کدخبر : 15488 تاریخ انتشار :
A

زمان واریز یارانه مهر ماه اعلام شد

زمان واریز یارانه مهر ماه اعلام شد

یارانه دهک های یک تا سه در 25 مهر و بقیه دهک ها در تاریخ 30 مهر واریز می‌شود

قیمت ۳۶۰- یارانه نقدی دهک‌های درآمدی یک تا سه در تاریخ ۲۵ مهر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد. همچنین یارانه نقدی دهک‌های سه به بعد درتاریخ ۳۰ مهر به حساب آن‌ها واریز خواهد شد. میزان یارانه نقدی برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است. برای اطلاع از وضعیت یارانه نقدی خود می‌توانید به پنجره ملی خدمات دولت مراجعه کرده و با وارد کردن شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

جزییات بیشتر از یارانه های پرداختی

مرحله اول واریزها مربوط به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور است که در تاریخ بیستم هر ماه پرداخت می‌شود.

بر اساس آمار دیوان محاسبات کشور،در سال 1402 حدود 81 میلیون نفر یارانه دریافت کردند. همچنین طبق این آمار 160 هزار نفر از لیست یارانه بگیران حذف شده اند. این درحالی است که دو میلیون و 200 هزار نفر نیز به جمع یارانه بگیران اضافه شدند.

دهک های اول تا سوم که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند علاوه بر  مبلغ 400 هزار تومانی یک یارانه به صورت اعتبار خرید تا مبلغ 620 هزار تومان دریافت می کنند. افراد دهک های چهارم تا هفتم علاوه بر یارانه 300 هزار تومانی اعتبار خرید تا 520 هزار تومان نیز می گیرند. اما به دهک‌های هشتم و نهم اعتبار خرید تعلق نمی گیرد و آن ها صرفا مبلغ 300 هزار تومان یارانه نقدی را دریافت می کنند.

عوامل موثر در دهک بندی ها

گفتنی است که این مبالغ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واجد شرایط واریز می شود. و مبلغ آن نیز بر اساس شرایط اقتصادی و اجتماعی افراد متفاوت است. از جمله عوامل تاثیرگذار در دهک بندی خانوارها عواملی مانند تعداد اعضا، مالکیت خودرو و گردش مالی است. مرجع دهک بندی خانوارها بانک اطلاعاتی پایگاه رفاه ایرانیان است که موارد فوق را برای ارائه دهک بندی دقیق مبنا قرار می دهد.

البته وجود چالش هایی مانند نقصان اطلاعات ارائه شده یا عدم ارسال اطلاعات از سوی برخی از دستگاه ها موانع موجود بر سر راه دهک بندی دقیق به شمار می روند. یک موضوع دیگر در دهک بندی خانوار برای ارائه مقدار مناسب یارانه، تغییر غیر واقعی در دهک بندی افراد است مثلا گردش مالی بالا در مواقعی خاص اجتناب ناپذیر است که همین موضوع می تواند باعث افزایش غیر واقعی دهک درآمدی یک فرد شود و به این ترتیب فرد از یارانه‌ای که حق او است محروم می شود.

ردیف

مورد یارانه

تاریخ پرداخت

۱

مستمری کمیته امداد و سازمان بهزیستی

بیستم هر ماه

۲

یارانه نقدی ومعیشتی دهک یک تا سه

بیست و پنجم هر ماه

۳

یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارها

سی ام هر ماه

۴

یارانه دارو و هزینه حمل و نقل و ذخیره سازی سوخت

از ابتدای ماه

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین