 7P مشکی
دانگل هدست گیمینگ استیل سریز SteelSeries Arctis 7P مشکی
هدست گیمینگ استیل سریز SteelSeries Arctis 7P سفید
بی سیم و باسیم
دارای میکروفون
دور گوشی
۳۵۳.۸ گرم
40 میلی‌متر
پشت بسته
32 اهم
۲۰-۲۰۰۰۰ هرتز

هدفون استیل سریز Arctis ۷P کاملا ساده ودر عین حال زیبا طراحی شده‌ است و بدنه‌ی فلزی آن با پوششی نرم و کششی، به‌راحتی روی سر قرار می‌گیرد. بالشتک‌های این هدفون از جنس پارچه‌ی خنک و تنفس‌پذیری ساخته شده‌اند که علاوه‌بر راحتی، از عرق کردن گوش‌ها نیز جلوگیری می‌کنند. چنین ویژگی‌هایی در کنار وزن نسبتا سبک، استفاده طولانی‌مدت از هدفون را راحت‌تر می‌کنند.

درایورهای ۴۰ میلی‌متری استیل سریز Arctis ۷P توانایی خوبی در تولید صدای‌های مختلف دارند. همچنین متعادل شدن صدای بیس و تریبل در این هدفون باعث شده است تا علاوه‌بر بازی کردن، برای گوش دادن به ژانرهای مختلف موسیقی نیز مناسب باشد. Arctis ۷P از صدای فراگیر ۳D Tempest AudioTech پلی‌استیشن ۵ نیز پشتیبانی می‌کند که تجربه بازی‌ها را بسیار واقع‌گرایانه و همه‌جانبه جلوه می‌دهد.

 ایسوس ROG Delta S

هدست گیمینگ ایسوس Asus ROG Delta S
نمای جانبی هدست گیمینگ ایسوس Asus ROG Delta S
نمای راست هدست گیمینگ ایسوس Asus ROG Delta S
ایرکاپ هدست گیمینگ ایسوس Asus ROG Delta S
هدبند هدست گیمینگ ایسوس Asus ROG Delta S
باسیم
دارای میکروفون
دور گوشی
۳۰۰ گرم
50 میلی‌متر
پشت بسته
32 اهم
۲۰-۴۰۰۰۰ هرتز

هدفون ایسوس ROG Delta S یکی از بالارده‌ترین تجهیزات گیمینگ شرکت ایسوس به‌حساب می‌آید و عملکردی فوق‌العاده هنگام بازی کردن دارد. این هدفون با طراحی D شکل (شبیه گوش انسان) راحتی بیشتری را در استفاده‌های طولانی‌مدت نصیب کاربر می‌کند. بالشتک‌ها بسیار نرم و راحت طراحی شده‌اند تا پس از استفاده طولانی مدت هم موجب عرق کردن نشوند.

استفاده از درایورهای ۵۰ میلی‌متری با فناوری Hi-Res ESS ۹۲۸۱ به هدفون ایسوس کمک می‌کند تا صدای واضح‌تر و با‌کیفیتی تولید کند. همچنین بهره‌گیری از تکنولوژی DAC (مبدل دیجیتال به آنالوگ) چهارگانه، صدای فراگیر ۷٫۱ کاناله و فناوری پردازش صدای MQA، به تفکیک بهتر صدا و افزایش کیفیت صدای خروجی منجر می‌شود.

بهترین هدفون گیمینگ برای PS۴ و PS۵

سونی PULSE ۳D

 
هدست گیمینگ سونی Sony PULSE 3D
نمای روبرو هدست گیمینگ سونی Sony PULSE 3D
نمای چپ هدست گیمینگ سونی Sony PULSE 3D
کنترل کننده صدا هدست گیمینگ سونی Sony PULSE 3D
دانگل هدست گیمینگ سونی Sony PULSE 3D
بی سیم و باسیم
دارای میکروفون
دور گوشی
۲۹۰ گرم
-
پشت بسته
-
-

بدنه‌ی هدفون Sony PULSE ۳D از پلاستیک مقاوم و سبکی ساخته شده و دارای هدبند قابل تنظیم است که به راحتی روی سر قرار می‌گیرد. بالشتک‌های گوشی‌ها از جنس فوم نرم و پوشش چرمی تهیه شده‌اند اما در طولانی‌مدت ممکن است کمی گوش‌هایتان عرق کند.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های Sony PULSE ۳D کیفیت صدای آن است. این هدفون از فناوری صدای سه‌بعدی Tempest ۳D AudioTech بهره می‌برد که تجربه‌ای فراگیر و واقعی از صدا را ارائه می‌دهد. فناوری یادشده به‌ویژه در بازی‌هایی که برای پلی‌استیشن ۵ بهینه شده‌اند، کارایی بیشتری دارد و صداهای محیطی و جهت‌دار را به شکلی واقع‌گرایانه‌تر پخش می‌کند. هدفون از صدای فراگیر ۷٫۱ کاناله هم پشتیبانی می‌کند اما بیس هدفون ممکن است از هدفون‌های گیمینگ مخصوص کامپیوتر کم‌تر باشد، با این حال صدایی که به گوش کاربر می‌رسد از شفافیت بالایی برخوردار است.

بهترین هدفون گیمینگ برای ایکس باکس

مایکروسافت ایکس باکس وایرلس هدست

هدفون ایکس باکس وایرلس هدست Xbox Wireless Headset
نمای کناری هدفون ایکس باکس وایرلس هدست Xbox Wireless Headset
نمای روبرو هدفون ایکس باکس وایرلس هدست Xbox Wireless Headset
نمای چپ هدفون ایکس باکس وایرلس هدست Xbox Wireless Headset
جعبه هدفون ایکس باکس وایرلس هدست Xbox Wireless Headset
بی سیم
دارای میکروفون
دور گوشی
۳۱۲ گرم
40 میلی‌متر
پشت بسته
32 اهم
۲۰-۲۰۰۰۰ هرتز

مایکروسافت ایکس باکس وایرلس هدست طراحی ساده و شیکی دارد که ترکیب رنگ آن ما را یاد سایر محصولات گیمینگ مایکروسافت از جمله ایکس باکس سری ایکس می‌اندازد. جنس هدبند فلزی است و گوشی‌ها دارای بالشتک‌هایی از جنس چرم مصنوعی هستند که در استفاده درازمدت مشکل خاصی ایجاد نمی‌کنند.

هدست مایکروسافت با پشتیبانی از فناوری‌های Dolby Atmos (فقط برای ویندوز و ایکس باکس) و Windows Sonic، تجربه‌ای فراگیر و واقعی از صدای بازی‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد. بیس قوی، وضوح بالا و تفکیک صدای عالی از ویژگی‌های برجسته این هدست است که آن را برای انواع بازی‌ها، به ویژه بازی‌های اکشن و شوتر، به گزینه‌ی بسیار مناسبی تبدیل می‌کند. میکروفون داخلی هدست نیز صدای شما را بدون نویز به دیگر گیمرها می‌رساند.

منبع زومیت
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین