کدخبر : 12768 تاریخ انتشار :
A

هزینه سرویس مدارس؛ افزایش 45 درصدی در سال تحصیلی جدید

هزینه سرویس مدارس؛ افزایش 45 درصدی در سال تحصیلی جدید

هزینه‌ سرویس مدارس به عواملی چون نوع وسیله نقلیه، مسافت طی شده، وضعیت ترافیک و ... بستگی دارد

قیمت ۳۶۰- هزینه‌های سرویس مدارس در تهران برای دانش‌آموزان متوسطه، مبلغ ورودی ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان و هزینه به ازای هر کیلومتر ۴ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ هزینه‌های سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴، به وسیله شورای اسلامی هر شهر تعیین می‌شود.

هزینه سرویس مدارس در شهرهای مختلف

هزینه‌های سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴، به وسیله شورای اسلامی هر شهر تعیین می‌شود. عواملی چون نوع وسیله نقلیه، مسافت طی شده، وضعیت ترافیک و دیگر موارد بر قیمت نهایی سرویس تأثیر دارند. والدین پس از ثبت‌نام سرویس مدرسه در سامانه سپند، قادر خواهند بود تا از نرخ‌های تعیین شده برای سرویس‌های مدارس در سال جاری آگاه شوند و نسبت به پرداخت هزینه مربوطه اقدام کنند.

نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ در شهر تهران با افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته همراه خواهد بود. بر اساس مصوبات جدید مبلغی که به رانندگان سرویس مدارس پرداخت خواهد شد شامل ۲ آیتم مبلغ ورودیه‌ای دانش آموز و هزینه به ازای هر کیلومتر و پیمایش است. مبلغ ورودی برای دانش‌آموزان در مدل سرویس مدارس متوسطه ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان و هزینه به ازای هر کیلومتر ۴ هزار و ۳۰۰ تومان مشخص شده است. همچنین، به دلیل نیاز به مراقبت بیشتر از کودکان در سرویس‌های مدارس ابتدایی، دو و نیم درصد به این مبلغ اضافه خواهد شد.

کرایه مینی‌بوس‌ها و ون‌ها نیز نرخ‌های متفاوتی دارد؛ به طوری که مینی‌بوس‌ها ۵۰ درصد و ون‌ها ۸۰ درصد مبلغ مصوب را دریافت خواهند کرد. همچنین، برای دانش‌آموزان استثنایی، تمامی هزینه‌های سرویس مدارس توسط شهرداری تهران تأمین می‌شود. در مسیرهای پرتراکم نیز امکان افزایش ۲۵ درصدی کرایه وجود دارد.

2073835_760

افزایش هزینه سرویس مدارس

هزینه سرویس در سال 1403 در مجموع 45 درصد افزایش پیدا می‌کند. در سال گذشته حداقل مبلغ سرویس برای دانش آموزان ابتدایی 5 میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲۱ میلیون تومان بود. دانش آموزان مقطع متوسطه نیز حداقل ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲۳ میلیون تومان برای سرویس هزینه کردند.

سامانه ثبت نام سرویس مدارس

ثبت نام سرویس مدارس از طریق سامانه سپند امکان‌پذیر است. والدینی که قصد دارند فرزندان خود را برای استفاده از سرویس مدرسه ثبت‌نام کنند، می‌توانند تا تاریخ 10 شهریور به سامانه سپند مدارس به آدرس irtusepand.ir مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند. ثبت‌نام اولیه در این وب‌سایت بدون هزینه است و در صورتی که از سرویس مدرسه از طریق سامانه سپند استفاده شود، موقعیت دقیق دانش‌آموز در هر سفر برای والدین نمایش داده می‌شود. سامانه سپند علاوه بر ثبت نام والدین دانش آموزان، رانندگان و همچنین مدارسی که قصد دریافت خدمات سپند را دارند، می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند. 

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین